Gå til innhold

Pedi's Pedi-Truck anno 1929. Garasjebilder s11


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Full jobb, hus, kone, 5 barn, nettopp avsluttet tidenes prosjekt, har E21 prosjektet først i køen, SÅ kjøper du noe som i manges øyne er fragmentene av det som mellom verdenskrigene var en bil!

Hva er du laget av?

Jeg beundrer energien og pågangsmotet ditt, og selvsagt kompetansen! Kjenner selv at jeg synes det er bittelitt tungt å begynne på neste prosjekt, mangler litt motivasjon, men når jeg leser dine tråder er det som tennvæske på bålet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skal det definitivt bli kjempe morro å følge med, Pedi :D

gleder meg !

Ja, dette gleder jeg meg faktisk til. For dette er helt nytt for meg, med nye tankebaner og helt andre regler ved ombygging enn det jeg er vant med.

Må skrive litt så jeg får oppdateringer. Gleder meg kjempemye! Hvordan er dreiemomentet i en M70? Bensin V12 er ikke det jeg forbinder med lastebil akkurat :D

Pedi galskap på høyt nivå, og jeg elsker det :D Du er definitivt den beste her inne til å lage tråder. Du oppdaterer om de minste småting, og det gjør ikke noe at prosjektene er på rimelig høy nivå. Tror jeg hadde fulgt med på hva som helst du laget tråd på.

Hehe, takk for det du. Gøy at du liker det jeg skriver. M70 b50 har 300hk/450 Nm.

Må følge med her ja, så håper at tråden får bestå! :) Er vel det eneste jeg kunne hatt av amerikansk, og at du skal ha V12 i den gjør det jo enda bedre! :)

Er så langt unna "amrissfan" som du kommer omtrent, men jeg er litt svak for 20-30talls rodder! ;)

Hvordan er det med platt og slikt da? Skal du bygge den opp med stålbiter, eller er det den lokale møbelsnekkeren som får oppdraget? :)

Satser på at den får bestå. Jeg har jo sett "ikke-BMW med BMW-motor prosjekt" her inne før som har fått stå. Og iogmed at jeg har vært på dette forumet i snart 10 år, jeg var jo faktisk moderator her i noen år også :) , så regner jeg med at Bimmers-folket godtar at Pedi'en bygger noe annet enn driftebil eller noe sånn.... Ser ikke akkurat for meg at noen tror at jeg har blitt religiøs og byttet tro til AmCar ;)

Galskap.. :wink:

Men subscribed!

Galskap? Dette er ren glede... Hendene mine har bare svømmehud nå, fulle av shampoo - jeg må få begynne å klø litt igjen i stål og vinkelsliper...

Blir bra dette! :D
Digger det :-D

YUP!!! Thanks gutter!!

Pedi, du burde tatt en kikk på chevy rod'en til Per Kristian Harildstad.

Han kjører V12 med skrukompressor, E39 bakstilling og Heidts forstilling! :)

Du finner ham på Facebook, ligger mange bilder der! :)

Jupp, jeg har snakket med han om noe andre greier litt tidligere når jeg tenkte V12 i E9... Blitt kul den bilen hans, men han skal jo ikke godkjenne den - det vil jo jeg med min...

Dette blir bra Ivar. Dette blir meget bra. :applause:

Du har jo oppskriften på hvordan den skal være på det øverste rod bildet du la ut. Denne er for liten til og begynne og legge til en aksling til og bygge om til biltransporter,. ( Det er nå min mening. )

Får du plass til en V12 i fronten på denne.?

Og til slutt, bygg bilen slik du ønsker ( og biltilsynet godtar. ) og du kommer garantert inn på Amcar treffene med noen bmw deler på den. :wink:

Når du begynner og bygge, så synes jeg du skal ta og legge ut en byggetråd på: amcarforum.no

Kan jo være at noen tipser deg om deler du trenger.

