Gå til innhold

Bilen starter ikke etter jeg slo den av.


kimmmy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en E39 som jeg fikk et stort problem med idag, jeg var på butikken og slo som vanlig av tenningen, og når jeg kom ut ville bilen ikke starte, den tok etter noe og hørtes ut som den ville starte men greide det ikke, så jeg fikk bilen hjem og bynnte å feil søke der, jeg skjekket sikringer, bensin pumpa, og alt var iorden.. så jeg prøvde litt start gass og det brommet han seg opp på, men stoppet med engang..

så jeg lurer på hva kan være feil, noe jeg bør skjekke?
får ikke opp noe varsellamper eller noe...

er ganske desperat etter tips, da jeg er avhengi av bilen... 

Takker på forhond for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er en 523, årsmodell er 1997.

var det jeg også tenkte når bilen tok på startgass, men kom ikke på og skjekke om det kom bensin frem til motoren annet en og skjekke pompa.

skall prøve og se om det er før eller etter fuelrailen.

Takker så meget for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skulle så absolutt gjort det, men sliter litt med datamaskinen jeg bruket til diagnose... så får ikke gjort det før det nye hovedkortet kommer...

har idag, demontert, fuelrailsa på bilen, og der kommer bensin.. så må vell være noe feil med, dysene kansje eller kan vell coilen være gåend?
får ikke testet gnisten alene.. dag ingen har tid til og hjelpe meg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er ikke mulig siden datan er nede uten hovedkort...

starteren slår inn, og har trykk på stemplene siden jeg kjenner god eksos lokt... 

skall prøve med 9 volt bateri! 

håper jeg snart finner ut av dette, ellers er jeg nøtt til og selge min kjære E39 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper motoren kan være druknet i bensin. Gikk motoren bare litt på kaldstart systemet før du gikk inn i butikken? I så fall....gassen i bunn og dra starteren i ett til motoren buldrer i gang. Kan gå ett og et halvt minutt på starteren før den starter. Du må ha et bra ladet batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...