Gå til innhold

Granada med M30B35. Solgt


stig.
 Share

Anbefalte innlegg

dette er bare i første omgang en test om jeg fikk til å legge ut ting :-P

 

glad i gammal bmw, men det er en ting jeg er mer glad i en gammalt bmw skrap,så er det nemmelig gammalt ford skrap

 

kort oppsumert, hadde en 78 mod Granada stv mk2 serie1 stående,å hadde en m30b35 med kasse liggende, så det gikk som det måtte gå det.

 

hadde dårlig tid da bilen skulle leveres til lakering så første prioritet var og få kasta nedi motor og gir, lage mellomaksel, samt bygge om til hydraulisk clutch i bilen,ordne med at bmw servopumpa skulle funke på ford tannstang få montert no eksos, samt å få "gammern" til å fyre på nøkkel, (prinsipp sak, skal kunne kjøre bilen av og på hengeren)

å uten ruter og med bare brekk som bremser, så var det uten tvil den mest spennende bilen jeg noen gang har kjørt på grusvei,hehe :-)

 

men motor skal nok skremmes opp litt (745i turbomanifold sitter på og oljeretur er sveisa i bunnpanna allerede) men det får vente til litt bremser osv er i orden

å som med alt gammalt ræl som har stått i en hau år, så skal jo da alt av foringer og bremser byttes, interiør skal monters å,ja i det hele tatt.

 

dette skal på ingen måte bli no show car,men greit og få bilen til og se hel å grei ut selvom den skal brukes, så nå står vogna hos en relativt treg lakkerer,hehe får den vel igjen etter vintern, så blir en stund til uppdates for å si det sånn,

post-70576-0-14449100-1387485749_thumb.j

post-70576-0-34423000-1387486178_thumb.j

post-70576-0-71373600-1387486751_thumb.j

post-70576-0-84863600-1387486867_thumb.j

Endret av stig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

morro med positive tilbakemeldinger på "bastard" bilen, går rundt og venter som en unge på julaften på telefon fra min eksemplarisk "raske" lakkerer,hehe

 

å for de som lurer så skal den lakeres i en bmw farge som heter Titanium grey :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...