Gå til innhold

Bmw E34 530i M54B30 Baneprosjekt


EirHoy
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!
Er en 16 åring som har kjøpt sin første bil. Altså en E34 520i. Bilen er ganske bra til hva jeg betalte igrunn, eneste fienden min er rust... så nye kanaler ++ må inn. så først og fremst blir det å få bilen 100% rustfri igjen! interiøret er slitt så skal inn med m5 skinn med tiden. planene for bilen er mangt, men som 16åring på hybel med 3600kr i mnd kommer det ikke til å gå så fort fremover... men rusten skal takes pluss endel dill :D Rondell felga trenger også litt omsorg, klarlakken har begynt å falle av på noen an felgene... noen tips til hva som kan gjøres her?

Planer over ting som er gjort og skal gjøres med bilen:
-Bytte bremsebånd (Gjort)
-Ta alt av rust ( kanaler bestilt, skal bestille nye fremskjermer)
-Coilovers
-Bytte alle bremserør (blir bestilt snarest)
-Lage/fikse ny eksos
-Svart skinninteriør
-Nye fangere, kanskje M5? skrik ut om noen har
-540i/M5 bremser. har 540 på hånden.
-Større motor evt presse eller turbobygg
-Lakkere bilen proff (om en stund...hehe)
-Tectylere hele bilen under
-Lakke toppdekselet
-Lakkere forstiling og bakstilling samt diff
-2*10" subber i bagasjen
Som sagt, planen er mangt! og det meste SKAL bli gjort, men tar litt tid :)

Noen bilder av bilen nyvasket etter jeg kom hjem.
N364p06.jpg
oAQe4vP.jpg
Nqicg81.jpg
HY8Qdix.jpg
TMYbNvt.jpg
gbMHx4s.jpg
Kommer noen flere bilder av bilen, men ligger på andre pc'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller investert i nye kanaler på bilen

koster rundt 1000 pr side + mva og frakt fra koed.no

de ruster endel i kanalene disse om ikke de er tatt veldig bra vare på men du kan jo være heldig å finne en bil som er bra

pen bil du har foresten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg.

Ja dårlige kanaler er en gjenganger på disse.Var jeg deg hadde jeg innvistert i nye.(men det er meg) :)

Når det gjelder flass av felg,bør du fjerne klarlakk,frem med grovt sandpapir deretter og over til fint,så våtslipe og tilslutt høyglanspolering.Da skal du se fine felg da.

Et annet tips,fjern disse lyktespoilerene du har foran og få på original lykter foran.

Men detter er jo din bil så det skal du selvsagt få bestemme selv :)

Uansett gøy å se en ung mann som driver med gammel e34.

Lykke til med prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg så angeleyes på E34 var det ikke et fint syn akuratt, men nå som jeg har sett det in real så har jeg faktisk fått litt sansen for det! :) men uansett, så er det rusten som blir prioritert først! planen er å få tak i coilovers, powerflex foringer til hele bilen, muligens m50b25 motor og presse eller turbo med tiden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stund fikk jeg endelig lastet opp noen flere bilder. flott med bra internett...

TOZfYTI.jpg

1HF0h5w.jpg

nGGOaTD.jpg

9yIVAih.jpg

Motorrom med hjemmelaget stabstag. skal nok gå til innkjøp av ny...

gi6efpU.jpg

Deler av topplokkdeksekselet skal lakkes på ny.

kndLynt.jpg

ZAflFNc.jpg

HBnNLjJ.jpg

Her kan du se hull i kanalen bak.

vcYXubG.jpg

Dekkdimensjon nå: 255/45-17. er litt dekkstrekk så skal gå opp litt der og ned i profil. subber som faen med folk baki bilen... tenkte 265/30-17 om det går?

h1EBGLQ.jpg

Så har jeg snakket med koed og der har dem kanaler til 1k pr side. vurdere sterkt å bare bestille nye! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir nye kanaler fra koed bestilt! regner med å begynne på rusten til neste helg :D og nå til helgen blir det nok å bytte bremsebånd til handbrekken, også sette på el vinduer fremme :P

c0zjy8dt5pylwixq1uzl.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg det begynner å krible i fingrene etter å skru! :D gleder meg til å komme hjem i morra å begynne :P så kommer noen updates innen få dager :D

Benytt deg av kriblingen,den går straks over... :wink:

Neida,kjenner til det.Er alltid gøy med noe nytt å holde på med.

Skal selv til med kanalbytte på min og jeg ser frem til å bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg det begynner å krible i fingrene etter å skru! :D gleder meg til å komme hjem i morra å begynne :P så kommer noen updates innen få dager :D

Benytt deg av kriblingen,den går straks over... :wink:

Neida,kjenner til det.Er alltid gøy med noe nytt å holde på med.

Skal selv til med kanalbytte på min og jeg ser frem til å bli ferdig med det.

Hehe, jeg ser faktisk frem til å begynne med det merkelig nok... men er det bare å sette bilen opp på noen bukker å kappe ut? trenger ikke å støtte opp med noe så bilen ikke blir skeiv? er ny på dette med sveising på bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen plass å bestille lakk på internett? ikke svindyrt, men er noen deler jeg må lakke oppigjen :) forskjermer og en dør pluss kanalene :) har et bilskadesenter en time unna, men der var det svindyrt da vi spurte etter lakk til frontfangeren til broren min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen plass å bestille lakk på internett? ikke svindyrt, men er noen deler jeg må lakke oppigjen :) forskjermer og en dør pluss kanalene :) har et bilskadesenter en time unna, men der var det svindyrt da vi spurte etter lakk til frontfangeren til broren min...

Gsbildeler selger lakk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen plass å bestille lakk på internett? ikke svindyrt, men er noen deler jeg må lakke oppigjen :) forskjermer og en dør pluss kanalene :) har et bilskadesenter en time unna, men der var det svindyrt da vi spurte etter lakk til frontfangeren til broren min...

Gsbildeler selger lakk:)

TakkTakk! skal sjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...