Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har da holdt på litt smått idag, mest kjøring menne :P

tok en tur og sjekka etter lekkasje da, er bra på innsugssiden nå, men fortsatt en liten en på turbosiden.

CIMG0664.jpg

CIMG0665.jpg

men var brått litt kjøleveskelekkasje, fant feilen fort fog

CIMG0666.jpg

CIMG0667.jpg

varte jo ikke mange dagene, så ble bytta ut med org slangebete, skal bestille ny org heller,

CIMG0668.jpg

men måtte da spyle motorrommet igjen

CIMG0669.jpg

begynner å bli lei av å ta motorvask nå :P

fått pakke :)

CIMG0670.jpg

nye skilta og vognkort :D

CIMG0672.jpg

grei merknad dette :wink:

CIMG0674.jpg

fikk og et par andre pakker

CIMG0675.jpg

ny returflens turbo og mer an8 slange om jeg trenger

CIMG0676.jpg

og 17 liter med olje, så burde holde til en 3-4 oljeskift vell

CIMG0677.jpg

har og filma litt kjøring,

på 0,6 bar sperrer den litt tidligere men går ok opp til det,

på 1 bar så varierer det litt åssen jegh ar kjørt, om jeg ligger på litt høyt turtall i 2gir (3-4000rpm) noen sekunder og så klampen i bånn, drar den fint til org sperre, men om jeg begynner med flat pedal fra lavt turtall så er det noe småjokking (dvs litt varierende effekt) mellom 5,5-6500rpm, noe som sperrer litt, mistenker at det er pga for mye bensin, får alt for mye, er sånn at det lukter bensin av veivhusventilasjonfilteret på tomgang.

skal sende litt info til fekzen og se om han kan omprogrammere chippen og jeg få den før e30meet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd litt idag,

tror jeg har lokalisert oljelekkasjen på turbosiden.

tok å tredde slange så langt opp på returrøret jeg fikk den og wrappet den for å se om det er returrøret som lakk.

og kjørte da en tur, og ser mye bedre ut etter det, så er nok der lekkasjen ligger, ikke at jeg skjønner et stålrør klarer å lekke menne :P tror det lekker i skjøtene på røret,

så blir nok kobberrør nå med vvs koplinger da jeg fant ut at den nye oljereturflensen har 1/2tomm gjenger så vvs koplinger passer :)

er litt skeptisk til om oljereturen er litt for lavt nede på bånnpanna, så vurderte om jeg skulle sette et t stykke på returrøret og opp til en lifteslange, da renner ivaffall olja inn i bånnpanna selvom stussen er under oljenivået, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd mer idag,

par filmer av testturer

og noe info,

ble da å bytte oljeretur til kobberrør heller.

begynt å demontere

CIMG0682.jpg

CIMG0683.jpg

CIMG0684.jpg

no dritt å rense under turboen for pakningsrester, men ser ut til å være bra nå

CIMG0687.jpg

begynt på ny retur

CIMG0688.jpg

ferdig :P

CIMG0689.jpg

CIMG0690.jpg

CIMG0691.jpg

ble rør til atmosfæren fra den og så er jeg sikker på at olja renner ned i panna slevom nivået er noe over (blir ikke vakuum effekt) det ble da satt på et t stykke ved catchtanken tilfelle det damper noe der så går det i tanken heller.

CIMG0692.jpg

nå er da oljelekkasjene fikset, men har fortsatt lekkasje, bremseveske nå, kommer fra girkassen, så er nok slavesylinderen, men har "ny liggende" så skal bytte den

har og en liten kjøleveskesvetting av hull til evnt kjølevifte, så tenkte jeg kjøper en føler og setter inn så er det tett :P

ser bra ut selv etter en god testtur

CIMG0694.jpg

tenkte sette på senkesett imorra (få den litt ned før e30meet) og bytte slavesylinderen.

ellers så begynner dne å bli klar nå, fått handlet inn pvc presenning og så blir nok bra :)

for den oppmerksomme titter så ser du at det er en løs veivsensor der, men det er pga trodde den var dau, men var hel, og gidder ikke demontere ting for å ta dne bort, kjekt om dne som står der ryker, kjapt å bytte om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd mer idag,

ble da å sette på senkesett for å få den mer banevennlig :P

fant fram et hr sett jeg har liggende.

