Gå til innhold

Kjøp & Salg - Forslagkasse


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Det vil alltids være overgangsmodeller, derfor vil det ikke passe i eksempelvis kjøp salg. Der vil nok Koeds hierarki passe med litt modifikasjoner.

I teknisk tror jeg det vil kunne fungere, i og med at det er relativt få overgangsmodeller, og med såpass få kategorier (4-5?) vil det være lett å få en oversikt selv om du har en modell som kan dra nytte av informasjon fra 2 kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på følgende inndeling i kjøp og salg (teknisk også muligens)

Understell, karosseri, motor, interiør, tuning og opptimering.

Noe i den gata. Da sortering etter modell bli feil e36 e30 og e34 ble alle levert med f.eks. m40b18 motoren f.eks. oav.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kjøp og salg har eg savna en kategori med kun M biler, kjedelig å måtte leite mellom alle 318/320 annonser for å finne ei M3 annonse.

En underkategori til kvar modell, eller en felles kategori med alle M modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Først og fremst kunne det vært bra med en søkefunksjon som fungerer dvs. slik at man kan finne biler etter motorvolum, årsmodell, evt. pris, o.l.

En annen ting - den som legger inn annonse, kunne "merke av" for inbytte. Og da blir det mulig å søke biler som kan byttes mot en annen bil eller hva som helst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om underforum.. Så kunne vell dette bli klassifisert i Årgang? 1990 - 1995. 1995 - 2000. 
Feks, men blir vell muligens litt uoversiktelig ? 

 

Eller:
Notere bil modell i stikkord(elns), og få de merkert synligt på en lett måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden det var jeg som påpekte dette så kan jeg komme med et forslag:

 

BMW-deler til salgs deles inn slik:

- Motor, gir, drivverk og understell

- Karosseri og eksteriør

- Interiør

- Lykter, el.deler og bilstereo

- Felger og dekk (denne har vi jo fra før, men ville bare nevne den)

 

Kunne også tenkt meg en lignende inndeling på vanlig forum også. Spesielt dekk og felg hadde vært fint å fått egen kategori på, da det er mye tråder om dette. 

 

Skal kjøp og salg deles opp må dette være løsningen slik jeg ser det. Det er så mye som passer på mange modeller, at deler man opp i modeller vil både kjøper og selger gå glipp av mange annonser og potensielle kjøpere.

Ulempene er at det blie vanskelig å plassere annonsen med "Div til e36 selges", "e39 hugges/selges i deler", "Motor, bremser og ratt fra e46 selges" osv...

 

 

 

En slik løsning mener jeg bør ha første prioritet, foran oppdeling av kjøp/salg. Om det er er 3. part eller ikke spiller ingen rolle for brukerne, men jeg forstår det er viktig å tenke på for utviklerene. Men det bør fungere på en måte som ligner på den over.

 

 

 

Når det er snakk om underforum.. Så kunne vell dette bli klassifisert i Årgang? 1990 - 1995. 1995 - 2000. 

Feks, men blir vell muligens litt uoversiktelig ? 

 

Eller:

Notere bil modell i stikkord(elns), og få de merkert synligt på en lett måte? 

 

Dele opp i årgang vil ikke fungere, da vil man også dele opp mange biler av akkurat samme type.

 

 

I tillegg bør det være enkelte krav til annonsen, gjerne i form av obligatoriske felter om det er mulig:

  • Godt beskrivende tittel
  • Hvor i landet delen(e) befinner seg
  • Prisantydning
  • Delenr dersom man har det
  • Tilstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inndelingen av kategorier blir feil uansett, men vi har tatt med oss alle tilbakemeldinger rundt dette og det jobbes med å sette dette sammen akkurat nå. Det som i alle fall er sikkert, er at det blir bedre enn før.

 

GSS, et slikt tilbakemeldingssystem vil bli lansert samtidig som nye "Kjøp & Salg"  :)

 

Vi har tenkt på obligatoriske og valgfrie felter, og tar med oss dine innspill rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville mulighetene vært for en integrering av paypal (eller tilsvarende betalingssystemer), tilsvarende oppsettet til eBay? Jeg syntes forøvrig at eBay er en god inspirasjonskilde iht. hvordan en salgsside bør være. 

Hei!

 

Hva mener du nøyaktig med betalingsløsning? At en kjøper på forumet kjøper en bildel og betaler selgeren via paypal?

 

\\ Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var jeg som påpekte dette så kan jeg komme med et forslag:

 

BMW-deler til salgs deles inn slik:

- Motor, gir, drivverk og understell

- Karosseri og eksteriør

- Interiør

- Lykter, el.deler og bilstereo

- Felger og dekk (denne har vi jo fra før, men ville bare nevne den)

 

Kunne også tenkt meg en lignende inndeling på vanlig forum også. Spesielt dekk og felg hadde vært fint å fått egen kategori på, da det er mye tråder om dette. 

 

Er det mange som har motforestillinger til denne oppdelingen av kjøp/slag?

 

Det vil fortsatt bli slik at alle annonser vises under kjøp salg, frem til du selv velger å snevre inn søket ved å velge en kategori. Ergo en tilnærmet "egendefinert" oppdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...