Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Får komme med et innlegg her nå jeg også! :) Ser bra ut det her, vanligvis ikke noe fan av stasjonsvogn, men det har jo sin sjarm da!

 

Sært at de skal bruke så lang tid med diffen..

 

Kjøpte du brukte coilovers? v1 eller v2? Blir nok bra, så lenge de ikke er for slitne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får komme med et innlegg her nå jeg også! :) Ser bra ut det her, vanligvis ikke noe fan av stasjonsvogn, men det har jo sin sjarm da!

Sært at de skal bruke så lang tid med diffen..

Kjøpte du brukte coilovers? v1 eller v2? Blir nok bra, så lenge de ikke er for slitne :)

De skal vist bare ha blitt montert så har bilen stått, har ikke sett disse ennå men er høyde og stivings justerbare.. merk dette: med tuv! :))

Meget snålt med diffen ja, har heldigvis en 3.15 liggende i bilen, men må handle olje til den så er det montering :D

 

Dette er en meget hel og pen bil, men få på originale lykter og oransje blinklys forran (siden du har det bak også ) :D

Hehe, var ment som illustrering men hvordan fronten var med hvite frontlykter, er endra nå :P

Spm er om jeg skal bytte til orginale med oransje blink istedenfor sorte de ;)

Btw den tråden jeg lagde på bimmerforum.com har ekskalert ennå litt till ^^'

sent from my microwave using tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Rota meg bort til en skruklubb og fikk bytta diffen :D

Ble litt over ivrig, men måtte stoppe opp for å ta noen bilder :)

Postet bilde

Den ene stikkalslingen borte!

Postet bilde

Andre siden

Postet bilde

Nesten ute :)

Postet bilde

Måtte stappe inn litt pappir da den lakk litt etter å ha dratt ut stikkakslingene

Postet bilde

Nye 3.15 diff fra e32 750 , klar til å settes inn :)

Postet bilde

Entring av mellom akslingen

Postet bilde

Kvalitetsolje med ekstra smøremiddel :D

Postet bilde

Inn med påfyllings skruen;) og færi!

Postet bilde

Spant lettere med sperra og 400omdr høyere utveksling, ble det bedre aks. Men tok det veldig rolig da det ikke er mye dekk igjen ^^,

Postet bilde

Postet bilde

Om noen vil ha den gamle diffen er det bare å pm'e meg.

Store diffen type 210. Åpen, 2.93 utveksling med e32 750 flens.

Fungerer om du vil sveise og har en motorsterk bil

Postet bilde

Det var alt for i dag :D

Mulig girkasse fester, og motorfester i mårra :)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her! Driver å monterer KW v2(høyde og hardhetsjustering) om dagen selv!

Bytta selv akkurat pakninger og olje på diffen selv. Samme type som deg!

Gammel diff olje lukter noe dritt, og lukta setter seg overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her! Driver å monterer KW v2(høyde og hardhetsjustering) om dagen selv!

Bytta selv akkurat pakninger og olje på diffen selv. Samme type som deg!

Gammel diff olje lukter noe dritt, og lukta setter seg overalt :P

Hehe, bytta ikke pakninger på min diff :P det blir når understellet skal pusses opp, lukta faktisk ikke noe denne olja, da de var godt med ventilation på verksted ;)

Forhåpentligvis får jeg henta coiloversane i neste uke ;)

 

Erik ser noe sløv ut på bildet over Crabfish! :P

Men gøy at du fikk ordnet deg ny diff nå da! begynner å bli ordentlig godbil det her nå :D

Hehe tok tre bilder, det var det eneste som ble skarpt av de :P var faktisk i slaget han erik ja :D

Var noe kuking fra ups sin side rota bort diffen og greier, han duden har fått penger og sender en ny diff.

Blir å fikse noen motor og girkasse fester i dag og mulig travers foringer, tenker på å få lakke de oransje blinklysene bak i rødt til å matche lyktan,(biltema rød sotespray)

Kommer seg nå ja :D, fikk herja litt i går men ble ikke så mye da dekkene snart takker for seg :P

upeqa4ut.jpg

 

sent from my microwave using tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bytta motorfeste (fikk to like >:( fy til gs) og girkasse fester, her er arbeidet:

Stussa veldig pga formen på denna og at den var mykere enn den gamle, men fant ut at den gamle var "sports" girkasse feste

Postet bilde

Ikke rart bilen rista så mye..