Det skal nok gå bra med lengder, både foran og bak hytta. Jeg må jo forlenge ramma for å hive på en aksel til da.... Om det blit 2 eller 3 aksler, det vet jeg ikke. Har ikke bestemt meg for noenting som helst ennå, må først gå første runde med Biltilsynet før jeg tar noen direkte avgjørelser...

Her en 35 modell

g36tvevim07wwvpd6g23.jpg

Jeg skal ta det opp til vurdering å opprette en tråd på amcarforum, det er greit å være litt "med" i miljøet nå en trenger deler..

Steike dette blir rått, når ser du for deg og begynne på denna?:-)

Fikk du pm'n min i går btw?

Såg PM i går kveld, kommer svar... ;)

Jeg har lyst til å gjøre ferdig ramma nå i høst, parallellt med E21-jobbinga. Men det er noen kroner som gjenstår, og jeg må spare opp litt for å kunne gi gass på denne.

dette er et kjempe tøft prosjekt jeg må følge med på :-D men det er noe med lastebil og Disel skulle ikke vurdert en M57B30? det tror jeg hadde vært gromt. Solide og villige til mye krefter:-)

M57d30 er en kul motor, ingen tvil. Men jeg føler mer holdbarhet/driftsikkerhet i V12eren. Orker ikke å stå langs veikanten med defekt turbo eller fucka dyser/innsug osv..

Helt klart skulle det vært dieselmotor i en lastebil.... Ingenting er avgjort ennå, det er bare planene som legges nå i tidligfasen.

Må følge med her også!..:) du blir ikke arbeidsledig med det første vertfall...;)

Nytter ikke å "NAVe" i garasjen min, funker dårlig det ;) Så jeg får bare hive meg rundt til høsten...

Gromt prosjekt ivar:-)

Jeg syns det er dødskult selv jeg, hehe...

Litt inspirasjon. T- Ford med Lincoln v12 tror jeg :)

[ Bilde ]

Stilig!

Men dette er et typisk amerikansk konsept som ikke verken er brukende på norske veier eller er mulig å få godkjent i Norge. (Det er faktisk ikke godkjent i USA heller, men de driter bare i det, for systemet funker litt anderledes over there).

Rammen er kappet både foran og bak, med drop foran og en sinnsyk kick-up bak. Og det er ikke lovlig her til lands. Ei heller vil jeg ha en hytte som på bildet der. Det ser dødstøft ut, men er jo ikke brukende å verken sitte i eller å kjøre bilen. Jeg for min del ofrer litt/mye av badass-stilen for å kunne få plass til meg selv i hytta - og kan kjøre 50 mil uten problem. Function before fashion. Tøff blir den uansett, og ikke jeg stiller på linje med de mest ekstreme. Husk at de med de ekstreme bygga somregel kommer med de på henger, siden de ikke er særlig kjørbare - det er ikke slik jeg vil ha det. Jeg vil også ha alt godkjent i vognkortet.

Mjaaaa.... 26" blir vel litt i overkant... ;)

Følger med

Thanks!

Full jobb, hus, kone, 5 barn, nettopp avsluttet tidenes prosjekt, har E21 prosjektet først i køen, SÅ kjøper du noe som i manges øyne er fragmentene av det som mellom verdenskrigene var en bil!

Hva er du laget av?

Jeg beundrer energien og pågangsmotet ditt, og selvsagt kompetansen! Kjenner selv at jeg synes det er bittelitt tungt å begynne på neste prosjekt, mangler litt motivasjon, men når jeg leser dine tråder er det som tennvæske på bålet. :-)

Er en skikkelig sofagris og tv-slave jeg, ikke noen tvil om det - for de som måtte tro jeg har adhd... Det som driver meg er lidenskapen og interessen, kroppen min verker og fingrene klør etter å sette vinkelsliperen i ramma til denne bilen.... Jeg skulle bare hatt en reisejobb igjen med litt mer fritid og litt (mye) mer penger mellom fingrene...

