Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dere synes det er særlig interessant, men jeg legger ut noen flere bilder fra dagens sysler :-P

Kjøpte meg en tube Autosol i forrige uke og fikk lyst til å se om den hadde noen effekt. Tok et kjapt drag over eksosen før topplokket fikk seg en liten shine.

Synes den fungerer veldig fint, kunne nok pussa mer og fått det blankere, men det får jeg ta en annen dag ;-)

 

2014-08-29180721_zps52bea8d1.jpg

 

2014-08-29182128_zpsec85740f.jpg

 

 

2014-08-29182240_zps68a96017.jpg

 

2014-08-29193507_zps32f1479c.jpg

 

2014-08-29193512_zpsf79efd12.jpg

 

Ble veldig fornøyd med oljepåfyllingslokket. Dette er jo ingen amerikaner med mye bling under panseret, men det løftet inntrykket mange hakk :grin:

 

2014-08-29190226_zps91cbd650.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og vi fortsetter med en litt mer generell shine. Full utvendig vask, nye emblemer på bakluke og panser, og endelig kom skvettlappene på igjen :grin:

 

Startet med å pusse litt på lykteringene. Det er ikke alle som liker krom, men det er hvertfall bedre med ren krom enn skitten krom :-P

 

2014-08-30170332_zps687d36c5.jpg

 

2014-08-30170343_zps53d96102.jpg

 

Og så litt generelt til slutt. Bilen har rullet 255.000, har litt ulike fargenyanser her og der, litt rust rundt om, sprekk i forntruten og slitte dekk..., men den imponerer meg stadig vekk. For en maskin! :cool:

 

IMG_3653_zps132f858a.jpg

 

IMG_3658_zpsc9a9783b.jpg

 

IMG_3662_zpscdbb5055.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte du nye fangere? =)

 

Har ikke kjøpt nye fangere nei, og det tror jeg ikke jeg trenger heller. Bakfangern var bøyd inn, men den har jeg retta ut igjen. Det eneste jeg må gjøre med tida er å legge ny krom på bakfangeren, den er veeeeeldig slitt :P

 

Kult at den blir så godt tatt vare på! :)

 

Jeg prøver :) Har dessverre ikke garasje, så derfor blir det ikke det mest omfattende. Håpet er å få egen garasje om ikke så lenge, da blir den nok plukket ned, rustsveisa og lakka opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig har jeg blitt caravaneier! :)

Har lenge gått og ønska meg campingvogn, men pga av pris og maks tillatt hengervekt på 1200kg så har utvalget vært begrensa! I dag slo jeg derimot til på en tilsynelatende, alder tatt i betraktning, godt holdt vogn.

Herligheten er en Tabbert Kornett 550TL fra det glade 1977! Pent behandlet, med få skader og reparasjoner. Interiøret er velholdt og fungerende, men store brune blomster var nok mer populært på 70-tallet enn i dag. Blir nok et par oppgraderinger rundt om, men jeg liker den :P

E28'n fikk prøvd seg som trekkdyr da E81'n mangler strøm i stikkontakten...

 

2014-09-07203525_zps3927bf58.jpg

 

2014-09-07203552_zps284c4174.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back to the 80´s you say? ;) kult :)

 

Hehe, ja, ble plutselig en veldig tidsriktig ekvipasje det her :P Men i fremtiden er det nok E81'n som skal trekke :)

 

e28 kler vogn etter :D :D kjørt maaaaange mil med campingvogn bak e28 jeg og gitt :D men har somregel hatt m5 motor eller 3,5l turbo jeg da så har liksom ikke sliti :P

 

Den fikk kjørt seg i går ja, men motoren er veldig god og leverer det den skal. Selvfølgelig ikke full fart opp bakkene, men det er litt av sjarmen :P

 

Artig med campingvogn da, også en tidsriktig sådan :) Bare å trekke om putene og shine litt her og der så blir det bra innvendig også.

 

Vogna skal få en shine ja. Første prioritet er å fikse en skade nede på høyre hjørne foran og gå over det elektriske anlegget, både innvendig og utvendig. Etter det blir det nok litt maling, stoff og tapet her og der ;)

 

har ikke telling på hvor mange strøkne sånne grønne stoler jeg har kasta jeg hehe :D seinest for 1mnd sia ca :P

 

WHAT??? Da foreslår jeg at du setter alle kluter til for å få tak i nye trekk til førerstolen min :P;) Hahaha

Og hvis du har et par originale høyttalerdeksler til sparkepanelene framme og en piniengrün hattehylle så tar jeg gjerne det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn.

Det passer bra bak en 5 serie.:)

Tabbert ja,,,

Ja da går jo mine tanker på Sigøyner ekvipasjer med feite Bmwer og Mercer.Med andre ord du har gjort en bra sammensetning.

Bilder innvendig av vogn ønskes :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn.

Det passer bra bak en 5 serie. :)

Tabbert ja,,,

Ja da går jo mine tanker på Sigøyner ekvipasjer med feite Bmwer og Mercer.Med andre ord du har gjort en bra sammensetning.

Bilder innvendig av vogn ønskes :) :)

 

Takk takk. Den henger fint på ja, men boggien gjør den litt lett på kula, må nok laste litt annerledes så jeg får litt mer marktrykk bak.

 

Hehe, jeg skal ikke si meg uenig i dine tanker :P Traff noen slike på campingplasser i sommer, og da snakker vi gjerne vogn på 8 meter og BMW X6! Jeg holder meg litt mer moderat ;)

 

Interiørbilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...