CIMG0695.jpg

fått bilen på bukken

CIMG0696.jpg

bruker da løsningen muttertrekker på toppen mens hjula er på bakken for å løsne, slepper at det bare sier spjoing så er deler overalt :P

CIMG0698.jpg

løsna

CIMG0699.jpg

CIMG0700.jpg

fikk liska ut fjøra faktisk

CIMG0701.jpg

CIMG0702.jpg

hr fjør inne med 20mm senkeskåler på.

CIMG0705.jpg

CIMG0704.jpg

hjul på igjen

CIMG0703.jpg

lav ble den ivaffall

CIMG0706.jpg

CIMG0707.jpg

men bak er den skyhøy hehe :P

CIMG0708.jpg

ble da å bytte slavesylinderen pga lekkasje siden kompis kunne hjelpe så ble det gjort nå

"nye"

CIMG0709.jpg

CIMG0710.jpg

CIMG0712.jpg

no dritt å lufte, fikk aldri helt funk i den, men av erfaring så pleier det å gå seg til over natta hehe, kjørte en tur senere og ble bedre og bedre ivaffall.

da var det til bakenden igjen, få på senkesett der og.

CIMG0714.jpg

CIMG0715.jpg

CIMG0716.jpg

lett å få ut fjøra bak ivaffall :)

CIMG0717.jpg

hadde 2 sett fjører bak, hr settet var nesten like høy som org, men de røde (som og er hr) var litt lavere så satte på de.

CIMG0719.jpg

CIMG0720.jpg

ble å bruke fk demper da den virkest fastest, måtte bruke mest makt å dytte ned ivaffall.

CIMG0721.jpg

men måtte fram med ammokasse med sand og et par hjul for å få satt inn bolten på bånn av demperen siden bilen bare løftet seg opp av løftebukken når jeg prøvde å jekke opp bærebrua, har intrykk av at denne er veldig lett på rompa :P

CIMG0723.jpg

hjul på

CIMG0725.jpg

ble da lavere ivaffall, men fortsatt høy

CIMG0726.jpg

måtte fram med 2"4" for å få den av bukken

CIMG0728.jpg

skulle da ta en prøvetur, men den gikk ikke langt,

CIMG0729.jpg

klarte å nappe av denne

CIMG0730.jpg

fikk bøyd den tilbake igjen

CIMG0731.jpg

funker :)

CIMG0732.jpg

vridde litt på den og så det forhåpentligvis ikke skjer igjen

ble da en prøvetur, funket greit, men til vanlig kjøring så var det ikke noe tess foran, bånner på demperen, så tar av senkeskålene for å få 2cm mer vandring.

på bukken igjen

CIMG0733.jpg

lett å få ut fjørene nå pga lavere enn org ivaffall så gikk raskt

CIMG0734.jpg

uten senkeskålene

CIMG0735.jpg

fortsatt høy bak, ikke at skålene framme skulle gjort så mye med det menne

CIMG0736.jpg

tenkte da å sette på gule frontlykter istedet :)

CIMG0737.jpg

fått av lyktegrillene

CIMG0738.jpg

CIMG0739.jpg

må ha et par nye klips på de

CIMG0740.jpg

så nå ligger de på benken

CIMG0741.jpg

skjedde da noe idag :)

fekzen har lagd ny chip, som forhåpentligvis kommer før fredag :) håpe den funker bedre, men den jeg har nå funker nok ok den og vørst case

er lov å kommentere altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd noe idag.

endte opp med at jeg fant noen andre lykter og tyvlånte noen klips fra de og satte på de gule sånn at jeg kunne montere de :D

CIMG0743.jpg

CIMG0746.jpg

CIMG0747.jpg

blekke så værst stuk da 8)

CIMG0748.jpg

CIMG0749.jpg

satt og vurderte om jeg skulle ha på sjalusi/laksetrapp eller ei, hva synes dere?

