Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Artig tur, trodde først du skulle begynne å snakke japansk eller noe :P

Det du opplevde der, er grunnen til at jeg misliker elbiler. det å plutselig gå tom for strøm på vinteren i minusgrader.

Med bensin eller diesel-motor har du iallafall varme så det holder.

Godt du kom deg fram uten å fryse i hjel :)

sent from my microwave using tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommelen opp for dette bidraget i forumet. Kjempeinteressant og veldig bra laget. Model S er utvilsomt en fantastisk fin bil, men jeg er ærlig talt stadig litt skeptisk til den relativt korte rekkevidden og den er jo best i klassen. What to do?... Vente et par år eller spare sammen til en hybridløsning? Det er en skandale at dette konseptet ikke har et tilsvarende avgiftsfritak som rene elektriske biler. Jeg ser for meg BMW i3 med hybridløsning som den perfekte bil nummer to, men dette kan man jo bare glemme inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis har jeg ca. 300 km rekkevidde på vinteren slik som jeg kjører. Men legger jeg ruta via superladerne lader jeg opp på 30-60 minutter. Jeg regner med at om 8 år når garantien på batteriet går ut så vil jeg bytte til en nyere generasjon som har +50 % mer rekkevidde. Å kjøre Tesla krever uansett mer planlegging enn en diesel/bensinbil. Men den er så å si gratis i bruk for meg :)

 

Problemet med hybridløsning er at den ikke vil slippe avgifter og ikke få elbilfordelene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...