Gå til innhold

Internett i 2011 F11 525d


 Share

Anbefalte innlegg

Ok, jeg tror det er den pakka som må til hos meg også (og alle andre for den saks skyld).

Har spurt connecteddrive Tyskland så får vi se hva de sier. Dersom Internet roaming ikke funker spøker det for å ha data både via SIM og telefon.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også import bil å alt fingerer fint hos meg av det jeg abonnerer på. Jeg ser inne på profilen min at jeg abonnerer på BMW Online/Assist og Teleservices (ser ikke at jeg har Concierge service men kan heller ikke bestille denne). Har vurdert Internet men ikke kommer så langt enda.

 

Jeg har en BMW i3 (Norsk) 2014 modell som har alt dette og her fungerer Internet utmerket så systemet i biler som er tysk importert til Norge burde ha samme funksjonalitet siden dette nå støttes i landet vårt etter 2014.

 

er det noen som abonnerer på Internet som har prøvd å flytte over til norsk konto? (PS. da er det viktig at dere har oppdatert services i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabba meg litt ut. Pørvde å flytte over til Norsk BMW portal som gikk fint, kode ble sendt til bil og alt så ut til å gå bra. Problemet endte i at bilen ble aktivert men den ble aldri aktiv for Remote og jeg mistet en del funskjoner i bilen blant annet melding. Problemet oppstod når jeg skulle flytte den tilbake til den tyske kontoen da jeg bare fikk feil melding at A message could not be sendt to your vehicle. 

 

Så alt i alt endte det i at jeg igjen måtte kontakte BMW og be dem å legge den inn på nytt :sad:  ( Litt rart siden jeg kan flytte over min I3 uten problem)

 

Noen andre som har fått dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Snakket igjen med BMW Connecteddrive Tyskland (meget seriøst av de å ringe og følge opp alle henvendelser fra Norge, og det er ikke få sier de).

- BMW Internet på Tysk bil med gyldig abonnement fungerer IKKE i Norge.

Skal du fjernstyre via App må du ha gyldig BMW Assist abonnement. Dette fungerer i Norge.

- Biler produsert før sommeren 2013 (fikk ingen eksakt dato) kan IKKE overføres Norsk Connecteddrive portal.

Internet fungerer jo uansett ikke på "Norske" biler uten å bruke data via telefon.

Så da er neste spørsmål, noen som kan bruke telefondata og samtidig ha forbindelse via integrert SIM?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt oppsummert Erik BM. Skulle ønske jeg viste det før at den ikke kan flyttes over til norsk profil. BMW har fått lagt til bilen i tysk portal igjen, men nå får jeg ikke kontakt med bilen lenger å BMW vet ikke hvorfor  :oo:  Kan noen kanskje bekrefte om serveren er nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har fulgt oppdateringen på disse Connected Drive trådene siden jeg selv startet en tråd om dette for et par år siden. Må si dere har en vanvittig tålmodighet og iherdighet i å få dette til å virke. Og hele tiden "funkstille" fra BMW Norge, mens moderhuset i BMW Deutschland ihvertfall anstrenger seg for å hjelpe. Men i sum blir min konklusjon at brukerorientering av digitale mobile hjelpemidler i BMW er håpløst tungvint og for spesielt interesserte. BMW Norge eller forhandlere er hverken interessert eller har oppdatert kunnskap om emnet. De siste årene har jeg forgjeves ved hver service sjekket om noe har endret seg. Sannsynligvis for lite penger i dette for BMW Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For at dette skal fungere må du "late" som at bilen er tysk.

 

Du trenger Tysk ConnectedDrive konto, og du må ha Tysk adresse.

Jeg fant en BMW forhandler i Hamburg og brukte denne.

 

Dette gjelder CIC biler, ikke NBT da disse kan bruke Norsk ConnectedDrive konto.

 

Når konto er opprettet må man sende inn kopi av vognkort del 1, og et skjema -> Application form.pdf

Dette sender dere til bmw-connecteddrive@bmw.de

Eks på mail med 2 vedlegg:

Til: bmw-connecteddrive@bmw.de
Emne: ConnectedDrive #Sett inn VIN KODE

Hello

Here is my details for my car.

Best regards

bla bla bla
 
Etter dette var gjort fikk jeg følgende epost med 1 purring fra meg.
 
Hello

Any updates on my car?
I know that BMW Norway do not want to help me, so i really hope BMW DE can help me with this.

 

 

 

 

 

Fra: bmw-connecteddrive@bmw.de [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 28. november 2014 11:49
Til: 
Emne: BMW Kundenbetreuung - Kundennummer XXXXXXXX

Dear Mr. Kjenner,

Thank you for your e-mail.

We have forwarded your e-mail to the responsible department. Please be patient until your request is processed.

If you have further questions or inquiries, we kindly ask you to include your customer ID XXXXXXX.

Kind regards,
BMW Kundenbetreuung
--
BMW                                                                                                                                                  
BMW Kundenbetreuung
80788 München

Telephone: +49 89 1250 160 00 Monday till Sunday from 8 a.m. to 8 p.m.
Fax: +49 89 1250 160 02
E-Mail: kundenbetreuung@bmw.de
Url: www.bmw.de
------------------------------------------------------------------------------------------
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft
Vorstand: Norbert Reithofer, Vorsitzender,
Milagros Caiña Carreiro-Andree, Herbert Diess,
Klaus Draeger, Friedrich Eichiner, Harald Krüger,
Ian Robertson, Peter Schwarzenbauer.
Vorsitzender des Aufsichtsrats: Joachim Milberg
Sitz und Registergericht: München HRB 42243
------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Så fikk jeg denne eposten her :)
-----Opprinnelig melding-----
Fra: BMW ConnectedDrive [mailto:bmw-connecteddrive@bmw.de]
Sendt: 12. desember 2014 09:22
Til:
Emne: Ihr BMW wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt.
Sehr geehrter BMW ConnectedDrive Kunde,
Ihr BMW mit der Fahrzeugidentifikationsnummer #VIN CODE# wurde Ihrem Account in Mein BMW ConnectedDrive hinzugefügt. Willkommen bei BMW ConnectedDrive!
Besuchen Sie „Mein BMW ConnectedDrive“ im Internet, um persönliche Einstellungen vorzunehmen.
Viel Vergnügen mit BMW ConnectedDrive!
BMW ConnectedDrive
www.bmw-connecteddrive.de

 

Etter at denne mailen ble besvart fikk jeg lov til å legge til bilen i portalen.

Neste skritt er å kjøpe BMW Assist eller full pakke med internet. Dette koster 2-300 euro pr år.

Når dette er betalt så kan man få tak i bilen via BMW Remote App på telefon osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Og jeg er så heldig å ha CIC [emoji57]

Bilen er bygget 06/2013 og dermed en måned for seint ute.

Fra 07/2013 så skal det ikke være noe problem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av tbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er så heldig å ha CIC [emoji57]

Bilen er bygget 06/2013 og dermed en måned for seint ute.

Fra 07/2013 så skal det ikke være noe problem.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har du virkelig ikke NBT på en så sent bygd f10? Jeg vet endel bygd på høsten 2012 ikke har NBT.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Hei, venter fortsatt på at det skal gjennomføres men har ihvertfall fått bekreftet fra BMW Norge at bilen omregistreres fra Tyskland til Norge, så får vi se om det får noen praktisk betydning. Men da kan det jo se ut som de har endret kundeservicen til det bedre på det feltet ihvertfall.

Hilsen Alex

F11 2012

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...