CIMG0744.jpg

CIMG0745.jpg

er egentlig til e21, men passer ganske greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd noe her idag, har holdt på meg cab'n de siste dagene så hakke skjedd stort med denne, men er er jo "klar" til helga så ekke så hast :P

men fikk nye chip'n idag, går fortsatt fett på tomgang, men mistenker at det kanskje er andre grunner, men på kjøring, fullgass etc går den mye magrere, ikke helt optimalt ennå, men fullt fungerende safe kjøring,

i 120 ish så ligger den nesten på perfekt blanding :)

måtte da finne den fram fra dvalen pga cab skruing

CIMG0769.jpg

CIMG0770.jpg

i garasjen igjen :)

CIMG0771.jpg

chip'n

CIMG0760.jpg

hjernen demontert

CIMG0772.jpg

gamle chippen i

CIMG0773.jpg

nye montert

CIMG0774.jpg

parkert i garasjen igjen etter en prøvetur på veldig bløtt føre, bare spinner :P

CIMG0777.jpg

men filteret holder seg ikke akkurat tørt, så må vell finne på noe der om jeg skal kjøre mye i bløtt vær

CIMG0778.jpg

men men, får vell bittelitt mer effekt med bittelitt vanndamp, så funker vell hehe :P

ble da å montere sjalusi/laksetrapp, blekke værst :) limet tørker nå, så får jeg se om det sitter noe imorra :P

CIMG0779.jpg

gleder meg til fredag/lørdag, selvom været ser ut til å bli litt ustabilt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skjedde i dag egentlig.. synes jeg så på en av filmene her nå at du sto bak en falken bil, men det kanskje ikke var deg?

stemmer det :P fikk en "æresrunde" på flaket hehe :P

dette skjedde:

DSC_0332.jpg

giroverføringa knakk :P hadde liggende hjemme da, så kjørte å hentet den så nå funker den :)

DSC_0334.jpg

ellers så funket bilen ok, men sperret litt på høyt turtall, ville liksom ikke forbi et punkt, mistenker eksosen som sperrer.

hadde og brått et litt løst hjul, men merket det så fikk strammet det ør det skjedde noe alvorlig :)

mistet ene lista på takrenna på langstrekka og, den ene jeg hadde, så nå har jeg ingen :lol:

lite bilde av meg ventende i pit

DSC_0328.jpg

etter en dag på e30meet så er bilen kommet i garasjen igjen

CIMG0782.jpg

tenkte å lage ny eksos, vørst case for å teste om det vareksosen ivaffall som sperrer.

fant fram den som satt på bilen da jeg kjøpte den

CIMG0783.jpg

litt nye eksosdeler som jeg handlet så jeg var sikker på å ha det jeg trengte

CIMG0784.jpg

tatt ned eksosen jeg hadde på

CIMG0785.jpg

begynt med eksos

CIMG0786.jpg

blir sånn ca sånn

CIMG0787.jpg

ikke verdens peneste ende, men funker enn så lenge :P

CIMG0788.jpg

ferdig sveist, ser ut til å funke bra, tok en tsttur, virker ikek til å sperrel enger, litt småskeptisk til lydnivå, men tror det går :P

så burde funke bedre imorra.

bremsen har fått kjørt seg godt idag ivaffall, ekke helt samme farge på skivene framme som det var til morran idag lenger :P så må nok få på noe bedre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update etter å ha kjørt på e30meet idag og,

med ny eksos ble bilen mye bedre, men er noe småsperring på toppen, skal bestille nye plugger tenkte jeg se om det endrer seg da, bilen ble freskere med ny eksos ivaffall, burde vell shine den opp litt penere menne :P

kjørt masse idag, dritmorro, fikk prøvd noen runder med r-dekk (r888 er det vell de heter) masse grep da, så blir nok å handle inn et nytt sett til neste banekjøringsdag.

