Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får ta det som et kompliment ;) Har jobbet med alle versjoner av denne plattformen siden 2008, så jeg begynner å få litt kontroll, hehe :)

Jeg er nemlig ansatt av MC-Deler AS som systemansvarlig på deres sikkert kjente forum, mopedportalen. 

 

Kunnskap har jeg ingenting mot å dele, så om det kan bidra i at andre får en bedre opplevelse på et annet forum, så hjelper jeg gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på nicket ditt helt oppe til høyre -> Klikk på "Ignorerte brukere" -> Der får du opp en liste over de brukerne du eventuelt har ignorert. Der legger du også til de brukerne du ønsker å ignorere, samt om du vil ignorere bare signaturen, bare innleggene, bare personlige meldinger, bare innlegg i chat, eller flere/alt sammen :)

 

Klikk her: Ignorerte brukere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere gjorde Bimmers.no mer uoversiktlig og rotete. "Annet bil- og motorprat"-underforumet var et av de beste i Norge - nå er det helt dødt og vil sakte, men sikkert forsvinne.  Kommer av prinsipp (ja, jeg er barnslig) til å unngå "det nye forumet" siden det stort sett vil bli spammet ned av Sauseboss og andre nyttige idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev følgende i tulletråden, men jeg tror at det gir god mening å gjenta budskapet i denne tråden også:

 

Vedr. tulletråden er jeg ganske sikker på at det er den som har gjort bimmers til et stort forum med mye trafikk. Denne tråden har stor sosial verdi og er på mange måter forumets nerve og sjel. Det er her vi lærer hverandre å kjenne ("sosialdigitalt") og det er her vi får kjøtt & ben på vår tekniske interesse for BMW... iallefall hva forumet angår. Hva vi skal med en spesifikk tulletråd i et nytt forum som i prinsippet inkluderer "alt" er derfor i beste fall noe uklart.

 

Jeg vet derfor heller ikke helt hva jeg skal mene om den nye oppdelingen av bimmers pr. idag med 27 emner i "Alt annet" forumet og ikke mindre enn 28274 emner i "Annet BMW relatert" forumet. Noe sier meg at en større oppgave vedr. opprydning i bimmers venter på administratorene. Dette virker... med all respekt... ikke rasjonelt og fornuftig. Er f.eks "Del hva du støtte på - en "spotte"- tråd"?... eller tråden "Tips til lekebil"?...osv. osv..

 

Dette skal ikke oppfattes som surmaget negativ kritikk av bimmers. Jeg er her inne fordi jeg stadig liker forumet og har stor tro på konseptet. Jeg er imidlertid usikker på dagens oppdatering når det gjelder oppdeling av underforaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør meg selv hva i allverden var vitsen med den avstemningen hvor 63 prosent stemte MOT Off topic del, også har vi likevel har fått denne offtopic delen dårlig kamuflert som "Alt annet"!

Rett og slett uprofesjonelt...

 

Jeg er enig i dette, har selv prøvd å ta innover meg de nye eierene men det har jeg nå sett som en umulig oppgave. Det er direkte latterlig at de kan være så useriøse når de selv sitter i ledelsen av forumet.

 

Det er ingen problemer å kjøpe seg ett forum, men lederegenskaper og fornuften til å høre på den majore brukermassen er tydeligvis ikke noe som ble med på kjøpet. Hadde dere kjørt igjennom off-topic med en gang og begrunna det med at dere synest det hadde vert en bra ide hadde det vert helt ok, ikke etter mitt ønske men gjort er gjort. Når dere derimot lager en poll for å få den mest demokratiske avgjørslen, taper og går imot brukermassen så må dere jammen meg stikke fingern i jorda og tenke på hva dere faktisk ønsker med bimmers.no. Dere sliter alleredemed en svært sterk andel av brukermassen, bl.a har jo 30% av forumet flytta over til en ny nettside, det at dere går frem med en slik stahet tror jeg ikke akkurat hjelper deres sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett litt på innspillene og drøftet problematikken som blant annet Fredrik er inne på og har kommet frem til at dette ikke var en helt optimal løsning. Det er dessverre slik at man av og til må lære av "prøve og feile" metoden, så det blir snekret sammen en ny løsning som vil minne mer om det gamle. Konstruktive tilbakemeldinger settes naturligvis pris på og blir lest selv om det ikke blir kommentert her på løpende bånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...