Gå til innhold

Anbefalte innlegg

var pakninga på filteret som blåste ut, tror jeg kanskje stramma det litt mye :P

CIMG0561.jpg

masse søl på gulvet

CIMG0562.jpg

bilen ute

CIMG0563.jpg

spyler og avfetting klar

CIMG0559.jpg

da står den vasket og til tørk i sola,

CIMG0566.jpg

håper den starter, sikkert vann på alle pluggene og masse rart nå :P

CIMG0567.jpg

tror jeg må handle meg ny spylerdert til slangen

CIMG0564.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lot den tørke seg en stund, så prøvde jeg å fyre, var noe småliv, men ville ikke holde seg i gang,

så endte opp med å blåse rein alle plugghullene og prøve da, men tror jeg drukna den,

tok da ut pluggene, og av de stinket det bensin, så var nok druknet ja.

så pussa de rein, og blåste litt i plugghulla, så satte de inn igjen, da starta den, gikk litt ujenvt først, men gikk seg til.

ser ikke ut til å lekke olje ivaffall, så da er det sette sammen resta og vente på å ta en prøvetur imorra med prøveskilt, har og skilt mandag, skal på eu da, så kommer kanskje hvite skilt da (dvs lovlig på bilen, har skilta :P) da kan jeg kjøre når jeg vil.

plugga før jeg pussa de rein :P

CIMG0568.jpg

motoren går, ikke at det er så lett å se menne

CIMG0569.jpg

prøver å få opp alt oljesølet i garasjen :P

CIMG0570.jpg

skal ha med roadcam i bilen når jeg kjører, så får se om det kanskje blir noe filming hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedd litt mer, fikk rydda opp i verktøyet igjen (blir fort rotete :lol: )

tok og å vaska krakken min, da den ble full av olje da filteret ga seg :P

CIMG0571.jpg

ferdig vaska :P

CIMG0572.jpg

fikk og bilen inn i garasjen igjen,

CIMG0573.jpg

satt på nyrene igjen

CIMG0574.jpg

og fangeren

CIMG0575.jpg

titta og under bilen mens den gikk, eneste oljelekkasjen jeg finner nå, er på en blindpropp til ubrukt følerhull på sandwichplata, men det hadde jeg før filteret ga seg og, så skal få tatt av den og bruke sånn flenstetting for å få det tett, evnt sette inn en reserveføler til oljetempmåleren elns.

blir da kjøring imorra, må lage meg et lite verktøysett tilfelle det skjer noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har da prøveskilt idag så driver å tester åssen den går.

på 1 bar trykk så blåser dne av trykkrøra :lol: så må lage flenser der så de sitter bedre, visste det igrunn menne :P

men på 0,6bar så funker det fett, så putrer rundt på det enn så lenge, drar freskt ivaffall.

lite bilde i moss mens de som satt på handla seg no mat

CIMG0576.jpg

CIMG0577.jpg

bilen inni garasjen igjen da hadde ne rar subbe/vibrerelyd, byttet fleger til 16" borbet, så var det bra :)

CIMG0579.jpg

liten film av åssen den drar ser ut til å funke greit, drit i hva vi preka om i filmen hehe, hadden passat som ligna på sivil bak meg (sort passat, ren, ektralys, sotede ruter etc), men den svingte ikke ut på e6 der jeg kjørte, så dret i det :P

drar freskt ivaffall, men stopper liksom opp på ca 5500-6000rpm, men kan være pga dne går ganske fett :P får se når jeg får opp trykket.

skal ordne oljelekkasjen på oljereturen imorra, så håpe at den går gjennom eu da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ivaffall fått kjørt den en 200km ca idag uten nevneverdige problemer annet enn at trykkrøra hoppa av på 1 bar så lot den være på 0.6 bar. og lekkasjen på oljereturen.

men noen som vet hva normalt oljetrykk burde være på en m20 på tomgang? og evnt ved littegrann turtall?

tror jeg burde ha tykkere olje, da synes trykket er litt lavt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg làg på cruise idag hadde jeg 4bar på 2500 rpm. Vanlig 10 40 mineral. Ca 2bar på tomgang varm motor

oki, har rundt 0.4 på tomgang varm motor, og en 2-3 bar på vanlig cruise men er oppe i 4-5 bar på litt mer turtall.

men har en mistanke at det er sensoren som kødder, siden org oljetrykksensor hadde nok blinka litt på så lavt trykk som 0,4.

er nok pga sensoren lå rett i midten av grenrøret tidligere så ble nok "varmebehandlet" da, men nå peker dne nedover, så skal prøve å bytte den.

