Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

wicky: Det er de nye Aero-felgene. Originale Tesla-felger altså. Disse ble først lansert kun i USA. Men så ble de trukket fra markedet fordi ingen ville ha dem. De er jo ikke akkurat de peneste. Fordelen med disse er at de gir 5 % lavere forbruk grunnet bedre aerodynamikk. En annen fin ting er at hjulmutrene er skjult bak en plate. Kjekt om vinteren. Først tenkte jeg på å bytte dem mot noen vanlige felger, men nå tror jeg at jeg beholder dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Tesla P85 du har anskaffet deg og for en artig film! Det er mulig felgene er gunstige for el-biler, men et mer traust design har jeg ikke sett på lenge. Ikke nok med det, men de ser jo ut som en eller annen dårlig 2D tegning. Sett bort ifra dette er det jo et smykke av en bil du har fått has på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Var det slik rødfarge eller vinrød du så? Den vinrøde er Signature-modellene. Personlig liker jeg multicoat red bedre.

Saltkjelen: Ja, jeg er helt enig at designet er kjedelig. Men for å si det sånn. Hadde det ikke vært for de felgene hadde jeg nok kjørt tom for strøm på grunn av min egen dumhet og tunge høyrefot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sladdet faktisk på parkeringsplassen ved City Syd på lørdagen. Det var dritfett! Det var ingen problem å lage donuts. Jeg tok ikke så hardt i da siden jeg hadde piggdekk. Men gøy var det! :D

 

Da jeg først sladdet litt kom det en BMW med sota ruter og ungdommer i som også sladdet litt. Så ble de bare stående og se på mens jeg holdt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer mange flere ladestasjoner i Norge vil nok Tesla / andre EL-biler ta helt av. Ihvertfall når det kommer flere alternativer. I dag er det nesten bare Tesla og Leaf som er aktuelle. Når man får 10-12 alternativer vil nok de fleste kjøre EL bil pga avgiftene i Norge. 

 

Rekkevidden kommer sikkert til å bli MYE høyere også etterhvert, noe som gjør at flere og flere vil ha EL bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg Norge rett, vil nok avgiftene bli MYE høyere også, fra 0 til ? ... 

Tøft med Tesla, bare spent på hvordan de vil holde seg fremover! For dere førstegangseiere er det vell gjerne noe som heter garanti, men... :P

Hovedfordelen med Tesla er vell at du aldri vil finne en som er tidligere kollisjonsskadet! Kolliderer du, tar bilen fyr, og er dermed ikke mulig å fikse opp igjen :cool: (Må være lov å være skeptiker vell?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90:

Mye penger har du på bok? Kanskje kjøpe en Tesla til 500 000 i tillegg til bruktbilen, tja. Kjekt å ha til butikken da jeg ikke skal handle så mye.

Jeg hadde nok i så tilfelle hatt en Tesla Modell S til å kjøre til jobb og butikk samt kortere turer som til nabobyer osv, så kanskje en E34 M5 til riktige langturer og kosekjøring :) Hadde fort fått grått hår om jeg måtte planlegge og sitte å bekymre meg for rekkevidden på lengere turer, da vil jeg heller ha muligheten til å fylle bensin på første og beste stasjon ;)

Men jeg er imponert over pågangsmotet til trådstarter, godt ikke alle er like skeptiske som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedfordelen med Tesla er vell at du aldri vil finne en som er tidligere kollisjonsskadet! Kolliderer du, tar bilen fyr, og er dermed ikke mulig å fikse opp igjen  :cool: (Må være lov å være skeptiker vell?)

Siden bilen ble lansert har det vært tre branner i Model S. På samme tid var det 250 000 bilbranner bare i USA. En vanlig bil har over 6 ganger høyere fare for brann. Bensin brenner bedre enn batteri :) Men ja, jeg skjønner at folk er skeptiske. Er lov det.

 

 

 

Jeg hadde nok i så tilfelle hatt en Tesla Modell S til å kjøre til jobb og butikk samt kortere turer som til nabobyer osv, så kanskje en E34 M5 til riktige langturer og kosekjøring :) Hadde fort fått grått hår om jeg måtte planlegge og sitte å bekymre meg for rekkevidden på lengere turer, da vil jeg heller ha muligheten til å fylle bensin på første og beste stasjon ;)

Men jeg er imponert over pågangsmotet til trådstarter, godt ikke alle er like skeptiske som meg ;)

Jeg holdt på å kjøre tom fordi jeg undervurderte vinteren. Hadde jeg litt mer erfaring hadde jeg aldri kjørt så nær kanten som jeg gjorde. Men jeg må nevne at både på vei opp og ned så holdt jeg ca. 10-20 km/t over fartsgrensa. Det vil si at jeg kjørte Teslaen som jeg kjørte bimmeren før.

 

 

Vinrød er jo utsolgt sammen med signature modellene ja...så er en multicoat red jeg har sett på :)

Hva slags felger hadde disse? Var det 5-eiker eller sånne cyclonefelger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos problemene med manglende 3G forbindelse og oppdatering av skjermen i filmen. Er dette feil som blir logget av systemet i bilen og deretter automatisk tracket (rapportert) til Tesla i USA og/eller Norge? Såvidt jeg har fått med meg har det vært en diskusjon rundt personfriheten vedr. dette i USA.

 

Jeg har nå sett filmen et par ganger og lysten på en Model S har ikke akkurat blitt mindre. Det er som å gå over til en ny og bedre verden (iallefall når det er nok strøm på batteriet og alt virker). Et fantastisk konsept som dessverre er alt for dyrt (iallefall i forhold til hva jeg vil betale for en bil). Jeg håper at vi får se flere filmer når du evt. skal utenlands eller gjør noe annet spennende med bilen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...