Gå til innhold

Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!


 Share

Anbefalte innlegg

Da var det vell på tide og lage en tråd på gobilen, litt sent siden jeg kjøpte den i Mars men :P
Var kjørt 131k når jeg kjøpte den, men telleren viser nå 145k.
Herlige M54B30 med ESS TS2 med 350 hest og 430Nm, tenker og få den på dyno for og se hvor mye den har på hjula ;)
BMW Individual pakke med fargen Aegean Blue, Cinnamon skinnseter, trelister, SMG og sikkert det meste av utstyr som er og få på disse.

Planer for 2023 og fremover:
-Sette interiør tilbake slik det var sist jeg hadde bilen.
-Bytte til Oransje blink på sidene og bak.
-Nye splittere/leppe eller fanger.
-Andre felger (Blir fort noe jeg allerede har liggende i første omgang mens jeg prioriterer det viktigste :) )
-Eisenmann eksos (Har allerede bakpotte liggende, så må bare bestille midtseksjon.)
-Mulig det også blir CSL bakluke på sikt, har ikke bestemmt meg enda.

Ellers blir det en refresh av understell og bytte det av kuler/armer/lager som trengs.


Slik så den ut når jeg kjøpte den i Mars:
picture.php?albumid=5689&pictureid=30937
picture.php?albumid=5689&pictureid=30939
picture.php?albumid=5689&pictureid=29249
picture.php?albumid=5689&pictureid=29255
picture.php?albumid=5689&pictureid=29256

Måtte bytte ut Hamann leppa da den var ubrukelig og kjøre med her i området, selv om jeg likte den veldig godt.
Prøvde deretter Clubsport splittere:
picture.php?albumid=5689&pictureid=30940

Men syns det ble litt for normalt å kjedelig så jeg gikk deretter for CSL fanger.
picture.php?albumid=5689&pictureid=30941

 

Men sånn ser den ut nå etter lakkering og litt nye deler.

post-67996-0-57849500-1398301914_thumb.j

post-67996-0-74382600-1419558737_thumb.j

 

 

Endret av Stawky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den med kompressor, og har ikke kjørt en normal 330 før, så jeg kan nok ikke si noe på forskjellen.

Men hvis jeg ikke tar helt feil så er den akuratt som og kjøre en normal en, bare med mer kraft og en ekstra hyle lyd.

Siden det er Twin Screw kompressor så har den ikke noe lag, og drar godt over hele registeret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det vell på tide og lage en tråd på gobilen, litt sent siden jeg kjøpte den i Mars men :P

Var kjørt 131k når jeg kjøpte den, men telleren viser nå 145k.

Herlige M54B30 med ESS TS2 med 350 hest og 430Nm, tenker og få den på dyno for og se hvor mye den har på hjula ;)

BMW Individual pakke med fargen Aegean Blue, Cinnamon skinnseter, trelister, SMG og sikkert det meste av utstyr som er og få på disse.

Slik så den ut når jeg kjøpte den i Mars:

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Måtte bytte ut Hamann leppa da den var ubrukelig og kjøre med her i området, selv om jeg likte den veldig godt.

Prøvde deretter Clubsport splittere:

[ Bilde ]

Men har nå gått over, og veldig fornøyd med CSL fangeren (trenger litt tilpassing)

[ Bilde ]

Det jeg har gjort etter jeg kjøpte den er:

CSL front.

CSL luke (carbon, skal lakkeres)

Bytte tilbake til org. motordeksel.

Prøvd med LED interiør lys, men det fikk skinnsetene til og se kjedelige ut så jeg byttet tilbake.

2-din spiller fra ebay, kan minne om Dynavin.

Org M-tech fjører bak, da den subbet endel.

Lakkert diffusor svart.

Planer fremover:

Først og fremst skal den hellakkeres før vinteren, da det er litt rust som må bort.

Mulig ny bakfanger og eksos i M3 look.

M3 eller GTR panser.

Oppgradere til ESS TS2+ med ESS FI kammer og nytt grenrør.

M3 Speil

Har du laga deksel til pressa eller følgte det med på akkurat den der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart! Husker det nå.

