Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Da vil jeg spørre følgende;

Om du hverken har interesse for bil, ei heller ser muligheter for å tjene penger her. Hva er isåfall dine intensjoner ved å kjøpe dette forumet?

Forøvrig enig med hylle her, dog litt brutalt formulert..

Hvordan i all verden kan du påstå at jeg ikke har interesse for bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forumet kun har blitt bedre siden mkj tok over. Er jo nesten ikke forandringer annet enn litt bedre oversikt over tråder. Om han ikke er bilint. Betyr da vel ingen verdens ting så lenge forumet er veldrevet! Trangsynte idioter som ikkje tåler annen bakgrunnsfarge og da går til personangrep mot eiger av forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forklare på en litt hyggeligere måte enn de andre her vil jeg bare påpeke følgende:

 

 

- Bilforumet.no ble ødelagt av for mye endringer, og knotete foruminndeling -> Noe vi nå ser tendensen av her på bimmers.no. Det er bare å innse at den nye kjøp og salg delen ikke er bedre enn den gamle på langt nær. Jeg er i utgangspunktet ikke negativ til oppgraderinger av forumet, men jeg slenger meg på resten - dette var ikke bra!

- Mopedportalen.no ( var svært aktiv der en periode, selvfølgelig ikke etter at mopedtiden var ferdig, men jeg er innom i ny og ne ) er ødelagt, fordi det plutselig ikke var "enkelt" lenger. Det er blitt rotete, alt for mye kategorier.

 

Jeg ser disse tendensene på bimmers.no nå, jeg liker det ikke. Personlig har jeg ikke veldig mye i mot det nye designet bortsett fra at det er blitt mye mer uoversiktelig på grunn av alt fjaset som er kommet på høyre side av forumet. "Topp svar" - diverse reklamer osv.

 

 

Nei, hvis dette fortsetter tror jeg kanskje dere vil møte veldig mye motstand, bimmers.no har alltid vært enkelt og oversiktelig, og det er i ferd med å skeie litt ut. 

 

 

Her er hva _JEG_ synes dere burde gjort:

 

1. Sørget for en mer stabil bildefunksjon - kanskje oppgradert denne til en bedre variant.

2. Sørget for bedre stabilitet, servermessig så var vel det Gunnar hadde litt overbelastet? 

3. Gjort mulighet for firmaer til å annonsere mot betaling såklart, med en egen kategori i kjøp og salg. "Firma-annonser" eller lignende.

4. Latt designet være som det var - keep it simple and not too fancy.

 

Det jeg derimot liker med det nye forumet:

 

1. Multisitat! Dette har vært en svært savnet funksjon.

2. Bildeopplastning er blitt bedre

 

 

EDIT: Kom på en ting til jeg liker:

 

- Det er nå faktisk mulig å få kontakt med administratorene av forumet, det var jo ikke så enkelt når Gunnar regjerte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, la først ut dette i en annen tråd.Men passer vel bedre her.

 

Ganske iriterende og ikke kunne gå inn og sette solgt på delene jeg har/hadde til salgs. Nå må jeg drive og svare på pm hele tiden.

Nå kommer det til og bli en oppsving på classic forumet igjenn, da vi som er av den eldre garden liker det enkle. Det nye er sikker flott for ungdomen som sitter med iphonen sin hele dagen og taster. Det og ha tidsbestemt tid på annonsene er noe dritt, noe av det flotte er jo og søke opp tidligere salgstråder for og få en priside på hva man må forvente og selge/kjøpe deler for.

Nå må vi ikke glemme hvorfor Bimmers ble startet" brøyt ut fra bmwccn".

Bare så historien ikke gjentar seg.

 

Ser at alle vi som klager er vi som virklig har holdt bimmers i gang med hjelp, delesalg"eldre garden"

Men hvis det er viktigere og komme 17-18åringene til gangs som dagdrømmer om e30 i bilsport så værsegod.

Ta betalt for biler til salg, da går dem like godt rett på finn. Poenget var jo og gi muligheten til de som var genuint bmw intrisert muligheten først.

Får håpe du tar det som konstruktiv kritikk, men nå var begeret fult.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Latterlig at du redigerte bort innlegget mitt hvor du mener at jeg kom med personangrep. Da er du hårsår altså..."

 

******************************************************************

 

Endret av MKJ:

 

Etter jeg fikk dette som svar på en PM: "Du tror at du kan ta over bimmers og tjene penger på Bmw entusiaster. Hvem er det du tror du er? Frekke faen", og gjentatte personangrep ser jeg meg nødt til å suspendere hylle fra dette forumet. Sånn skal vi ikke ha det her. Svar på det lengste innlegget hans kommer.

 

Endret av MKJ
Gjentatte personagrep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har tatt helt feil vending. Anbefaler alle å ta skjeen i den andre hånda. Sette seg tilbake i skinnstolen og tenke over egen oppførsel.

Hele forumet vil komme til å gå i oppløsning.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, rakk ikke og redigere en gang før svar. Se over.