Postet bilde

Klarte seff og skru litt hardt til den ene mutteren som holder plata som holder girkassa

Postet bilde

Skulle borre opp denne knekte muttern, men mens jeg borra så tok borret tak i den knekte delen, og bare fortsatte og skru den inn.

Dette tok 0.5 sec så tok litt tid for å forstå at jeg ikke måtte styre og stelle med å få gjenga den opp... :pp

Gikk litt fort detta så jeg glemte å ta bilde av sluttresultatet ^^'

Men så over til motorfeste!

Passasjer siden var sinnsykt lett å komme til, brukte skralle-50cm forlenger-ledd-pipe.

Skrudde først av mutteren på toppen,

Postet bilde

Så løftet jeg bilen opp med bukken, og skrudde løs de to mutterene som satt i bunnen, så tok en girkasse løfter og gjekket opp motoren mens bilen stod på bukk, og vips så var det å lirke festet forsiktig ut. Putte inn nytt og skru sammen.

Den andre siden derimot, der skrudde vi løs servopompa, og dynamoen får å få litt bedre plass.

Postet bilde

Så tok vi den samme pipa med forlenger og ledd på og førte den ned til motorfeste, løfta bilen ca 1 meter opp, en står under og holder pipa på plass slik at den ikke hopper ut, og jeg stod på en bruskasse og skrudde

Postet bilde

Brukte en hånd til å få pipa på riktig plass

Postet bilde

Gamle vs nye:

Postet bilde

Her ligger grunnen til hvorfor vifta slo hull på radiator slangen!

Bytta! :D

Postet bilde

Til vanlig når jeg starter opp motoren, så brummer og rister den som et sinna beist, også ved stille rusing, og på tomgang.

Fy faan for en forandring! Starta bilen og det var helt stille inni, det var en ubeskrivelig følelse, motoren var liksom i harmoni med seg selv!

Rygga ut og det var fortsatt ingen risting som det pleide.

måtte ruse motoren og den malte som en løve :D

Og pga ingen vibrasjoner så kjenner jeg underlaget mye bedre!, mangler bare å få bytta bakdekkene så er det ingen vibrasjoner ved motorvei kjøring ;)

Det var det jeg fikk tid til i dag!

Kansje travers foringene i mårra, må bare prøve å lese meg opp på det ;)

Da var det natta for meg!

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å stjele tråden din crabfish :P

Hva slags utveksling vil du ha Svegis? Jeg har 3.91 med sperre på min nå og trives med det, selv om det er litt høyere utveksling enn orginal 535i/5 kom med.

Det går fint takZa, jeg har og høyere utveksling :P biler har bedre aks uten så mye på bekostning av forbruk og toppfart ;)

Men jo skulle gjerne hatt noen tips ja ;) skal vi ta det på pm ?

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du står på.

Dette må jo bli kjempebra.

Misunner deg diffbremsen din,er jo et h.... å få tak itil min. Ihvertfall med den utv. Jeg ønsker.

Igjen fin bil som jeg ser blir passet på.

Ja, disse 2 dagene har jeg fått gjort mye, delene har ligget i bilen ganske så lenge nå, så det blir litt etter litt. ;)

Du fikser alltid noe til slutt du sveigis! ;)

Må bare holde meg i skinnet da oslo veier er ganske glatte i forhold til Sørlandet, kjører på dekket bak corden på det ene hjulet!

Så må få til noen nye dekk bak ja ;)

Planen var å bytte fram hjulene og hive de bak, og ha 205.40-18 bak men den dimmen er svindyr hvis jeg skal ha gode dekk, pluss at det er ikke mange som selger den dimmen...

sent from my microwave using tapatalk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en video som forklarer jobben ganske bra isteden.

Hvis du ikke vil gjøre det slik må du skaffe / lage spesialverktøy. Som drar foringen ut.

Ganske rett frem egentlig.

Jommen mæ en artig skrue han der :P så ganske lett ut, kanskje jeg tar det i dag :P?

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...