Gå til innhold

Run Flat Tire (RFT-dekk) - steine hard og håpløse dekk


John Kr
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, macrorain skrev:

Det var ca de svar jeg forventet ja, takk takk. Da blir det ikke runflat neste gang jeg kjøper dekk :)

Det tror jeg du gjør lurt i... Gamle og harde runflat slipper grepet om du spytter på asfalten så de er morsomme å kjøre med under kontrollerte former

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.7.2017 at 9.00, awt skrev:

Jeg vil påstå at dekkmerke, og -type har mer å si på sporing og støy enn profil og bredde (innen rimelighetens grenser naturligvis). :)

Veivalg har vel så mye å si? Litt mer slitasje i asfalten enkelte plasser enn andre, og dekket vil jo inn der det passer.

 

On 21.7.2017 at 11.10, Mr. Erling skrev:

En grunn, som er god, er at RFT ikke er livsfarlige ved plutselig punktering i høy hastighet på Autobahn.
Tyskerne har nok det poenget i bakhodet ved montering av RTF dekk på denne 5- serie Bimmer. Den er jo lagd for Autobahn, ...ikke? :?

Vet ikke, men man merker jo en punktering når dekket blir flatt nok, og før det er livsfarlig vil jeg påstå... De som kjører videre uten å sjekke det kan skylde seg selv. Skum er ikke bra det heller... ville mye heller pumpa opp dekket om mulig og kjøre til man kommer til et verksted og lappe det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien er naturligvis den største (eneste?) årsaken til sporing og veistøy, men den kan man uansett ikke gjøre noe med, så ser ikke helt poenget med å ta det med som en faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått meg nye hjul med "vanlige" dekk, og de er både behageligere å kjøre på og har VESENTLIG mindre støy spesielt i høyere hastighet (80+). 

Skjønner ikke at BMW kan selge biler med disse runflatdekkene, spesielt ikke F30 som er så plaget med støy i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dobbelpungtering bak i danmark nå i sommer med mine RFT.. Glad de var på når det skjedde, spesielt i 110km/t! Men også glad de er erstattet med vanlige dekk nå da komforten steg betraktelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, macrorain skrev:

Da har jeg fått meg nye hjul med "vanlige" dekk, og de er både behageligere å kjøre på og har VESENTLIG mindre støy spesielt i høyere hastighet (80+). 

Skjønner ikke at BMW kan selge biler med disse runflatdekkene, spesielt ikke F30 som er så plaget med støy i utgangspunktet. 

Hvilke dekk gikk du for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.8.2017 at 11.46, danskiii skrev:

Jeg hadde dobbelpungtering bak i danmark nå i sommer med mine RFT.. Glad de var på når det skjedde, spesielt i 110km/t! Men også glad de er erstattet med vanlige dekk nå da komforten steg betraktelig! 

Presis som mitt poeng med 'RFT' dekk lengre her oppe i tråden, danskiii
Men, jeg kommer allikevel til å kjøpe vanlige dekk når den tid kommer :oops:

Endret av Mr. Erling
trykkleif'n slår til igjen ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...