Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

Hm, nå nærmer våren seg her på Hedmarken også. Yamahaen SKAL selges, men jeg vurderer å kjøpe en KTM EXC 125 04' modell billig av en kompis. Noen som vet hvordan disse ligger i pris, fant en eneste en på finn den kostet 50 tusen kr og den er 7 år gammel, denne jeg har fått tilbud på å kjøpe koster nok halvparten men til gjengjeld er den enda 3-4 år eldre. Så om noen her inne følger med på prisen på disse syklene kunne gitt meg en tilbakemelding på om det er et godt kjøp eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Lite aktivitet i denne tråden ser jeg!

Flere som venter på våren? :) Har kjøpt en Ducati Diavel som jeg skal hente denne uka, så jeg gleder meg i hvert fall veldig! Hadde en Yamaha MT09 forrige sesong som jeg egentlig var storfornøyd med, men lysten på noe nytt og annerledes fristet. Syns alle hadde MT09 forrige sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter vi ikke alle på våren :)

Så Diavel'n på top gear for en stund tilbake. Så jo ut som en gøy sykkel så du har nok grunn til å glede deg! :)

Har selv en 81 Honda cb750f som jeg har litt planer for i vinter :)

c0d200f9c9ae5bed85bb842fce7c3949.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

CB750Four er tøft! En venn av familien har en strøken slik, han har visst turbokit til den også :P Var forøvrig den første motorsykkelen jeg kjørte! 

 

Jeg har meldt meg opp til MC-kurs nå, jeg har fått meg jobb hvor MC vil forenkle min hverdag betraktelig.

Min intensive plan er å begynne med MC kurs nå i mai, ta teorien og begynne kjøringen og ta lappen ila. Juni og Juli.

Så var det valg av sykkel.. Jeg har noen krav selvølgelig. 50 000kr er så og si maksgrense hva pris angår. Helst rundt 35 000kr. Det skal med andre ord ikke være det verste og det råeste og det nyeste.. Kan fint være en veteran-sykkel feks.
Skal ikke være under 1000kubikk og det skal helst være kardang..

1000kubikk, kardang, rundt 35 000-50 000kr. Da er det vel en ting som gjelder og det er BMW.

K100, K100RS, K1100LT samt K1200RS er maskinene som da gjelder. K1200 RS er sykkelen jeg i utgangspunktet stadig drømmer om.

For å spe på med noen fornuftige alternativer, så har jeg kommet fram til Honda CBR1000F og Suzuki GSX1100F. Motormessig så er vel alt fra Honda og Suzuki gode greier, men ulempen er kjededrift. Skal man finne noe som matcher K1200 RS så er det CBR1100XX Super Blackbird.

 

K100RS har jeg kjørt en hel del, BMW K1200RS sin etterkommer, K1300GT har jeg også kjørt en del. Jeg er derfor svært komfortabel med BMW-valget, men så var det med pris. K1200RS har para-lever baksving og telelever forstilling med anti-dive og har ABS og integralbremser som standard, i tillegg er varmeholder og cruisekontroll meget vanlig. Komfortutstyr jeg verdsetter. Noen R-sykkel er utelukket selv om man får mye for pengene der og de har lav km.stand, men av en grunn.. De kjøres på solskinnsdager. Jeg skal kjøre sykkel hver dag fra påske og langt ute i Oktober. 

Kjenner ingen av de to nevnte syklene fra Honda og Suzuki annet enn at jeg har såvidt det er prøvekjørt 1100XX en gang for mange år siden.

 

Noen modeller jeg kan ha oversett? NOen som har erfaring med Hondaene og Suzukien jeg har nevnt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig grunnen til at du ønsker kardang? Lager lite støy og fungerer somregel bra, men får man problemer er det triste greier synest jeg.

 

Solgte selv min 2010 Husqvarna smr 510 i fjor sommer, neste tror jeg blir en regga ktm 380 exc fra litt over 2000 som prosjekt. Hadde husqvarnaen i 3 problemfrie år, men synest mye av sjarmen med mc er dette med totaktsmotoren selv. Effektiv, enkel og fascinerende virkemåte på samme tid.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kardang er uproblematisk, skifte olje en gang i året, og resten kjøring. Blir det problemer er det lagre som ryker, helt ok å skifte på BMW. En K100 kardang går langt over 150 000km før det blir noe problem om det er skifta olje innenfor intervall.

 

Kjede.. Tja.. Smøring, stramming.. Skifting av drev.. Jeg liker kardang ass! Jeg overdriver nok litt, men jeg har vært borti folk som setter sykkelen på verksted for å stramme kjedet :P Ikke at det er så vanskelig, men når man skal ha en sykkel å kjøre langt med, normalt rundt 5 mil om dagen, men kan fort bli turer rundt om i Norge i jobben, da er kardang veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har begynt å sanke inn kjøreutstyr.. Når det kommer til sykkel så har jeg landet på BMW tror jeg.. Det kommer helt ann på hvor mye jeg har å rutte med når lappen er tatt. 

 

Kjøreutstyr er foreløpig det at jeg har funnet fram den gamle kjørejakka fra mopedtida, den får duge en stund fremover, samt buksa, den må bare sys litt på :mrgreen:

Kjøpte meg ny hjelm på Lørdag, jeg gikk for markedets vasseste hjelm, Schubert C3 Pro. Den passet perfekt og har den utbygningsfunksjonaliteten, samt standard-funksjonaliteten jeg vil ha. Åpningshjelm er noe jeg alltid har syntes har vært praktisk. I tillegg er det tross alt hodet den skal beskytte.

Schuberth-C3_Pro_Europe-7.jpg

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...