men ene dekket framme ga seg, så endte opp med nankang ns2 foran og r888 dekk bak, funka bra det, slapp ivaffall ikke så lett bak, fint ved sporkjøring.

funket bra ivaffall, bremsen fungerer fint, ingen ulyder i understell, noe lyd i diffen dog, men skal ha på brems så ikke noe stress.

mistenker at stagstagfestet har hoppa av elns da, bilen ble brått veldig fæl på å spinne med innerhjulet i et par av svingene på siste heatet ;P

morro med dragrace og, klarte faktisk å ta en rød e30 med hvite oz felger :mrgreen: . ikke mye margin dog :P

prøvde bilen på benken der borte, fikk skjema, ligger i bilen, skal ta bilde av det. :shock:

bilen klarer ivaffall å spinne løs med r888dekka når jeg drar igang i 1 og 2'gir så funker greit :P

får vell se på å få liv i datasprut til neste år :)

skal ta en titt under bilen imorra, se om det har skjedd noe rart :P

brukte ikke noe vann, og ikke noe merkbart olje heller,

har masse filmer så kommer sikkert noen linker etterhvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ble tallene i rulla?

ikke så mye, 226,1hk og 322,5nm begge ved 4928rpm, litt usikker på om det er på hjula eller motor.

men hjelper ikke at den sperrer noe ved høyere turtall :P

hørte noe rykter om at rulla der ikke hadde helt riktig motstand så usikker på om jeg hadde fullt ladetrykk eller ei, fulgte ikke med på det :P

den m3'n jeg klarte å "ta" på drag har benket 303hk/350nm på annen benk, men vet ikke åssen kasse han har på nå eller om han bomgira heller :P, (yngve sin, han vet sikkert det mer enn meg :P)

DSC_0342.jpg

skal bytte plugger tenkte jeg, ngk bpr7es er vell den som anbefales om jeg husker rett. (sjekker det opp før jeg handler)

har hele vinteren på meg så ekke noe stress. se på å få satt inn datasprutet før neste e30meet ivaffall.

noen bilder jeg fant av min bil på e30meet

dragracen

e30323mote30m3303hk.jpg

IMG_5380.jpg

IMG_5385.jpg

noen jeg har tatt

DSC_0337.jpg

DSC_0336.jpg

støva godt klossene ivaffall

DSC_0341.jpg

er noe dekkrester og bremsestøv bak

DSC_0340.jpg

på felleskjøringa/fotograferinga

DSC_0338.jpg

jeg hadde det morro ivaffall :P så er fornøyd, gikk vell en 90-100liter med 98bensin i helga her, så billig er det ikke :P men masse kjøretid da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ikke skjedd stort med bilen i det siste, bare ståt parkert i hagen mens jeg har drevi med div annet,

holder på å bygge ny terasse nå/pusse opp den gamle, men etter hagen ser sånn tålig bra ut igjen så blir det nok å skru litt 8)

så holder på med traktorvraket her for tia

DSC_0351.jpg

skal da lage terasse mellom garasjen og huset så det er litt deligere å gå i garasjen hehe :P

DSC_0349.jpg

pusser og opp den gamle i samme slengen, kommer bilder når jeg er ferdig :)

men tilbake til bilen, eneste som har skjedd var at jeg tok en kjøretur idag og handla litt og henta noen deler fra koed,

DSC_0359.jpg

ellers så har det ikke skjedd stort, men fant noen fler bilder av min bil som div folk har tatt på e30meet, (copyright til de som tok bildene :P)

1013038_10152961311485311_1979602537_n.jpg

1044967_10152961311195311_1590204043_n.jpg

på vei opp på falken bilen hehe

1006188_10152961308420311_889052077_n.jpg

dragrace

drag.jpg

drag1.jpg

midtidrag.jpg

neste heat (tapte rått hehe:P)

loooserhaha.jpg

masse å gjøre på jobb og for tia, så får se hvor mye jeg rekker framover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...