Gå til innhold

Har du dash cam? Søker erfaringer!


316
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Noen av dere som har tips til et noen lunde billig og bra kamera å sette i dashen? Leste om det til ca 1500 norske kroner som ble aktivert av lyd, for eks når man lukker døren eller hvis noen skulle kræsje i deg mens du er parkert. Tips?

Kjør debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som kaller seg for Techmoan på Youtube som pleier å teste bilkameraer på en grundig og god måte. Jeg har selv nettopp kjøpt et kamera ved navn Mobius, som han testet i sommer. Her er testen hans:

Dette er et kamera som passer meg perfekt, men det passer sikkert ikke for alle. Noen ønsker kanskje muligheten for å kunne spille av opptak direkte på kameraet, og da er den en fordel om kameraet har skjerm. Da kan kameraet Mini DVR 0801 være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Bruker denne tråden siden det omhandler det samme.

Vurderer å gå til innkjøp av dashbord kamera.

Noen som har dette og har noen anbefalinger?

Vil jo helst ha et som er lite og minst mulig synlig i ruta, om det fins noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har MINI DVR 0801 uten GPS. Denne er liten nok at den synes ikke ruta. Denne er koblet sånn at når jeg skrur på tenninga så skrur denne på og filmer i 5 min omgangen før den starter på neste opptak. Hittil er jeg ganske fornøyd med kvaliteten på bilde veldig enkel og montere samt utgang til skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har et slikt liggende nytt i eske hvis noen skulle være interessert. Følger med 32Gb kort.

 

http://www.ebay.com/itm/2013-Newest-DVR207-HD720P-IR-Car-Vehicle-Dash-Camera-Transcend-32GB-Class10-SD-/281068681049?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4170ffb759

 

 

 

Skulle egentlig ha dette i en av bilene mine, men det blir litt risikabelt hehe. Det kan jo fort slå feil vei hvis noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker dashcam, har sånn bevegelses sensor som slår på kameraet i noen minutter før det går av igjen. Tror min hadde 7t innspillingstid på det 16gb minnet.

 

Du kommer til å nesten glemme at den er der i frontruten/dashet, men har det alltid i bakhodet.

 

Og ja....har sett litt rare ting pågå når eg er på jobb osv når bilen er aleine. Folk sparker i dekkene, ser hva du har inni bilen og selvfølgelig lager missunnelighets riper i lakken osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...