Gå til innhold

Thomas BMW E21 & BMW E12!


Newgarden93
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo og velkommen til tråden min!

Da har jeg bestemt meg for å lage en Tråd som handler om min BMW E21 318i 1978mod og BMW E12 528i 1977mod.

Planer E21:
Planene er å strippe ned hele bilen, sandblåse karosseriet og hel lakkere det. Har skaffet 323i understell som blir sandblåst og pullverlakkert. Skaffet M20B25 motor. Lurer på å kanskje bygge ren bane bil.

Bilder av E21.
ufkawy2cl7ulfda3rans.jpg

uiwormnttiokf3jyfaqz.jpg

5fv6bg6hdtvez4zlq76t.jpg

Litt info om E12'en:
Motor: M88 fra BMW M5 og M6. Blir å sette datasprut på og fjerne luftfilter boks og LMM og ha filter på traktene.
Drivverk: Gir: 262 mener jeg. Bytter baklokket med den gamle kassa for å få på speedo wire. Diff original.
Understell: Ohlings coilovers forran og AVO dempere bak.
Bremser: foran 4-stempel caliper . Bak 2 stempla caliper.

Planer for bilen.
Motor: Få montert motor med datasprut. Større radiator, større oljekjøler. Bygge catchtank til ånding. Fjerne luftfilter boks og LMM. AN slanger og koblinger på det meste.
Driverk: Korte inn mellomaksling siden jeg bytter fra en 4-trinns kasse til 5-trinns kasse. Montere short shift.
Understell: Ohlings coilovers forran og AVO coilovers dempere bak. forran 28mm og bak 22mm stabstag. Uretanforinger i bak og forstilling.
Bremser: Montere Borra, ventilerte og slissa skiver forran og bak + fiberklosser.

Har alt av deler, fulgte med bilen. alt er nye deler. :) så er bare å få det montert :)

Målet er å lage en bil for gate bruk og litt bane/trackday.


Bilde av bilen tidligere i sommer:
post-75269-0-32306300-1451953434_thumb.j

Endret av Newgarden93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og velkommen til tråden min!

Da har jeg bestemt meg for å lage en Tråden handler om min BMW E21 318i 1978mod og BMW E12 528i 1977mod.

Planer E21:

Planene er å strippe ned hele bilen, sandblåse karosseriet og hel lakkere det. Har skaffet 323i understell som blir sandblåst og pullverlakkert. Skaffet M20B25 motor. Lurer på å kanskje bygge ren bane bil.

Bilder av E21.

ufkawy2cl7ulfda3rans.jpg

uiwormnttiokf3jyfaqz.jpg

5fv6bg6hdtvez4zlq76t.jpg

Litt info om E12'en:

Motor: M88 fra BMW M5 og M6. Blir å sette datasprut på og fjerne luftfilter boks og LMM og ha filter på traktene.

Drivverk: Gir: 262 mener jeg. Bytter baklokket med den gamle kassa for å få på speedo wire. Diff original.

Understell: Ohlings coilovers forran og AVO dempere bak.

Bremser: foran 4-stempel caliper . Bak 2 stempla caliper.

Planer for bilen.

Motor: Få montert motor med datasprut. Større radiator, større oljekjøler. Bygge catchtank til ånding. Fjerne luftfilter boks og LMM. AN slanger og koblinger på det meste.

Driverk: Korte inn mellomaksling siden jeg bytter fra en 4-trinns kasse til 5-trinns kasse. Montere short shift.

Understell: Ohlings coilovers forran og AVO coilovers dempere bak. forran 28mm og bak 22mm stabstag. Uretanforinger i bak og forstilling.

Bremser: Montere Borra, ventilerte og slissa skiver forran og bak + fiberklosser.

Har alt av deler, fulgte med bilen. alt er nye deler. :) så er bare å få det montert :)

Målet er å lage en bil for gate bruk og litt bane/trackday.

Bilde av bilen tidligere i sommer:

post-75269-0-32306300-1451953434_thumb.j

Endret av Newgarden93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så langt jeg har kommet. Blir en lag dag i mårra med mye demontering, skal prøve å bli ferdig med å demontere alt innvendig. Skal finne frem noen deler jeg skal selge som jeg ikke har bruk for. Har blant annet noen sideskjørt som jeg ikke skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...