Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

3 timer siden, awt skrev:

Utrolig flott reisebrev, og ser jo at jeg har gått glipp av en ting og to når jeg kjørte akkurat samme rute i sommer til Goodwood fos (med unntak av vi tok tog til Calais). 😛

Ser at Louwman-museum ligger 1,8 km fra campingplassen vi lå på. 😮

Hva syntes du om veien fra Harwich til utkanten av London forresten? For min del er dette en av de verre veiene jeg har kjørt på, og fartsgrensen kunne jeg ihvertfall gi opp å holde.

Trivelig å høre. Vi har sikkert gått glipp av et par ting vi også, og vi kunne jo ikke få tid til alt, men vi er veldig fornøyd med det vi fikk sett. 

Veien fra Harwich var elendig! Masse sår, hull, og skøyter i asfalten. Var negativt overrasket over kvaliteten, for i Nederland var det nemlig strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Ny sesong og nye innlegg! 

Bilen ble hentet fra vinterlagring og har vel vært i bruk nesten hver dag etter det. Morsomt med litt «fame» fra BMWCCN og 😜

Men, jeg har en underlig «romlelyd» i motorrommet. Kan høres ut som et dårlig lager, og lurer vel på om dere kanskje har tips til lager som kan gå? Dynamo? 

Har prøvd å filme lyden, men ikke så lett for tikkingen fra motoren overdøver alt 😂🙈

 

9EF1625A-C39A-404D-AF5A-BFCA924A0F81.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2019 den 18.43, sveigis skrev:

Tenker det var en god følelse å få kjørt litt e28 nå 😀.

Her må du poste litt ofte i tiden fremover .

Det er uten tvil svært trivelig å kjøre E28, men det merkes at ting slites når det brukes! Har vært en tur under den i dag for å prøve å finne ut mer om denne underlige raslelyden jeg har. Kan virke som den kommer fra bakkant av motor et sted, men jeg aner ikke hvor. Bestiller noen deler hos KOED nå så jeg hvert fall får byttet mellomaksellager og utløserlager. Forhåpentligvis hjelper det på endel av vibrering og ulyder ellers :P

Men, jeg har tidligere lagt merke til at jeg ikke har en slik sikkerhetsstropp (eller hva det heter) under tanken. Den bare henger i skruene... Er dette vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 22.46, norbakken skrev:

Det er uten tvil svært trivelig å kjøre E28, men det merkes at ting slites når det brukes! Har vært en tur under den i dag for å prøve å finne ut mer om denne underlige raslelyden jeg har. Kan virke som den kommer fra bakkant av motor et sted, men jeg aner ikke hvor. Bestiller noen deler hos KOED nå så jeg hvert fall får byttet mellomaksellager og utløserlager. Forhåpentligvis hjelper det på endel av vibrering og ulyder ellers :P

Men, jeg har tidligere lagt merke til at jeg ikke har en slik sikkerhetsstropp (eller hva det heter) under tanken. Den bare henger i skruene... Er dette vanlig? 

Er ikke stropper på tank på denne .

Hang kun i bolter på min og Einar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Er ikke stropper på tank på denne .

Hang kun i bolter på min og Einar .

Takker, begynte å bli skeptisk nemlig, tenkte med gru på 70 liter bensin som plutselig falt i asfalten i mangel av stropp 😜🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 100 liter er akkurat passe jeg. Er ikke mange biler man merker at siger i ræva når man fyller bensin. Ellers har jeg aldri hørt noen fornuftig grunn til at tanklokket er plassert på venstre siden på E23. Det er jo den eneste BMWen jeg vet om som har det der. Greit nok at man måtte plassere reservehjulet på høykant i kofferten for og få plass til tanken men da kunne man jo plassert det på venstre side. Noe annet som er rart er at på Saudi Arabia versjonene så ble det levert mindre tank. Det er i vertfall merkelig.

Må også si at det er en opplevelse og prøve autoslalom med en E23 på full tank. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, wSax skrev:

Da jeg byttet lageret på mellomakselen på min gamle E28, så spant lageret lett og fint. Hvordan var lageret før du monterte det?

Det spant lett og fint i utgangspunktet, helt til jeg satte det på plass på akslingen, da begynte det å gå tregt. Får prøve å ta det av igjen og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utløserlageret har jamret i lengre tid, så siden jeg allerede hadde tatt ned mellomakslingen så var det bare å løsne girkassen og bytte det også! Var nok på høy tid. Nå gjenstår bare å montere sammen opplegget igjen (må bare dobbeltsjekke det mellomaksellageret) og så er den forhåpentligvis klar for Bergenstur om et par uker 👍🏻

7-serien måtte være anker da jeg jekka opp bakhjula 😂😜

EC61B7C2-4528-41AB-9020-5ACDBDDE291E.jpeg

88179BCE-A454-45C7-90B0-80925D95D19D.jpeg

1A78C448-7A0C-438A-9ECE-E51DC115EFB1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...