Det var når det gikk over til løgn og personangrep istedenfor konstruktive tilbakemeldinger på Bimmers.no, det gikk for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow...noen andre enn meg som ble bannet?

 

Dette forumet holder ikke styr på noe lenger :bounce:

 

Jeg må bare si jeg er litt oppgitt over at en syklist eier forumet... Gunnar burde kanskje solgt forumet til den andre parten som også var med i budrunden...Er ikke alltid penger er viktigst!

 

Jeg ser dessverre at forumet innen 1år kommer til å bli halvert og død....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i NOE av det som sies her, men ikke alt.  

Flott at forumet har blitt nyere, multisitat, bedre opplastning av bilder.

Om det annonseres her spiller ingen rolle for meg.

 

Det vil selvfølgelig hver flere ting man ikke liker med nye ting, det er bare en tilvening

jeg synes at fargene her inne er feil, er ikke noe jeg klarer å sette fingeren på men det er feil fargekombo.

 

Jeg synes at den nye kjøp og slag delen er mere oversiktlig nå. Likte godt inndelingen på felg delen hvor det er i boltsirkel og så dim.

 

Som sagt før er det alltid ting man liker og ikke liker med nye ting, men man blir vant til det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mkj...

Hvem er du?

Et kjapt google søk viser veien til mkj.no - Marius Jørgensen, Det er deg? ja. Okei..

Du er glad i å skrive, sykle, se musikkvideoer, reise og...

Bimmers.no består av vanvittig mange BMW entusiaster, her samles BMW gjengen, her har vi i MANGE år diskutert BMW, bil og annet. En ganske så sammensveiset gjeng med god teknisk innsikt, bra kjøp og salg marked og godt miljø.

Du har tatt alt dette vekk fra oss. Hvorfor har du det? Det var ingen som spurte etter et nytt fanzy forum. Ikke en eneste en. Vi var 100% fornøyd med det som var her før du kom med denne møkka.

Du er ikke en BMW entuisiast, du er ikke engang en BIL entusiast du. Du så potensialet i å tjene penger. Nå selger gunnar forumet for 200.000,- .. Da kjøper jeg det.. Later som jeg er BMW entusiast, Å så mekker jeg nytt fanzy forum.. får inn litt sponsorpenger på reklame i hjørnet på sia.. Å så etterhvert tar jeg penger for at man skal skrive på forumet. DET er planen til en som gir en SOLID faen i BMW og bil og bare skal tjene penger..

Planen din kunne funka hvis du IKKE hadde endret selve forumet, men alt rundt. Jeg ser at du er jævlig glad i blogging og du skriver bra for deg, Men da kunne du heller latt forumet være og endret alt annet rundt, da hadde det ikke vært en kjeft som hadde vært misfornøyd.

SÅ, hva skjer fremover da.. Forumet du har satt opp er direkte SLITSOMT å lese på..

Jeg har fulgt litt med i det siste på bimmers og facebook siden bimmers.no

1. For det første så har du KJØPT likes på facebook sia di av en jalla nettside i utlandet. Hvis du mener det er FEIl, så kan du bevise det ved å legge ut medlemslista her. Du har gått fra 3000 likes til nå over 6000 på under en måned....

2. Innlegget ditt, "Nå går det som det griner" - Du skriver at trafikken på nettsidene har doblet seg! Det er LØGN. Trafikken er HALVERT siden du tok over.

Jeg synes det er jævla frekt ovenfor alle brukerene her og kjøpe opp forumet, endre ALT. Og ødelegge det gode BMW samfunnet som var her. Hadde jeg vært deg hadde jeg endret forumet tilbake til det det var, og gitt en jævlig stor faen i å endre noe mer på forumdelen. Du som er så glad i blogging kan heller skrive nyheter på forsia og gjøre hva faen du vil, bare ikke kødd med forumet!! Og du, Husk at det jævlig lett å starte opp et nytt forum, og husk at bimmers ble startet som en protest mot BMWccn i sin tid.. Da taper du glatt 200.000,- på kort tid.

Hadde jeg vært deg hadde jeg angra, gått tilbake på det forumet som var og heller tatt penger for det. DET er folk villige å betale for.. Ikke dette..

 
Og hylle, hvem er du? Jeg kunne selvfølgelig gjort noen søk selv, men jeg ser ikke noe poeng i å starte personangrep på et forum. 
 
Jeg skulle gjerne heller brukt tiden til å jobbe videre med tilbakemeldinger på forumet og drift, og ikke på en diskusjon rundt meg som person. Men jeg kan dessverre ikke la alle disse påstandene dine bli stående uten tilsvar.
 
