Gå til innhold

Thomas BMW E21 & BMW E12!


Newgarden93
 Share

Anbefalte innlegg

att den motorn gikk som den skulle kunne jeg sagt til med deg med engang :) tok den ut av bil da jeg solgte m535n. og kjørte den siste turn fra kristiansund til oslo og tok den ut. den var ennå varm da den sto baki kassebilen på vei hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mass skruing i garasjen så kunne jeg endelig i dag ta en liten prøvetur med E12!  Det føltes helt fantastisk! :) 

Oppstod problemer etterveis, når den startet å få tempratur bynte den å fjuske.  Vil ikke gå reint på tomgang å dør ut etterhvert. Lurer på hva det kan vere, har ikke fått feilsøkt så mye enda. Har heller ikke montert eksos enda, så vet ikke om den er veldig kresen på det  bare grenrør som står på  

 

IMG_2930.JPG

Endret av Newgarden93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.10.2016 at 16.42, Morty999 skrev:

att den motorn gikk som den skulle kunne jeg sagt til med deg med engang :) tok den ut av bil da jeg solgte m535n. og kjørte den siste turn fra kristiansund til oslo og tok den ut. den var ennå varm da den sto baki kassebilen på vei hjem :P

 

Ville ikke gå helt reint når den startet å få tempratur på seg. Noe formening om hva som kan gjøre det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Holder på å sjekke ventil klaringen på M88/3, men trenger et spesialt verktøy fra BMW for å presse ned ventilen så jeg kan få ut shimsen. Non som vet hvor det kan kjøpes? eventuelt noen som vil låne bort?  delenr på verktøyet er 113150.

 

shimexchangetool_zpsca3b83e4.thumb.jpg.7e6edd97fdecc5f4934d7a42ab478615.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
On ‎21‎.‎04‎.‎2017 at 11.51, RF91 skrev:

Da ska stå eit nummer på blokka so fortel deg kor motoren kjem frå. Kan henda du må snakka mef BMW for å finna da ut :)

 

okei, snakke med BMW Norge da eller? Eller BMW Bavaria? hvem er det som gir best svar ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag fått verktøy til å justere alle de 6 gass spjeldene til å dra like mye luft. Var veldig enkelt å greit å justere. Men har et lite problem. Motoren går veldig bra på tomgang og gasspådrag. Men vist den går på tomgang og jeg så vidt rører gasspedalen så byner den bare å fjuske. Noen som har noe formening om det? Er kun nr motoren er varm.IMG_3351.thumb.JPG.47f5d8182b25467666db53f61bf4b0f5.JPG

IMG_3352.thumb.JPG.fec471465e16c516b2dcc13abad35e4f.JPGIMG_3353.thumb.JPG.438545cc6e90bfa50cc788e29fd56c9c.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...