Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Hei!
Etter noen år her på forumet fant jeg ut at det nå var på tide å lage en liten tråd. Har blitt den heldige eier av en '85 518i, og deler gjerne litt av den med dere.
Bilen er registrert på dagen to år før jeg ble født, og det i seg selv var jo grunn nok til å kjøpe den :)

Ellers har den hatt samme eier fra 1986 til 2008, da min bror kjøpte den. Så har den vært i en annen manns eie fram til jeg kjøpte den for en knapp måned siden. Siden 1986 har den kun gått i Nord-Norge, og fram til 2008 ble den brukt som sommer- og feriebil. Med den bakgrunnen kan dere selv tenke dere hvordan den er med tanke på rust, sammenlignet med andre E28'r med 250.000 på klokka ;-)

Mine planer for denne er å bruke den nå i sommer, og så sette den på lagring når høsten og saltet kommer snikende. I vinter håper jeg å få gjort noe med det som er av rust, samt vanlig og forefallende vedlikehold. Jeg har lyst å holde den så original som mulig, så foreløpig blir den stående på de ultrakule 14"-felgene, og så blir cd-spilleren erstattet med en original BMW radio/kassett.
Hvis noen har orange blinkelys så kjøper jeg dem gjerne!

Men nok kjedelig prat, her har dere noen bilder...

hjo5ndogxihehpwu0of5.jpg

q9w8of8hr6993ltjj41y.jpg

qckeqr6upndbfz17qiyp.jpg

8t6a6git9nmjkx2tt97n.jpg

rlh24k68o2i09lkwbsdz.jpg:D

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbløffende: 518i med pinjegrønt interiør og originale registreringsskilter. :o

Nesten så man snur seg mer etter en sånn en enn etter en langt mer alminnelig, ihjelstylet E28. :)

Enig! Den var også så hel og fin :) ta godt vare på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbløffende: 518i med pinjegrønt interiør og originale registreringsskilter. :o

Nesten så man snur seg mer etter en sånn en enn etter en langt mer alminnelig, ihjelstylet E28. :)

Enig! Den var også så hel og fin :) ta godt vare på den ;)

Takk takk :)

Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger, synes E28 passer det også, men de helt originale begynner å bli veldig sjeldne så jeg satser nok på det! Storkoser meg bak rattet, så jeg skal nok passe på den ja.

Hvis noen har pinjegrønne velourmatter til salgs så rop ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger,

Ja, gjør det. Lyst til å selge bruskorkfelgene billig? Kan sikkert brukes til å kveile opp hageslange på eller noe sånt... (Jeg hadde egentlig en lite evil plan om å kjøpe opp alle originale 14-tommers felger slik at det bare var jeg igjen som kjørte rundt på dem. :mrgreen: )

Originale velourmatter er en liten utfordring, siden det skal godt gjøres å finne et komplett sett der alle er noenlunde pene.

Koeds sett er et alternativ. Ikke like bra, og kun i grått - men prisen er ganske attraktiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne satt på både senk og felger,

Ja, gjør det. Lyst til å selge bruskorkfelgene billig? Kan sikkert brukes til å kveile opp hageslange på eller noe sånt... (Jeg hadde egentlig en lite evil plan om å kjøpe opp alle originale 14-tommers felger slik at det bare var jeg igjen som kjørte rundt på dem. :mrgreen: )

Hehe! Jeg har ett sett i veldig bra stand du kan få for en billig penge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke fryktelig mye her, er eksamenstid så lesing må visstnok prioriteres #-o

Men jeg var på Rudskogen på lørdag og traff en bråte hyggelige folk! Lærte en hel del, og så var det ikke minst utrolig mye flott å se på. Klassisk sharknose-BMW ass, blir ikke penere enn det :wink:

IMG_2759_zpsaad8aca5.jpg

Er forresten på jakt etter noen som kunne tenke seg å bytte traversforingene mine... Anyone?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra :D

Pakken inneholdt en original radio/kassett fra en E36, men i et design som står fint til resten av interiøret mitt (sier vel mest om radiodesignet til BMW egentlig...).

Nå blir utfordringen å finne en overgang som passer kontakten bak på radioen og standard iso. Noen som har tips til hvor jeg finner sånt?

Her er et dårlig mobilbilde, og jeg er ett skritt nærmere originalt interiør 8)

m6s2tb07a29lfloucsxl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde du skulle ha noe omvendt: Linken var vel for montering av ISO-stereoenhet i BMW med original BMW-kontakt.

Skal ikke du montere moderne BMW-stereo i gammel BMW uten BMW-kontakt, evnt. med ettermontert ISO-kobling?

I så fall skal vel du ha noe sånt.

Ah, the confusion.

Kjekk kassett-radio, forresten. Skikkelig moderne greier med RDS og saker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trodde du skulle ha noe omvendt: Linken var vel for montering av ISO-stereoenhet i BMW med original BMW-kontakt.

Skal ikke du montere moderne BMW-stereo i gammel BMW uten BMW-kontakt, evnt. med ettermontert ISO-kobling?

I så fall skal vel du ha noe sånt.

Ah, the confusion.

Kjekk kassett-radio, forresten. Skikkelig moderne greier med RDS og saker. :)

Der var jeg nok litt rask på labben ja, du har selvfølgelig helt rett! Jeg skal ha original radio til å passe med moderne ISO-kontakt, og da er det den siste her jeg trenger :)

Hehe, kjempemoderne ja, må jo ha såpass som RDS :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...