Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Siden jeg har blitt eier av ei litt sliten campingvogn har denne rykket foran E28'n i køen hva gjelder vedlikehold og omsorg. Fikk riktignok nye interiørmatter til E28'n i forrige uke, men det får dere se senere :P

 

Har laget meg en liten oppussingstråd på caravanforum.no, så slipper jeg å bruke denne tråden til campingting, og så kan de som vil følge med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Et halvt år siden forrige oppdatering, men det er vel ikke så rart siden skuta har vært i vinterdvale siden da. 

Nå er det derimot sol og velstand, E28'n går så det griner, men viser tydelig at rusten ikke har forsvunnet av seg selv denne vinteren heller!

 

Men i dag var det derimot duket for vårens høydepunkt med BMWCCN sitt vårtreff på Valle Hovin. Masse biler, hyggelige folk, og en rekke med trivelige E28'er :)

 

 

f6f5a23e-cc91-4f83-be4b-13e3cb425988_zps

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg tid til å titte på bilen din igår(jeg antok at det var den hvertfall?)! Likte det jeg så! Overraskende mange E28 på vårmønstringen, total mangel på E34 vil jeg si, E30 vil jeg også si at det var forholdsvis få av sett opp mot populariteten.

Var passasjer i år, i en burgunderrød E28 :)

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deg det ja, snakka litt med han som kjørte den, skulle veldig gjerne hatt en 528 selv :P

Min er helt ok, men bærer preg av et langt liv på veien, men den er bortimot komplett og alt fungerer som det skal. Blir oppussing når jeg får meg garasje ;)

Er enig i at det var overraskende mange E28'r på treffet, og som du sier var det veldig lite E34 å se. Hadde også trodd det skulle være flere E39, og det er med blandede følelser jeg ser at E38 har blitt en blodsenka ungdomsbil :P E9x var derimot svært godt representert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Etter laaaang tid kom det endelig nye hjul på E28'n! Skuta har vært skummel på våt asfalt så den har stått mye rolig denne sommer'n, men nå sørger ny gummi for strålende veigrep. 

 

Felgene er altså Mahle-BBS, levert som originalt oppsett på E12 M535i fra 1980. De måler 14x7, og jeg har gått for 195/70-profil. Ingen skal komme å påstå at det ikke er nok dekk her, hvert fall! :P

 

Vet ikke helt om jeg er superfornøyd med fargekomboen enda, tror de må vokse litt på meg, alternativet er helt sølv slik de var originalt. Og så skal jeg få på nye blanke bolter!

 

(og jada, jeg vet at han som balanserte dem har satt lodd på utsiden, de skal AV, believe me!)

 

2015-07-21%2010.29.10_zpswvldats2.jpg

 

2015-07-21%2010.28.55_zpszwrzwt6e.jpg

 

2015-07-21%2010.29.22_zpszkhgqofb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil uten tvil ,og fargen er jo perfekt.

Når det kommer til felg ,passer de og bilen men tror det hadde blitt finere med sølv senter.

Blir mere nøytral da tror jeg.

Ellers er dette stasvogn de luxe som jeg liker godt.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok blitt bedre med sølv senter, men etter hvert som tiden går så synes jeg de passer bedre og bedre :P Men det ser ut til at den mørke lakken har festet dårlig til grunningen så vi får se hvor lenge det sitter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ingen kan påstå at jeg oppdaterer altfor hyppig hvert fall, om det er positivt kan sikkert diskuteres :P

E28'n gikk ikke gjennom EU i fjor høst, fikk mangel på frontrute, håndbrekk og noen foringer i forstillingen. Frontrute og håndbrekk er ordna, og nå venter jeg på ledig løftebukk for å få bytta foringene - innser at husrenovering overlater svært lite tid og penger til en gammel sliter, hvert fall når man må bytte bruksbil midt oppi det hele. Men forhåpentligvis blir den godkjent slik at jeg får kjørt litt før vinteren, har for det meste stått og slappet av det siste året.

Men legger ved en link til en tråd på "Teknisk", må ha nytt SI-kort til instrumentet og trenger noen tips der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Denne e28en er det noe med som gjør at jeg liker :).

Fargen,utseende  ,alt er liksom sånn de så ut på 80 tallet.

Det med hus osv ,krever sitt så skjønner godt at de helt store updeitsa uteblir.

Hvertfall bra du holder den oppe og går.

Igjen sølv senter hadde vært fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Denne e28en er det noe med som gjør at jeg liker :).

Fargen,utseende  ,alt er liksom sånn de så ut på 80 tallet.

Det med hus osv ,krever sitt så skjønner godt at de helt store updeitsa uteblir.

Hvertfall bra du holder den oppe og går.

Igjen sølv senter hadde vært fint ;)

Takk for trivelige ord, mann! Det er 80-tall for alle penga her ja, fordelen er at kvaliteten var god på den tida, så selv om den står mye i ro så fyrer den kjappere enn F30´n ;) 

Hehe, jeg vet at du synes det, og en vakker dag får du nok viljen din :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En del år siden sist jeg kommenterte her, men du verden så bra bilen ble seende ut med de nye felgene dine. Absolutt så riktig som det kan få blitt. Har endelig blitt BMW eier igjen, sees vi på Valle Hovin til våren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
6 timer siden, 316 skrev:

Og det gjorde vi jammen meg. Artig å prate med deg og veldig fin bil synes jeg. Elsker felgene 🤘

Ikke fryktelig mye aktivitet i tråden om E28'n nei, men hyggelig å hulse på ja! Felgene gjør utrolig mye for helheten, sammenlignet med stålfelger og hjulkapsler (eller colakork-felgene) så fremstår den jo direkte sporty :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to år uten skilt (kjørte med prøveskilt til Bjerke på lørdag) så var det endelig klart for EU-kontroll igjen i dag, og det ble en svært så hyggelig seanse!

En liten tur innom GS bare så er den good to go igjen :D

 

IMG_0033.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...