Gå til innhold

1 serie E82 Coupe S54B32 Turbo extreme vogn |Gatebil film!


oddis
 Share

Anbefalte innlegg

Dyno unnagjort. Dem hadde et lite uhell... *HOST*.

Kinadekk og 300km/h+ på rulla = NOOOO GO. Dekkbanen løsnet og fløy 15m ut på gårdsplassen! :o

Film av incidenten og mappinga kommer...!! :mrgreen:

Dette skjedde helt på slutten og bilen var mappet opp til 1.2 bar / 700hk+.

En prøvetur i regnvær ble også gjennomført. Men den filmen er ekstremt ikke-youtubevennlig.. Gatebil kommer ihvertfall til å få en ny showman. Galning med kjøreskills bak rattet..!

Som alle turboladede S54 farkoster så låter og går det som et ***** ******!!!

t4tz4ux83q731livzh7a.jpg

vpak3yzca89nbznailgb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne gått jævlig ille. Jeg er såpass pingle at jeg vet hjul, dumpventiler og turboer kan finne seg nye hjemplasser under mapping så jeg sto bak bilen til høyre da det kom stygge lyder og støvsky så jeg dukket ned bak den. De tre kara som satt i bagasjerommet derimot fikk seg nok en støkk...!! Filmen er ganske vill da det inntreffer :P Bilen var heller ikke stroppet ned på rulla.

De dekka var nye og ble bytta mot slutten av mappinga da de gamle begynte å slure på rulla. Så på 3. pullet på nye dekka.. BANG. Rett etter gassoppslipp.

Det ble ikke printa noe grafer. Hørte bare 616Nm i 5. gir som høyeste, men skal sjekke med eier. 1.2 bar er iallefall godt over 700hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mapperen mente de skulle justere kammer for den lada litt sent. Dratt til 7500rpm. Vi prata litt om det før mappinga at du også hadde samma problem. Christer Halvorsen hadde også drevet å forska på dette så de skulle ta en peptalk med han om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke så lett og få di bunnsterke og fremdeles yte på topp uten vanosen desverre. ( når man har stor turbo)

Vi gjorde første mapping med vansos her om dagen men noe skjedde så vi fikk ikke flytta eksos kammen. Så vi avslutta for og finne problemet. Så det kommer en stor uppdate i tråden min og etterhvert der det kommer til og stå en del om kamjusteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg skal vedde 1000kr på at innen fredagen er over på Våler. Så er det ikke igjen noe glassfiber fra dørene å bakover på den bilen din Marius;);)

er derfor driftegutta har stål innerskjermer ;)

og jeg vedder 1 kald øl på at Simen har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt.. Må følge med her ;)

men må si jeg ikke har sansen for breddinga. Ble for firkantet. Spess bak, ville heller gjort det litt mer skrått fra kanten av bua og opp.. Tror det hadde blitt tøffere :D

Men ellers tøft prosjekt, gleder meg til å se den på banen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...