Gå til innhold

Internett i 2011 F11 525d


 Share

Anbefalte innlegg

Som Erik BM så har jeg også nå plutselig igår fått BMW Online og Internett til å fungere i min F11 (produsert mars 2011/importert norge juli 2014).

Har også prøvd å registrere meg for bruk av BMW Remote på Connecteddrive men får beskjed om at det ikke er tilgjengelig for min VIN.

Er det noen som vet hva som er årsaken til at det plutselig fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk i sving google streetview, apps (iski, yelp, wiki local) også.

Eneste jeg gjorde den dagen det plutselig fungerte var å åpne den skjulte menyen og navigere litt rundt. Var innom noe sensorgreier og mulighet for å sjekke posisjon. Litt søkt å tro det er noen sammenheng der. Trolig som kjennern sier, at BMW muligens har letta litt på jernteppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun delt Internett ja flobben.

For å få My Remote til å fungere må en åpne for connecteddrive via SIM.

Gjør et raskt google-søk på skjult meny så finner du det.

Har forsøkt mange ganger på å få Internett til å funke via delt Internett på iPhone uten hell, og plutselig funka det her om dagen. Rart.

Endret av Erik BM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, koble på med kabel og la spotify stå åpen, så kommer den inn i media senter.

Se siste sidene o saltkjelens tråd om bilen hans, så er det litt mer info der

Ser forresten at jeg har s614a internett preperations og s615a expanded bmw online kode på min.

Betyr det at sim-kort sitter i bilen og det burde være mulig og aktivere?

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til internet på min tyskimporterte 2011 mod.

Jeg brukte bluetooth og delte internettkobling gjennom den (stilles inn i mobilen). 

Så fant jeg en undermeny i i-drive om BMW-services og alternativ om å oppdatere, noe jeg gjorde og etter det virket både internet og bmw online.

Jeg har også oppdatert mobiltelefontjenesten i bilen til denne: UPD01008 (Latest Version, 8.07 MB).

 

Nå savner jeg bare apps, men det er visst vanskeligere å få til tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My BMW Remote - svar fra BMW Norge

 

Bil: Tyskimportert 2011/03 520d med integrert SIM-kort og fungerende Connecteddrive tjenester.

 

Problem:

Registrering av VIN på portalen gir følgende melding:

 

"Bilen kan ikke tilføyes kontoen din.
Denne bilen har ingen integrert mobilløsning. Den kan derfor ikke tilføyes kontoen din."

 

SVAR fra BMW Norge 

 

"Årsaken til den meldingen du får er at din bil ikke er kompatibel med det systemet som nå brukes i Norge.
Det er ikke noe du eller vi kan gjøre for å endre dette, Beklager."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til internet på min tyskimporterte 2011 mod.

Jeg brukte bluetooth og delte internettkobling gjennom den (stilles inn i mobilen). 

Så fant jeg en undermeny i i-drive om BMW-services og alternativ om å oppdatere, noe jeg gjorde og etter det virket både internet og bmw online.

Jeg har også oppdatert mobiltelefontjenesten i bilen til denne: UPD01008 (Latest Version, 8.07 MB).

 

Nå savner jeg bare apps, men det er visst vanskeligere å få til tror jeg.

Så du kjørte kun delt nett via telefonen din, også virket BMW Online? Prøvde dette i kveld, men virket ikke for meg. Muligens en må kjøre delt nett uten passord da for at BMW Online skal koble til mobiltelefonen sitt nett?

Ikke noe jeg kommer til å bruke ofte, men er jo kjekt at det kan virke når først bilen er utstyrt med det.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...