Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det er mye bil interesserte på forumet finnes det vel noen med interesse for 2hjul også?

Hva har du hatt av mc? Planer om mc lappen? Drømmesykkel osv...

Legg gjerne ut bilder av deres tidligere eller nåværende bikes!

Vet sesongen for mc ikke er på topp nå, men den kommer om noen måneder!

Slenger ut et bilde av min tidligere sykkel solgt i sommer, en 2009 aprilia rsv 1000r factory.

post-61034-0-75374800-1387839890_thumb.j

Ellers går jeg å drømmer om denne for tiden, bmw r nineT 1200

post-61034-0-22044400-1387840055_thumb.j

Så da får vi se om det er noen flere bikere her(:

God jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sesong på lettmc, blir en til så fort snøen blir borte. Kjører en Yamaha yzf r125, 4takter som er bensingjerrig - har hatt mye glede av den. Kjørte vel 7500km gjennom sommeren som var. Kommer til å kjøre enda mer dette året mistenker jeg. 

 

Har også et ønske om å ta mellomtung nå til høsten også da jeg fyller 18år, men får se litt bil burde vel komme først. Men så er sykkel utrolig kjekt på fine dager og mtp kø. 

 

Men har noen tips til gode dekk? Har vel brukt opp det paret jeg har nå, ikke fordi de er kaav utslitt men liker å ha ting i orden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjekk over til Michelin Pilot Power for 5 dekksift siden, og jeg har virkelig bare lovvord om de. Har selv realisert sykkeldrømmen, en 2010 Husqvarna sm510r. Greit med motard som er relativt rimelige i innkjøp. :)  Ble 21 i høst, så tunglappen er i boks, men jeg har derimot ingen planer om å kvitte meg med husqvarnan. :D Planene er ikke store for vinteren, blir bare shinings og wrapping av eksos. (alpinestars goretex dress er ikke så glad i varme.... )

 

 

post-51245-0-79239800-1387842418_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye koster de sånn ca? Har litt lyst på motard jeg også, men klarer aldri å bestemme meg.

 

Får vell ett bra eksemplar for rundt 70k, merke er ikke så farlig da både Husqvarna, KTM og foreksempel Husaberg lager bra sykkeler alle sammen. Det viktigeste er at dem er fornuftig brukt, og etter min mening nyest mulig. Ser gang på gang at folk kjøper seg rimelig motard bare for å gå på motorhavari og 20k i rep, men det er jo på en måte en del av motardgamet også. :)

 

BMW sykkler har ikke jeg sansen for, kjørt litt forskjellig og det er så uendelig mye mere spennende sykkler enn hva BMW lager etter min mening. Dem har derimot noen artige enduromodeller, men ellers er det som nevnt mange fisk i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at motardene finnes i forskjellige prisklasser, tenkte mest på dekkene :) Får vel lese noen dekktester så fort de kommer for 2014.

 

Da må jo du skrive dekk og ikke sykkel :) , tror de ligger på rundt 1200 for normale, og 1500 for 2ct som har forskjellig gummi på sidene og midt på for å gi bedre veigrep i sving og jevnere sliting. Er derimot usikker på om man får de i så smale dimensjonar som YBR er levert med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tiltak ! 

 

Siden BMW også produserer mye motorsykler kan jeg ikke se en grunn til at denne tråden ikke skal få lov til å være her ! :)

 

Er ganske fersk MC-fører. Kjørte opp i 2012. Kjøpte min første sykkel i 2013. Valget falt på en Yamaha ThunderCat 600R. 

Veldig fornøyd med det valget, masse krefter for en nybegynner. 

 

post-53585-0-93736300-1387846241_thumb.j

 

Har flere drømmesykler som jeg har tenkt å eie senere, blant annet Yamaha R1, BMW S1000RR, Yamaha R6. Utrolig mange sykler jeg ønsker å prøve også, spesielt Aprilia RSV4 og Ducati Panigale. 

 

For meg er nesten MC-hobbyen større en Bil-hobbyen for øyeblikket. Smiler hver gang jeg kjører en tur på sykkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge tenkt å ta lappen til motorsykkel selv, men det har liksom aldri blitt noe av. :mellow:

Bil er igrunn mer enn dyrt nok om man ikke skal begynne å bruke penger på motorsykkel også.

Men i og med at jeg har kjørt endel lettmotorsykkel blir det sikkert også tungsykkel etterhvert, I hope..

 

Jeg hadde først en Yamaha SR125 som jeg kjøpte for konfirmasjonspengene mine, den hadde jeg helt i småbiter og restaurerte etter beste evne ikke mindre enn to ganger før jeg ble gammel nok til å ta lappen. Kjørte endel med den før jeg tok lappen og sykkelen fungerte veldig bra, dessverre kolliderte jeg med den kun timer etter at jeg hadde tatt lappen og den ble da kondemnert. (men har den fortsatt stående)

 

Her er et par bilder fra da den var på sitt beste:

zzz85.jpg

 

zzz871.jpg

Og ett som ble tatt under montering:

zzz59.jpg

For pengene jeg fikk igjen på forsikringen kjøpte jeg denne, en Honda Rebel 125:

Bilde1184.jpg

Bilde1196.jpg

Bilde1193.jpg

Tanken og alle kåpedelene ble lakkert rett før den skulle selges, mens jeg jobbet som lakklærling.

Den fikk da mørkere felter på sidene av tanken og det som før var ren sort ble nå sort metallic perlemor:

post-39066-0-77180100-1388029046_thumb.j

Rebel'n hadde jeg til en stund etter jeg tok lappen til bil og det var aldri noe tull med den.

Da den skulle selges satte jeg sammen denne videoen til salgsannonsen: Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se aktivitet i tråden! De som vurderer mc lappen burde bare gå for det. Kommer ikke til å angre. Ikke spesielt dyrt heller!!

Selv begynte jeg med 125 Honda varadero, gikk derifra til mellomtung gsxr600 k5 og tung aprilia rsv1000r factory.

Har ingen sykkel, men kommer til å kjøpe etterhvert igjen...

Når det gjelder bmw sykkler syntes jeg de var litt kjedelige før.

Men de kommer seg nå med s1000rr, s1000r og mange andre.

MC er noe bmw satser mye på da flere og flere kjører sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...