Gå til innhold

Softwareoppgradering, hvor er det billig?


thamule
 Share

Anbefalte innlegg

Har med stort hell spurt etter verksted med gode prisar på forumet her før.

Tenkte eg derfor skulle høyre på nytt. Skal oppgradere programvaren på girkassen min, bmw skal ha 4500 for dette, noko eg synst var skamdyrt. Er det kun dei som kan gjere dette eller kan dette også gjerast av andre verksted? Har dei tilgang til same programvaren som bmw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med ein girkasse som ikkje "vil" gire ned, har derfor blitt anbefalt av fleire, blant anna automatgearservice i Bergen og Trf Racing å prøve dette i håp om at det blir bedre... Så tenkte derfor det var verdt eit forsøk, hadde berre ikkje håpt at det var så dyrt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det anbefales ikke å oppdatere uten at det er noe alvolig galt. Og jæger kokstad er samme som å gå til hanøytangen bilhugger, never again :-)

Oppfører den seg slik at giringen tuller seg så er det nok en flushing som skal til, det er vel 94,54% sikkert.

Kan ogå hende dårlig converter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt kunnskap og interesse er det faktisk mulig å gjøre dette selv. Du kan laste ned program og Software filer fra nettet. Kabel kan du kjøpe på eBay. Søk etter winkfp og sp-datenfiles.

Seriøst? Skal jammen søke litt på dette, kan bli fin timesbetaling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det merkelig at en 06 modell skal måtte ha oppdatering bare sånn plutselig, med mindre det eventuelt er en kjent bug i versjonen du har, eneste måtre vel ha vært om bmw hadde forandret oppsettet til noe bedre.?

Men er langt fra noe kunnskapsrik når det kommer til girkasser så skal ikkje si noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt kunnskap og interesse er det faktisk mulig å gjøre dette selv. Du kan laste ned program og Software filer fra nettet. Kabel kan du kjøpe på eBay. Søk etter winkfp og sp-datenfiles.

Seriøst? Skal jammen søke litt på dette, kan bli fin timesbetaling!

Ville revurdert det en gang til.

Det anbefales ikke og oppdatere uten at man har icom.

Da kan det fort bli 2 ganger så dyrt så det koster deg og oppgradere på verksted.

Prøvde dette selv med ebay kabel, krasja hele motorstyringa og bilen starta ikke etterpå. Kosta meg 4500,- inkl frakt til verksted for og fikse det.

Og da var jeg griseheldig, kunne risikert og måtte bytta hjerne, til den nette sum av 10-13 tusen.

Jeg vet folk har klart å oppdatere, men jeg vil si det er en STOR risiko og ta.

Jeg anbefaler vertfall og styre unna. Går det galt koster det fort et par oppgraderinger på verksted. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt kunnskap og interesse er det faktisk mulig å gjøre dette selv. Du kan laste ned program og Software filer fra nettet. Kabel kan du kjøpe på eBay. Søk etter winkfp og sp-datenfiles.

Seriøst? Skal jammen søke litt på dette, kan bli fin timesbetaling!

Ville revurdert det en gang til.

Det anbefales ikke og oppdatere uten at man har icom.

Da kan det fort bli 2 ganger så dyrt så det koster deg og oppgradere på verksted.

Prøvde dette selv med ebay kabel, krasja hele motorstyringa og bilen starta ikke etterpå. Kosta meg 4500,- inkl frakt til verksted for og fikse det.

Og da var jeg griseheldig, kunne risikert og måtte bytta hjerne, til den nette sum av 10-13 tusen.

Jeg vet folk har klart å oppdatere, men jeg vil si det er en STOR risiko og ta.

Jeg anbefaler vertfall og styre unna. Går det galt koster det fort et par oppgraderinger på verksted. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Tja, det er kanskje ikke for de uinnvidde, men jeg har med godt hell oppdatert både DDE (motorstyring) og flere andre moduler på min 320d E91 2006 mod. Det er viktig å gjøre ting rett, og derfor er det lurt å samle så mye informasjon som mulig om dette først, og det finnes forum som man kan lære mye fra. Det er også viktig å ha en kabel av god kvalitet samt stabil PC med godt batteri, og også powersupply til bilbatteriet. Jeg har flashet min DDE flere ganger, og faktisk prøvd å trikse litt med Alpina D3 fil, og jeg har enda ikke opplevd at noe har krasjet.

BMW gikk over til D-can kommunikasjon på 2007 modellene, og da trengs det en annen kabel.

Det er visse moduler en skal være tilbakeholden med, I-drive og det som hører til i infotainment systemet, der er det meget viktig å gjøre ting i riktig rekkefølge. Motor og gearboks ecu er mindre følsomme. Når det er sagt, så burde du kanskje vurdere in diagnose på din gearboks før du legger inn software. Softwareoppdatering er ikke alltid løsningen på problemet, og en skal aldri utelukke hardwarefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...