Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, hsd skrev:

Beste dekka eg har hatt, og bytta til hver gang eg har handla sykkel er michelin pilot power 2ct. Er samme som står på bilde 2 av ninjaen lengre oppe.

Jepp. Dei eg ha pleidd å bruka og :) Men Metzeler M3 (trur da va M3) hadde endå bedre grep enn Michelin PP 2CT og. Men da viste igjen på slutten av sommaren når kompisen min måtte kjøpa nytt bakdekk sia da va utslitt. Veldig mjuke dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med flere sett med Pilot Power 2CT og også Metzeler sportec M5. Hadde god kjørelengde på de. Viktig å sjekke lufttrykk da i forhold til kjørelengde.

Har Metzeler M7 RR dekk nå, disse må ha betydelig mer varme for å fungere, men da fungerer de godt også.

Endret av mowz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er fryktelig lite å velge i på K100. Dim er:

100/90-v18

130/90-v17

Metzeler lasertech har jeg fått pris på, men synes mønsteret er litt kjipt på en cafe racer. 

Noen andre forslag? Knast blir litt ekstremt. Helst sportsdekk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden styredempern lekker som en sil, og ikke demper skikkelig(har fylt den med ny olje, men hjalp lite). Bestilte jeg en fra Nederlandske Hyperpro, Bolt-on :D 

colorhpsilver.jpg

Skal bli utrolig gøy å prøve, er enormt mye god respons på nett om disse ;) 

Videre, så har jeg mast utrolig lenge om at jeg skrubber nedi overalt. En nærere inspeksjon av fothvilere viser at jeg må enten kjøpe nye originale, eller kjøpe noe annet.

Det har jeg gjort, her får man i tillegg litt mer vinkel på nedlegget.. Både pose og sekk :)tour800.jpg

Jeg sparer stadig opp til Öhlins, men ingen hast med å bestille. Tipper jeg legger inn bestilling i februar en gang :) Frister både forran(Telelever) og bak egentlig :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎27‎.‎11‎.‎2016 at 23.43, N.E.W. skrev:

Da har Rallyen fått sin siste tur for vinteren, og står nå tørt, varmt og godt, klar for neste sommer.

 

image.jpg

Hadde en Vespa i ungdomstia, det var en PK50XL selv om det var mer en PK105 når jeg var ferdig med den, moro var det men rimelig shabby bremser og lite aerodynamiske i høy hastighet :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spesialpris på et sett(!) med. Öhlins dempere nå fra en frittstående selger i Italia. Bestilte først kun demper bak, men etter litt meldinger frem og tilbake fra EBay fikk jeg han til å kansellere bestillingen og ta det direkte med han og en framdemper kom også med. 2 timer etterpå fikk jeg beskjed om at pakka er på vei fra Italia 👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Legger ved noen bilder av min BMW R1150 GS Adventure 2003.

Flott tursykkel i Lofoten og ellers rundt om i verden.

Masse MC turister på BMW GS i sommer og tidligere år.

 

Eggum_Lofoten_30_08_2016.JPG

Lofoten_11_10_2014.JPG

Gimsøy_Lofoten_11_10_2014.JPG

Endret av 8370lkn
Rettskrivning :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderer litt på hva motorsykkelpressen tenkte da BMW kom med sin K1-modell i begynnelsen av 90-tallet! 
Jeg må si jeg synes den på sin måte er veldig tøff! Jeg mener at BMW er noe for seg selv også i motorsykkelverden. Jeg har ikke prøvd en boxer-BMW enda, men skulle likt å prøve. Enn så lenge så liker jeg "K-bikes" godt! :) 
BMW har vært ganske radikale når det gjelder design og teknikk opp gjennom. Det vi ser på som standard hos Japanske sykler idag har vært standard på BMW-sykler i 20år(ABS, varmeholker, innsprøytningsmotorer osv.). Man skal huske på at kåper på motorsykler slettes ikke var vanlig. Dette var gjerne noe man ettermonterte på en rekke sykler. BMW var først ute med dette, fronten på en R100RS ser ut som en Ockelbo snescooter, men behagelig skjermet er man nok. Så har man utviklet det hele, særlig på K-modellene, så har resten av motorsykkelverden fulgt etter.
71d6a0234c6df04257b8ee73dae052b0.jpg

 

Top Gear test

https://www.youtube.com/watch?v=6ndwvcSJ7P8

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K1 er kul! Ingen tvil. I mine øyne representerer den 80tallet med sitt overdrevne design og glorete farger. Men designet hadde en funksjon, da den hadde svært lav luftmotstand og var stabil i høy hastighet. 

K1 var vell den første som fikk 16v motoren og paralever i k-serien. 

Jeg ser endel design som er overført til K1200rs'en. Den er bare litt bedre smeltet sammen i kåpeformen. 

Har heller ikke kjørt bokser enda. Min far har en R75/5 stående som jeg kanskje kan prøve til sommeren. 

Ellers ble det bestillt Pirelli sport demon til K100'en. Må få den på hjul for å starte den og fikk dekkene billig. Om dekkenw er rævva bytter jeg neste vinter. Blir kun cruising på tørr asfalt med denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...