Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Fikk omsider ut begge sykklene mine.

En sein vårrengjøring og ser at autosolen må frem å pusse rust(crome).

1982 Suzuki GS650GT

20170729_115436.thumb.jpg.1ea240a6d4b13e29c6eff6ad499ea409.jpg

1965 Tempo Taifun  militær

20170729_115446.thumb.jpg.7f33c7471b890a2241d5bdbc496e4d8f.jpg

20170729_115548.thumb.jpg.cd0130b9856fb43d7bc6f806a9c15926.jpg

20170729_115633.thumb.jpg.e1e79a2d52374f947e0f71de0f04856d.jpg

Får ikkje tid til å bruke alle kjøretøya jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja

Kjøpt seg en Jawa 350, 2-sylindret to-takter på hele 23 hestekrefter.
Dette er jo noe helt annet enn BMWen både når det gjelder å kjøre den, og rent driftsikkert.
Har tatt den til jobb i to dager. Hver ettermiddag når jeg skal hjem, så oppstår det alltid et eller annet. Igår regna det noe helt vilt, så da ble tenningsystemet vått. Da slo det jo greit over og endte med at motoren gikk kun på en sylinder.

Bortsett fra det, så skal den nok bli ganske så fin etterhvert. lakken og slikt er egentlig veldig fin på den!

Denne er jo i utgangspunktet kjøpt for å være en ren vintermotorsykkel. Det skal den også bli brukt til. Må bare få orden på ledningssystemet slik at dette ikke blir noe problem i fremtiden.

IMG_4675.JPG

IMG_4676.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere kjørt både moped (skruzuki tsx), lett-sykkel (kawasaki kmx) og mellomtung (ktm 450 exc). Nå har jeg nylig investert i dette leketøyet.

IMG_20170625_221220.thumb.jpg.eb9a7bf33febf1fe428c1e0806c9d910.jpg

En KTM 640 LC4. Noe av det nærmeste man kommer en leken EXC, bare med tilstrekkelig tankstørrelse, behagelig sal og et overkommelig serviceintervall. Svært fornøyd med denne ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpte en K100LT som viste seg å være for fin til å lage street racer av syntes jeg. Så den får fortsette som brukssykkel håper jeg på.

Så om noen har, eller kjenner til, en K100 som ligger å slenger så gi lyd :-)

Kan godt være bare ramme og motor/gir. Eller skadet sykkel for den del. Kravet er max 20.000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den ja. Tror ikke det er en del på den som kan brukes :-P Og tyske papirer i tillegg.

Ser ut som flere hull i bunndeksel, så en kan bare tenke seg hvordan den ser ut inni...

 

Men skal se på et par stykker til helgen. Så får en se om en klarer å holde det en har lovet seg selv om budget, eller om en går på en smell igjen :-P

 

Men er det egentlig forskjell på K100 modellene i bunn? Lest noen steder at K100RS har annen utveksling, og har litt lavere front. Men klarer ikke å finne dokumentasjon noe sted på dette. Enest jeg har funnet er at utveksling står listet i tabeller som lik på alle. Men at det finnes en "sport suspension" som har 270-290cc olje kontra 350-360cc. Men denne "sport suspension" var noe som kunne leveres på både RS, RT og LT kan det se ut til i følge Clymer servicemanualen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å holde meg nei :-P Var ca 11.000 åpenbar grunner til at jeg falt for denne8) Kjekt at den hadde de originale innerveskene også.

Problemet er at denne er vel egentlig i bedre stand en den andre, men med mindre utstyr. Så da blir spørsmålet hvem som skal forbli original, og hvem skal bli en del lettere :-D

57_2030558364.jpg

57_1766051586.jpg

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte du 11.000 for den der? Virker som ett kupp :) noen åpenbare feil? 

Blir det caferacer/scrambler? Bygg om den som ikke har ABS. Sparer mye styr da. Tror RS har annen kardangklokke med annen utveksling. Kan sjekke delenr. På kardang på ETK. 

Blir det byggetråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde det bare blitt det. Hadde budget på 20k på sykkel 2, men det sprakk. Hovedgrunnen var den lille gule klumpen bak som jeg hadde tenkt å kjøpe til prosjektet uansett. Og den er ikke billig :-P Må sjekke litt på fronten om den kanskje har sport suspension også. For den er ganske fastere en den andre jeg har.

Blir ikke eikefelger og annet noen mener en ekte cafe racer må ha. Men blir det konseptet ja.

Må vel lage en byggetråd, men blir på k-bikes & motobrick.

Endret av Jan E-28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem trenger kassebil når en har lastestropper :-)

 

Her er den første jeg kjøpte for bare 20.000. Så det var virkelig et kupp. Heldigvis var selger alright å ikke lot seg friste av alle som ringte i dagene imellom frem til jeg kom å hentet den :-P

Tror jeg kanskje må la den som er finest være. Og gjøre noe med denne som har litt mer slitasje. Så får jeg heller flytte over utstyret jeg liker best med denne.

Den elektriske vindskjermen er overlegen den faste som stikker nesten rett inn i hjelmen på den andre.

20170828_142337.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...