Men takk for de fine ord, det verdsettes meget når det kommer fra en som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å bli veldig interessant å følge med på!!

Jeg liker egentlig ikke amcar, men er av den oppfatningen at viss et bygg er pent og gjennomført, så har det ingen betydning hvilken type bil det er. Men disse gode gamle pickupene er jo sinsykt tøffe!!

Har du en ca formening om hvor mange arbeidstimer prosjektet krever? Og en antagelse om når det blir ferdigstillelse?

Lykke til! Jeg har troa på at dette ekstreme prosjektet kommer til å bli ekstremt bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt! Digger hvordan det kan se ut med tvillinghjul...

Tvillighjul er dødstøft, og funksjonelt som bare det. 1929en kom ikke som standard leveranse med tvillinghjul, men kunne visstnok på spesialbestilling leveres med tvilling.

Dette kommer til å bli veldig interessant å følge med på!!

Jeg liker egentlig ikke amcar, men er av den oppfatningen at viss et bygg er pent og gjennomført, så har det ingen betydning hvilken type bil det er. Men disse gode gamle pickupene er jo sinsykt tøffe!!

Har du en ca formening om hvor mange arbeidstimer prosjektet krever? Og en antagelse om når det blir ferdigstillelse?

Lykke til! Jeg har troa på at dette ekstreme prosjektet kommer til å bli ekstremt bra :D

Som sagt, jeg liker jo egentlig ikke Amcars jeg heller - men har sansen for de gamle traverene som er gjennomførte. Og en gjennomført bil er som du også sier, gjennomført uansett hva type/merke det er...

Slik planen min er nå, så er det ikke så utrolig med timer som skal til. De er mye enklere å bygge en gammel amerika-rod med ramme enn en BMW med selvbærende chassis.

Jeg har ikke regnet på timene (noe jeg aldri gjør), men jeg vet at jeg kan garantert gange de timene jeg ser for meg i planlegginga med 2 (minst...) - for timene går fort. Bare å reparere, rette opp, bokse den 100%, stive den av/forsterke den, oppsett, sliping/maling osv er MYE mer jobb enn de fleste tror. Faktisk mer jobb enn det jeg har estimert for meg selv også, garantert...

Det har kan bli kult :) har en del timer forran deg kan man si :)

Ja, her er det mange timer igjen... Tror jeg må begynne å reise på sjøen igjen, slik at det er timer til overs i døgnet når ungene er lagt og husarbeidet gjort...

Dette blir morro å følge med på! :D

Ikke helt BMW, men gjerne litt fengende for det?

Hehe. Overkant med 26"?

Hva med motoren du setter i da? Sånn i forhold til effekten på den;-)

Hvis skalaen skulle blitt rett så hadde dette blitt monstertruck.

Så! 26" er ikke i overkant. Det er en total underdrivelse;)

Med 300 hk i V12en er det jo en babymotor i forhold til de "fantastiske" Amerikavriåtterene på hundrevis av hester.

De 300 hestene er ikke mer enn det må være for å dra en nyttelast på 1.5 tonn.

Ang de felgene...

Min tanke på dette bygget er at en '29 truck er en liten bil. En '29 hot rod er en liten bil. Et biltransportplan er ikke et lite bygg (for å kunne frakte en E28 på der). Jeg vil ha en liten rod. Så da er litt av greia å bygge en konsept som gir en visuell effekt av at det er en liten bil. Det er flere triks for å få det til. 26" bidrar ikke akkurat til det. Jeg såg for meg å strekke strikken til 22", så sant det ikke ødela den visuelle effekten...

Dette blir bra.... Arti at noen tør :)

Tør?

Why?

Dette er jo bare for morro skyld, ikke sant?

Dette synes jeg høres grisegromt ut, rett og slett 8) Nå må du bare få ferdig E21en og få satt i gang på dette, skal bli sykt artig å følge med på :D

Stå på :)

takk, gleder meg sinnsykt jeg også ;)

Skulle bare vunnet i Lotto nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...