Gå til innhold

Ole Martin's e30 m10 turbo


Ole M.Haraldstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei der! Takk for flott lesing! Har titta gjennom her nå, rett og slett gøy å se på :)

 

Har du vurdert keramisk coating på grenrøret? Skal visst være en del snillere mot røra enn bandasje, og det må vel være positivt å dempe varmestrålinga mot motoren?

Hva ligger forresten eksos-tempen din på? Kan ikke huske å ha lest det her. 

 

Nyttårshilsen fra Drammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
On 14.1.2016 at 23.17, Blaamann skrev:

Hei der! Takk for flott lesing! Har titta gjennom her nå, rett og slett gøy å se på :)

 

Har du vurdert keramisk coating på grenrøret? Skal visst være en del snillere mot røra enn bandasje, og det må vel være positivt å dempe varmestrålinga mot motoren?

Hva ligger forresten eksos-tempen din på? Kan ikke huske å ha lest det her. 

 

Nyttårshilsen fra Drammen :)

Jeg tenker at grenrøret bare får være ubehandlet. Hadde coating på det første grenrøret mitt, og det hjelper en del ja. Eksostempen min er mye oppi 900-950gr, jeg kan ikke skjønne at den skal være så høy. Men tenning og bensin og effekt er som det skal være. Det kan være at kammen utgjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 22.2.2016 at 22.19, 23732 skrev:

Mye flott arbeid her.

Får jeg lov å spørre hvorfor du valgte V-Bånd inn på turboen, istedenfor splittpuls? Splittpuls har jo fordelen med å hjelpe til med tidligere spool.

 

 

 

Mest for at det var lettvindt å skru på. Er lei av skruer som nesten ikke går å komme til fra noe sted. Jeg må løsne turboen for å komme til å bytte plugger f.eks. Da jeg var å bremset motoren, var jeg veldig glad jeg hadde v-band da jeg måtte skifte pluggene for at gnisten "blåste" ut. Har ikke tenkt så mye på å lage splittpuls heller igrunn. Det er mulig det hadde vært en smart løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
17 timer siden, JE skrev:

Good times :) 

 2 x m10 turbo på våler

536351_10151741085365707_728365706_24181

DSC_0759.jpg

Good times ja! 2018 er vi tilbake igjen med hver vår e30 m10 turbo, godkjent i vognkortet :-) ??

 

7 timer siden, ///MoePower skrev:

Så gjennom tråden din nå og så bildet av arbeidsplassen din på side 6. Jobber du på Volvo verksted og er du PST? :-P

Ja, det stemmer. Men fra mai 2016 begynte vi med VPS og ble sertifisert i desember.

20 minutter siden, RF91 skrev:

Svintøff bil du ha :) Blei veldig imponert over grenrøyret du lagde. Da vise at du i alle fall ikkje e ein alminnelig idiot :P

Takk takk :-) Nei, jeg er nok en mere ualminnelig idiot jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, diohrvik skrev:

Jobbet lenge på volvo?

Ganske sikker på at jeg har gamle motoren fra bilen din, den er original 325 er den ikke ?:)

Ja, har vært her siden 2002. En kamerat og kollega av meg, kjøpte motor, eksosanlegg, fjærbein og bærearmer bak. Og satte det i en 2 dørs 320i tror jeg det var. Og godkjente ombygginga på biltilsynet. Er det den bilen du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ole M.Haraldstad skrev:

Good times ja! 2018 er vi tilbake igjen med hver vår e30 m10 turbo, godkjent i vognkortet :-) ??

 

Ja blir vel 2018 :) greier vel ikke å få min klar i år... gikk bort mye tid på e46`n i 2016 gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ole M.Haraldstad skrev:

Ja, det stemmer. Men fra mai 2016 begynte vi med VPS og ble sertifisert i desember.

Var det jeg skjønte at det var noe kjent med verksted "layouten" på bildet der :)

Har jobbet noen år på Volvo verksted jeg også, siste 2-3 årene som PST. Kunne godt tenke meg å prøve VPS, vi skal over på det etterhvert. Er litt omvendig fra å være vanlig mekaniker til å skulle jobbe med kunder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...