Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Skjer ikke fryktelig mye med bilen for tida, den bare går og går :) Skifta olje og filter og synes faktisk det ble litt mindre tikking, veldig fornøyd med det!

 

Men holder på å få ordentlig liv i stereoen igjen. Forrige eier erstatta det originale anlegget med to nye (for store) fronthøyttalere, og de to bak med en sub i hattehylla. Jeg vil gjerne ha noe som passer, som altså ikke er skrudd inn i panelene med digre treskruer for at de skal henge på plass! 

 

Derfor: er det noen som vet størrelsen på de originale høyttalerne i sparkepanelene og i hattehylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x6" både fremme og bake, med mindre du har lydpakke. Da har du 5.25" bake mener jeg å huske. Jeg finner ingen bilder som viser om du har lydpakke dessverre, men det finner du vel fort ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x6" både fremme og bake, med mindre du har lydpakke. Da har du 5.25" bake mener jeg å huske. Jeg finner ingen bilder som viser om du har lydpakke dessverre, men det finner du vel fort ut selv.

 

Jeg har ikke lydpakke, nei, så det stemmer sikkert at det er 4x6 både foran og bak. Er ikke store greiene hvert fall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell org. Høytalere stående i min jeg. Både fram og bak.

 

30 år gamle høyttalere kan vel ikke være noe å trakte etter? Har vel sett sine beste dager, tenker jeg :P

Noe fremgang med Alpinaen siden sist, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Her kommer noen bilder fra dagens kvalitetstid med E28'n.

Fikk en aldri så liten pakke fra Koed på tirsdag, så det klødde i fingrene etter å montere nye deler, men etter å ha innsett at de gamle tårnlagrene mine var helt fine og ikke trengte erstatning, gikk jeg til verks med litt mindre omfattende prosjekter i dag.

 

2014-08-20115715_zps5863c3c6.jpg''

 

Kjøpte "gule" pærer fra Biltema for et par måneder siden, men det viste seg raskt at de ikke var særlig gule og at de røyk unna for unna.

I tillegg har den ene tåkelykten min fått seg en trøkk eller to, så da ble det renovering av lykter i dag.

 

Det gamle limet mellom glass og lykt slapp ganske fort, så da var det klart for vask og nytt lim i form av Tec7. Får se om det holder, men satser på at det varer en stund...

 

2014-08-23120315_zps3529e5ec.jpg

 

2014-08-23120657_zps39aa701b.jpg

 

2014-08-23120709_zps743b2c20.jpg

 

2014-08-23133049_zpsd00ea5b5.jpg

 

Mens jeg ventet på at limet skulle tørke gikk jeg like godt løs på blinklysene også. De var veldig matte i glasset og var like svart som sølv inni...

 

2014-08-23131155_zps3e64004b.jpg

 

2014-08-23135344_zps65220ba0.jpg

 

2014-08-23144324_zps72197d54.jpg

 

Lykteglasset fikk seg noen runder med Autosol. Har veldig god erfaring med pussing av plastglass med Autoglym's Metal Polish, men Autosolen gjorde en grei jobb den også. Tror dog jeg skal prøve Autoglym neste gang....

2014-08-23141444_zpsbce2023e.jpg

 

Og vips så virket alt så mye bedre :) Ikke den helt store oppdateringen, men koselig med sånn småtteri :)

 

2014-08-23211324_zps4de61a0d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser meget bra ut denne.

En e28 i den standen du holder denne gjør mitt hjerte glad.

Merker at savnet etter e28 blir større og større og hvem vet kanskje en vakker dag står der en hos meg og.

Uansett pøs ut bilder når du har kvalitetstid med denne flotte bilen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempeforskjell på blinklysene! :D Bilen blir bare bedre og bedre! Og det er ikke værst, når den er ganske bra fra før ;)

 

Ser det tåkelyset som er sprukket, er ZKW. Av erfaring fra både E28 og E30, har tåkelysene fra ZKW en tendens til å sprekke. Noen mener det skjer hvis man kjører med tåkelysene på i regnvær, andre mener det er steinsprut. Jeg har ikke noe fasitsvar på hva årsaken er, men har kjørt med Hella på en side og ZKW på den andre siden på både E30n og E28n, og det var alltid ZKW-lyktene som sprakk.

Mitt råd når du skal bytte det ut, er å heller koste på litt ekstra og kjøpe Hella. De har bl.a. på ebay. :)

Ebay har også skikkelig gule H3 pærer, for å ha nevnt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rå bil :) kjekt og se at andre også vil ta vare på en 518i

snart blir en 518 i en av de sjeldneste på e28 fronten vil jeg tro. utenom m5 og alpina^^ :) alle er enten ombygd eller havnet på knoksen fordi eier ikke så noe verdi i bilen.  

jeg hadde faktisk planer om og bygge om bilen min med det ene og det andre men jeg droppet hele greia. jeg stor koser meg i denne bilen selv med 105 hk. 

jeg har hatt mine problemer med bilen og har hatt lust og selge den. men når den først funker kunne jeg aldri ha byttet den ut med noe annet. 

 

er enig med deg når det kommer til bmw treff osv. føler nesten ikke jeg kan ta den med. hehe. har dermed ikke gått på noen bmw treff.

 

følger med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo ta vare på de som er igjen, uansett motor, tenker jeg. Det finnes en del 518 igjen rundt om, men som du sier så er det mange som nå lever med langt større motorisering enn de originale 105 ponniene under panseret.

Jeg koser meg også med min slik den er, selv om jeg også gjerne skulle modifisert den en del. Håper heller å få tak i en litt sliten 520i eller 525i som jeg kan gjøre litt mer med, denne skal få være ganske så original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort enda litt mer småtteri med bilen. I vinter plukka jeg det lille verktøysettet ned fra bakluka, verktøyet var rustent, plasten var misfarga, og skumgummien var veldig stygg den også.

 

I dag(!) fikk jeg endelig somla meg til å gjøre noe med det! Plastboksen ble behørlig vasket og verktøyet fikk seg noen runder med Autosol. Vet at dette ikke fjerner rusten, men det ble mye bedre, og så skal jeg følge med og se hvordan det ser ut framover. Bestilte ny skumgummi for en stund og jeg må bare si: Jeg elsker å montere nye og nyrenoverte deler :grin:

 

Noen bilder...

 

2014-08-26172733_zps4161383e.jpg

 

2014-08-26185842_zps9a381640.jpg

 

Når jeg la verktøyet på plass innså jeg at jeg mangler en god del som skal ligge oppi der, så hvis noen har noen deler til overs er det bare å sende PM :-P

 

2014-08-26190243_zps47284e90.jpg

 

2014-08-26191510_zpse9ae00d0.jpg

 

2014-08-26191733_zps4c482fbe.jpg

 

 

Dett var dett for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...