er mest pga når den var ny, så viste den mye høyere trykk på kaldstart med samme type olje, så prøver på den først.

skal ut å ordne oljelekkasjen nå ivaffall, så se på å få den på eu imorra :)

ser ivaffall ut til at kjølevannet holder bra temp, samme med olja.

vann ligger på 82-83 grader, olje ligger rett rundt der dne og, eksostemp (der sensoren er) ligger på mellom 400-500grader på vanlig kjøring.

men må nok bytte viskosekoplinga, da på tomgang så kryper tempen oppover, kan stå 10 min uten at den bikker 100 grader så ekke sånn veldig hast, må tappe kjølevannet og ta av radiator for å få plass til å bytte. så blir nok drøyd til jeg må :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett olje jeg har kjørt med er trykket stort sett identisk. Fire bar ved kjøring, rett under 1 bar på tomgang.

Originalt går vel varsellampen på ved 0.2 bar

håper ivaffall det bare er sensoren som kødder :P

har da gjort litt nå.

fikk ordna annen flens på oljereturen da den som sto på er skeiv så lekker olje.

demontert litt deler

CIMG0584.jpg

lekker noe olje, men er bare oljefilm på 200km så kaller det greit :P

CIMG0583.jpg

gamle returen

CIMG0585.jpg

hadde en slik liggende, tror den er til saab 900 t8, flensen på enden passer på turboen ivaffall, så kappet av den (hele røret ekke i nærheten av å passe så kunne ikke bruke det)

CIMG0586.jpg

røret passa perfekt på utsiden :P

CIMG0589.jpg

fått vaska motorrrommet for oljesøl grunnet lekkasje i oljereturen på prøvekjøringa

CIMG0590.jpg

så står ute å tørker seg litt nå.

tok og å byttet blendeproppen i sandwichplata som lakk til en ekstra oljetempsensor heller, så er det enkelt å bytte om den som står der skulle ryke :P

skal sjekke om det ble tett etterpå, la den tørke seg ferdig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten update igjen

måtte nesten feste skjermene i sideskjørta så alt henger fast igjen, kommer ikke gjennom eu med de løse :P

så fikk festet de sånn tålig greit:P

CIMG0591.jpg

CIMG0592.jpg

CIMG0593.jpg

satte på en girkule jeg fant i ene bilen, ble ikke så ille, men må finne mtech kula jeg har liggende et eller annet sted :P

CIMG0594.jpg

nye pærer i frontlysa

CIMG0595.jpg

tenkte jeg skulle helle noe olje på diffen da jeg mistenkte at det var litt lite på den, da den lager lyder, men var mye på den, rant ut av pluggen tilogmed.

CIMG0596.jpg

ser ut til å holde seg tørt og fint nå

CIMG0598.jpg

CIMG0599.jpg

modifiserte en bensintrykkregulator til å bare fungere som slangeadapter, dvs borra hull gjennom den

CIMG0600.jpg

satt en bit ståltråd gjennom for å illustere at det går rett gjennom

CIMG0601.jpg

må finne malpassi bensintrykkregulatoren jeg har et eller annet sted å prøve den.

satte på bleia til turboen igjen, får se om jeg får rettet den opp litt senere :P

CIMG0602.jpg

da står den igrunn klar til imorra, så ser hva som skjer da :P

ble da å vaske de andre 2 e30'ne mine :)

CIMG0603.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen eu godkjent ivaffall :) litt i grenseland, men gikk gjennom med 2 1'r feil

men er et par ting jeg skal se på.

er fortsatt noe oljelekkasje, kommer ved trykk ser det ut til, kjørte veldig pent til eukontrollen så slapp unna på dne ivaffall, men tok en mer "hard" tur tilbake, og da var det lekkasje igjen, riktignok ikke på oljefilteradapteret det er potte tett, selv nå som jeg ser at kopperringen sitter feil, så skal bytte til ny.

er noe smått rundt oljereturen fortsatt, slet litt med å få av de gamle pakningsrestene, så er kanskje derfor.

er mest olje på innsugsiden nå. så lurer på om det kommer fra røret mellom topp/bånn da er ikke stort mye annet på den siden med olje, toppakningen ser tett ut, og er for mye til at det kan være den.

er kanskje slik at det må ordnes ånding på det røret og kanskje,

hva har folk med m20 turbo gjort med det røret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører med originalrør mellom topp og blokk.. ikke noe problem det.

regna med det skulle gå bra selv, da evnt trykk ender jo bare opp i utløpet på toppdekselet alikevell. (som går rett i catchtank)

skal bestille meg nye oringer til det røret så håpe det blir bra da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...