Gå til innhold

Avstemning på Kjøp & Salg i forumet eller ei. Avsluttet


mkj
 Share

Nye eller gamle Kjøp og Salg på Bimmers?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilket alternativ for kjøp og salg ønsker du på Bimmers i framtiden?

    • Jeg ønsker å beholde NYE kjøp og salg
    • Jeg ønsker å få tilbake GAMLE kjøp og salg i forumdelen


Anbefalte innlegg

Min motstand mot nye salg/kjøp bunner ut i at det er flere "dører" som må åpnes for å få innsyn i annonsene. Det gamle systemet tillater at man bare scroller nedover, får med hva som selges, hvem som har kommet med kommentarer (siste kommentar i hvertfall), hvor mange kommentarer.

Jeg har personlig kommet over deler jeg har kjøpt fordi diskusjonen i tråden har ført videre til noen som skulle selge noe tilsvarende, og som jeg da har kontaktet på PM.

Denne levende opplevelsen, eller underholdningsverdien om man vil, blir borte i det nye systemet.

 

Er man ute etter et rent verktøy for å lete etter en spesifikk del, er sikkert det nye bedre.

 

 

 

 

Som jeg skulle sagt det selv. Brukte mye tid på å sitte å scrolle gjennom dele- og felgsidene, men dette er mye mer komplisert nå. Blir for mye klikking frem og tilbake, og så savner jeg å kunne se kommentarer fra andre brukere. Blir derfor til at jeg ikke gidder å bruke den forumdelen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da runder vi av denna avstemninga. Resultatet har vaket rundt en 30/70 prosents fordeling fra begynnelse til slutt, så tendensen må sies å ha vært rimelig klar hele veien. Flesteparten ønsker kjøp & salg tilbake direkte i forumet, så da blir det slik. Den nye løsningen for kjøp og salg vil fortsatt ligge der, og alle annonser lagt inn der vil forbli ut liggetiden, selv om denne nå vil bli konverter til en ren betaltjeneste med tanke på Bedrift- og Næringsannonser.

 

Nå var det ikke alle som fikk viljen sin denne gangen, men vi får alle ta resultatet til etteretning. Jeg takker for alle som har avgitt sin stemme i denne saken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig den nye typen. Lett og finne frem det du vil ha, og skikkelig oversiktlig

 

Den var mye mer ryddigere en gamle måten. På måte annonsen var en Ren salgs annonse og ikke en diskutasjon objekt.

 

og likte veldig godt man kunne se en mini bilde av produktet før man klikket inn på annonsen. Det var en stor + syntes jeg :)
Den skulle dere ha ført inn i det gamle systemet. 

 

Det dårlige med det gamle måten og selge på er at bumping av din annonse gjør at andre sin havner langt ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumping har ikke vært noe stort problem i den gamle tråden. Det var jo retningslinjer for dette.

Jeg håper de greier å bruke en del av de sorteringsløsningene de hadde, bare i forum form.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!  :geek:  Jeg så fordeler med det nye systemet, spesielt "hvilke andre ting denne brukeren selger" og litt diverse, men totalt sett var det nok bedre å gå tilbake til den gamle layouten i forumet.

 

Bruk heller energi på å få brukerne til å sette opp en skikkelig overskrift og brødtekst. Evt lag en mal man "sitere inn"/klikke inn for de som ikke er så flinke på å skrive ryddige salgsannonser. Dette hadde hjulpet noe vanvittig på søkemotoren og var egentlig det store problemet før.

Nå gjenstår det bare å dele opp i noen fler underkategorier så er dette meeeget bra :smile:

 

F.eks "OEM" (orginal deler) og "Ikke OEM"eller"Tuning/Overlading/Ettermarkedsdeler"

 

Evt kunne Ettermarkedsdeler være delt inn i styling, motor og interiør. Det er tre kategorier som veldig enkelt kan skilles og det vil bli svært mye enklere å finne det man leter etter. 
 

En Tuning kategori under Teknisk hadde også vært et stort ønske.

 

Da vet dere mine julegaveønsker  :santa: 

 

Jeg syns vi ser en positivt trend som har fått litt momentum her, noe som gleder meg stort. Og noe vi ikke har hatt på lenge - en ledelse som faktisk besvarer spørsmål. Syns mange har vært ufattelig urettferdige på det punktet, ettersom ting bare lå og slang før, uansett hvor "bra" det var før. Bare fortsett å lytt til brukernes ønsker så kommer goodwillen og humøret sakte men sikkert tilbake. Bimmers er en gullgruve som i mine øyne er alt for stor til å kunne tillates å dø ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle sagt det selv. Brukte mye tid på å sitte å scrolle gjennom dele- og felgsidene, men dette er mye mer komplisert nå. Blir for mye klikking frem og tilbake, og så savner jeg å kunne se kommentarer fra andre brukere. Blir derfor til at jeg ikke gidder å bruke den forumdelen lenger.

Helt enig! Ikke alle som gidder å lage sin egen annonse. Da hender det seg det dukker opp godsaker til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...