Jeg vet at Bimmers består av mange BMW-entusiaster, det er ikke noe nytt for meg. Da du var omlag 3 år fikk jeg russenavnet "Bilioten". Nettopp for min interesse for bil. Jeg har vært bilinteressert noen år nå må man kunne si... Når det gjelder BMW har jeg hatt 3 og er nå på utkikk etter neste. Jeg har tidligere laget nettsider for bil, og har også jobbet som biljournalist og levert artikler til flere norske aviser. Ja jeg både sykler, løper og holder meg faktisk i ganske grei form. Noen påstår vel at jeg har hatt 40-årskrise 10 år på forskudd, men dem om det. Jeg fikk for øvrig mc-lappen da jeg var 16, og har brukt adskillige timer i kjeller og garasje. Jeg ville i sin tid bli mekaniker, men det oppsto ting som kom i veien for det, så det ble en annen skoleretning. Sånn, skal vi si det er nok om meg og min historikk?
 
Jeg vet jeg gjentar meg selv her, men igjen: Forumplattformen måtte skiftes ut. Den forrige plattformen hadde i den siste tiden blitt veldig utsatt for hackerangrep, noe som andre norske forum fikk merke da hele siden ble byttet ut med religiøs propaganda. At Bimmers hadde gått klar så lenge er mer flaks enn noe annet.
 
Om du tror det er gratis å drifte et forum, særlig på denne størrelsen, så tar du dessverre feil. Det første vi gjorde da vi tok over ansvaret etter Gunnar, var å investere i kraftigere maskinvare og få serverne plassert på kraftigere linjer. Jeg tror de fleste har merket seg at sidene nå går mye raskere. Vi skal unngå å ta betalt for medlemskap(som noen har foreslått her), men at enkelte annonser vil koste både for private og bedrifter, samt noe reklame må man akseptere om forumet skal fortsette å eksistere.
 
Du spør "SÅ, hva skjer framover da..". Jo, det vil fortsatt skje både justeringer og sannsynligvis flere funksjoner. Vi gir oss ikke med nye servere, ny programvare, galleri, likerknapp for innleggene, multisitat, skikkelig bildeopplaster, ny og integrert chatfunksjon etc. 
 
Når det gjelder Bimmers.no på Facebook. Hvordan kan du påstå at jeg har kjøpt likes av en "jalla nettside i utlandet"? Det ville jeg aldri ha funnet på. Jeg har en god del års kompetanse når det gjelder internett og sosiale medier. Jeg kjenner ikke din kompetanse, men om noen vurderer det så er det absolutt ikke å anbefale. Facebook er smarte. Om du har masse kjøpte likes som ikke bryr seg filla om innholdet ditt, så vil de ikke respondere på det du poster på din Facebookside, og dine innlegg vil vises sjeldnere og sjeldnere for både dine fans og dine "kjøpte fans". En svært dårlig strategi med andre ord. Her er sammensetningen av likes for Bimmers.no på Facebook for siste rapportperiode om du er nysgjerrig:
 
post-75918-0-23879800-1382085539_thumb.j
 
 
Og si at "Jeg har gått fra 3.000 likes til nå over 6.000 på en måned" er feil. Det er ikke jeg. Det er Bimmers.no på Facebook som har gjort det. Og det skal vi si oss fornøyde med, skal vi ikke? Facebooksiden til Bimmers.no var en så godt som død side, før vi kom inn og tok tak i den. Det var sjelden eller aldri nye innlegg eller aktivitet der. Kanskje det er noe av grunnen til at det nå er mer enn 6.000 fans der? Det stopper nok ikke der heller. Jeg er overbevist om at det er adskillig flere i dette landet som liker BMW og Bimmers.no. De må bare vite om oss først.
 
Når det gjelder trafikktallene. Hvordan kan du påstå at dette er løgn? Du kan jo selv se i bunn av forumet antall innloggede og besøkende. Vi satt ny rekord igjen for 2 dager siden. Du har ikke tilgang til vår statistikk, og å komme med slike påstander om at jeg lyver faller på sin egen urimelighet. For de som måtte ha interesse av det, her er tallene(nok en gang). Øverst er de første 14 dagene i oktober i fjor. Nederst er de første 14 dagene i år. 
 
post-75918-0-31518900-1382085576_thumb.j
 
post-75918-0-39857200-1382085587_thumb.j
 
At du syns det var frekt å kjøpe opp forumet i seg selv syns jeg er rart. Jeg tror de fleste kan si seg enig i at nye krefter kanskje var på tide etter at Gunnar ikke hadde nok tid til å drifte dette forumet videre. Det var ingen andre som sto og banket på døren som kunne møte Gunnars kriterier, og forumet trengte virkelig nødhjelp. Vi hadde ikke gått inn i dette prosjektet om vi ikke hadde interesse for bil og motor generelt. Det kan jeg garantere deg! En ting er sikkert, det som fungerte i går kommer ikke til å fungere i all framtid. Alt måtte nødvendigvis endres med ny plattform. Det vil alltid være pluss og minus med en endring, men jeg tror fortsatt at alt i alt så er vi på vei i riktig retning, og Bimmers.no har blitt bedre. 
 
Å gå tilbake til forumet som det var som du anbefaler, vil bety døden for Bimmers.no. Det var bare et tidsspørsmål før denne nettsiden som den var hadde gått ned:
 
post-75918-0-69453800-1382085675_thumb.j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...