Dette var omtrent eneste 330en til salgs på den tiden. Hadde vurdert og slått den fra oss flere ganger. Så kom det en annen strøken uten kompressor, som vi mistet. Så skulle vi gi bud på din igjen, men den ble akkurat solgt. Og det må jo ha vært til deg. Haha.

Så gikk det noen dager til og vår ble lagt ut. Var litt redd for at motoren kunne være sliten og samboeren var ikke like begeistret for interiøret som jeg var. Så da har vi gått rundt hverandre med 1 dags mellomrom. Litt morsomt. Men det er da bra at vi begge fikk 330er vi ble fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall fornøyd jeg ja ^^

jeg har også en mistanke om at jeg var nær og gå for den du kjøpte også, hvis denne kommer fra Stavanger.

InsidePerformance eksos?

@ Erikyog, hvilket deksel er det du tenker på?

Det er akuratt som på bildet der, bare at de jalla cabon dekslene over motor og insug er byttet tilbake til orginal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det! Men denne hadde rust i ene hjulbuen bak, og flass på begge speil og forfanger. Så annonsen var ikke helt ærlig. I tillegg var ikke årsavgift betalt og oljefilteret så jævlig ut. Så jeg er glad for at bilen endte opp hos meg. Må jo ta godt vare på slike biler. Det er mer forfall enn jeg hadde godtatt på en mitsubishi til 10k. Haha. Så er det clutch, termostat, morkne reimer osv. Har hatt litt å fikse på, men clutchen blir tatt på lørdag. En calipter bak er også dårlig, så den må byttes. Emblemer måtte byttes, interiørlister hadde mye skraper, skiltlys.

Småplukk for en som skrur selv, men for folk flest er det mer enn nok grunn til å bli sint. Hehehe. Men så må man regne med litt på gamle biler. Har ikke krevd noe av forrige eier, unntatt at jeg spurte en gang om han kunne gjøre opp for seg mtp årsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjipt ut ja :( Synest jeg har vert heldig med kjøpet mitt, har ikke hatt noe problemer med den, noen rust roser og flekker var det, men det var selger helt ærlig om før jeg kjøpte den. Kunne sikkert vært forhindra med litt bedre vedlikehold av lakken. Det skal hvertfall jeg gjøre når den blir lakkert på ny. Ellers så hadde den 2 skader i klarlakk på front og bakfanger, men det var ikke så synlig, så har ikke bryd meg noe spesielt om det. og nå er fronten bytta uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går det rette veien :)

Skal hellakkere min til våren igjen. Er så mye smårep etc at det er like greit å ta hele.

Men jeg følger nå med på tråden din, så du må bare poste litt bilder og oppdateringer når de kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med artig bil da, får vel følge med her og :) Er noen 330 her nå, men tydeligvis coupe det går i, sett bort ifra sedanen til Magnus, også har jeg vel sett en og annen 330iXT, men som regel med et kjedelig utseendet ;) Kos deg med bilen, og få ut masse bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :) Jeg ble sugen på coupe etter og ha hatt Sedan så de måtte bli det :P

Din er jo også veldig flott og clean da, og Magnus sin er også sykt fin, men han ska få mer motstand om beste E46 på neste års GS treff! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bil! Og må si jeg liker fargekomboen og interiøret i denne godt, selv med trelistene :)

Jeg var også i god dialog med selger på denne. Selger hadde satt opp tid til naf-test og alt var egentlig klart, så ble den (heldigvis) solgt :P Da ble valget brått mye enklere da det sto mellom den og den jeg har nå :)

Begynner å bli ett par respektable E46er i Stavangerområdet nå. Får blinke når jeg ser deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget flott bil du har der. Og nydelig farge på interiøret. :D

Mener å huske hvertfall jeg så denne på finn når jeg kjøpte min E46, for snart 2 år siden, så tyder på at samme selger har prøvd å selge den lenge? (kjenner igjen de 2 øverste bildene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Stawky changed the title to Min Aegean Blå 330Ci ESS TS2 is BACK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...