Gå til innhold

Webasto fjernstart e39 520D 2001


Hod
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært på Sulland for å høre hvor mye de skulle ha for å åpne timer innstillingen på min Bmw 520D med thermotop C/Z.

De estimerte kostnaden til ca 2k! Spørsmålet er om jeg kan kjøpe en pakke tilsvarende denne og heller fjernstyre tilleggsvarmer med fjernkontroll.

Ser av flere poster at det skal være mulig å ettermontere fjernstyring på disse bilene med tilleggsvarmer med C/Z? Noen som har gjort dette og evt linke til DIY og hva man trenger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør sjekke om det er tillegsvarmer eller parkeringsvarmer du har.. er det tillegsvarmer er den ikke koblet opp for å åpne ventiler i varm app og å starte vifter osv.. dette gjør parkeringsvarmeren.

Du kan koble opp tele start eller fjernkontroll på begge, men ikke alltid den går så lenge vist den ikke får sirkulert vannet nok.( tillegsvarmeren er med for å varme opp motoren når denne går)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på min 520d så var det webasto som fungerte som en hjelpevarmer, men en liten oppkobling mot PC så hadde jeg parkeringsvarmer.

E39 har ikke forskjellige ventiler for webasto, enten var det webasto eller ikke. Den stod "inline" som det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør sjekke om det er tillegsvarmer eller parkeringsvarmer du har.. er det tillegsvarmer er den ikke koblet opp for å åpne ventiler i varm app og å starte vifter osv.. dette gjør parkeringsvarmeren.

Du kan koble opp tele start eller fjernkontroll på begge, men ikke alltid den går så lenge vist den ikke får sirkulert vannet nok.( tillegsvarmeren er med for å varme opp motoren når denne går)

Hei,

slik jeg forstår det så er det begge deler nå jeg har z/c webastoen, iallefall ut fra det jeg har lest.  Har hørt på pris på telestart hos en lokal webastoforhandler i dag, får se hvor mye mer det blir i norge \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått kjøpt meg bmw scanner 1.4 og fått slettet alt av feilemeldinger som lå inne. Har vært inne å sjekket om aux heater sto på, noe den gjorde.

Prøvde blant annet å få bilen til å låse seg ved 8kmt, trykte write---fikk OK, men det ble ikke endret på selve bilen. Det eneste som skjedde var at bilen nullstilte klokken sin og ellers var den prikk lik slik den alltid har vært. Fikk error på at eeprom ikke ble riktig lagt inn. 

Så alt i alt, fikk slettet feilmeldinger men fikk ikke endret noen innstillinger.

Noen som har tips og innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her :) Jeg har også e39 med den webastoen (c/z) og har hørt snakk om at den må aktiveres med diagnose for å tidsinstille så den starter kl. ditt eller kl. datt.

 

Noen av dere som vet om dette kan gjøres med INPA eller DIS feks. Var noen flere programmer med i pakken jeg kjøpte, NAVCODER og TIS og et par til jeg ikke husker.

Har jo vert supert med en forklaring her. Tenkte også å få programert kjørelys så de slår seg på automatisk når man starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
13 timer siden, Evopower skrev:

Noe nytt her? Fikk lyst på fjernstyrt parkeringsvarmer nå :) 


Vis det er fjernstyring du er ute etter, så kan jeg varmt anbefale denne, da får du startet webasto med telefonen.
Veldig enkel montering også! Kun 3 ledninger.

Om du vil aktivere parkeringsvarmer, så hadde Otis helt rett i 2014:P Man kan aktivere parkeringsvarner med bmw scanner 1.4, og få timer. Men tror det kun funker om du har navigajson. Prøvde på en med business spiller, men der var ikke timer fuksjon på den spilleren, så fikk ikke brukt den uansett. :) Men med telefon kan du sette timer der da, så da trenger du egentlig ikke den i bilen. Og du kan endre timer om du ombestemmer deg, og slippe og gå ut i bilen. :P

 

På denne dingsen, kan du også montere temp føler, og gps. Sånn du får vite temp der bilen står, samt hvor den står på kartet.
Har denne selv (uten temp og gps), funker veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...