Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, bmwtussan skrev:

Da er det bare 1 dag igjen, så begynner mc sesongen "litt" igjen. Tar meg 5 uker i caribien i vårt andre hjem. Må si jeg gleder meg stort.. 

DSC05355.thumb.JPG.59858567495fd110508efc32df1fd6eb.JPG

Våknet opp til -10 når jeg skulle dra på jobb idag, frister ikke lite med 5uker i caribien da nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har det :D Fin samling for enhver anledning der!

Jeg skal børste snø av Jawaen i morgen tidlig, det er meldt -9 grader ute. Skal nok gå fint det! Verste er siste biten som er på motorveien i 110-120 km/t i den kulda. Må innrømme at jeg begynner å fryse. Godt det bare er en 10-minutters tid av den halvtimen det tar å kjøre til jobb

Var brukandes vær å kjøre et godt stykke i går. Så ble noen å 20 mil på Jawaen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Noen som nylig har kjøpt spline grease?

Ser ut til at det er unisont enighet om at Honda Moly 60 grease er tha shit. Og om en blander inn Würth SIG3000 blir det en uslåelig kombo som også holder lenge. Men Honda Moly har utgått til fordel for M77, som ser ut til å være umulig å få tak i. Og SIG3000 er kun til slags av Wurth i USA.

Gode anbefalinger får også Guard dog GD525, som er et nedlagt merke nå.

Andre bruker det BMW verkstedet bruker: Staburags  NBU 30 PTM. Men det har rykte på seg for å sitte på plass ganske kort tid i forhold til de andre alternativene nevnt.

Ellers har jeg sett på mange alternativer som nevnes, men de aller fleste har ganske små andeler Moly eller ikke spesifisert i databladet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jan E-28 skrev:

Noen som nylig har kjøpt spline grease?

Ser ut til at det er unisont enighet om at Honda Moly 60 grease er tha shit. Og om en blander inn Würth SIG3000 blir det en uslåelig kombo som også holder lenge. Men Honda Moly har utgått til fordel for M77, som ser ut til å være umulig å få tak i. Og SIG3000 er kun til slags av Wurth i USA.

Gode anbefalinger får også Guard dog GD525, som er et nedlagt merke nå.

Andre bruker det BMW verkstedet bruker: Staburags  NBU 30 PTM. Men det har rykte på seg for å sitte på plass ganske kort tid i forhold til de andre alternativene nevnt.

Ellers har jeg sett på mange alternativer som nevnes, men de aller fleste har ganske små andeler Moly eller ikke spesifisert i databladet.

 

Jeg kjøpte Honda moly på ebay, ser og at de har 77 utgaven https://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-HONDA-MOLY-PASTE-ASSEMBLY-60-M-77-GREASE-75G-2-65OZ-08798-9010/371767316415?epid=650331665&hash=item568f0f0fbf:g:3W0AAOSwNRdYB3oT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet å få tak i på en lokal butikk. For da kan en se på exp date. På Ebay vet en aldri helt hva en får.

Prisen på den M77 var jo sinsyk i forhold til en stor tube med den utgått Honda Moly60.

 

Fått sjekket litt mer. Og ser nesten ut til at moly grease med høy andel ikke er å få tak i her, kun USA. Kan det være noe miljøgrunner tro?

Alternativene jeg har kommet frem til som skal gå bra til en fornuftig pris er Locktite LB8012 eller Bel-Ray assembly lube. Ingen av de har jeg funnet noen forhandler på. Men Bel-Ray inkludert porto fra Ebay ligger på under tollfri pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterriggen er nå tatt ut av drift. Nå skal motoren ut for totaloverhaling. Girkassa er knas, men har fungert tross litt problemer ved akselerasjon hele vinteren. Olja er full av spon, så vi har noe alvorlig galt på gang!
Litt dårlig komp på ene sylindern er det også, så må få sett på stempelfjærer, stempler og sylindre :) 
Håper på en skikkelig frisk og fin motor tilslutt :) 

Det er imidlertid ingen tvil om at det er mye dritt på veien om vinteren. Jeg vasket den ikke en eneste gang på denne siden av nyttår, så det samles opp mye..! :) 

Bilde_15_04_2018_14_28_27.jpg
Bilde_15_04_2018_14_28_30.jpg
Bilde_15_04_2018_14_28_44.jpg
Bilde_15_04_2018_14_29_01.jpg
Bilde_15_04_2018_14_29_11.jpg
Bilde_15_04_2018_14_29_16.jpg
Bilde_15_04_2018_16_10_08.jpg
Bilde_15_04_2018_17_22_10.jpg
Bilde_15_04_2018_17_22_23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Planen var og droppe motorsykkel denne sesongen. men er jo allergisk mot og stå over bra tilbud, så ble handel av en gammel Kawasaki zx6r for noen uker siden. for oss stakkarer som bare har mellomtung serfikat, så kryr det ikke akkurat av sykler i det lave prissjiktet, men når en pen ,tilsynelatende velholdt og rimelig orginal sykkel dukket opp 500meter nede i gaten, så ble det vanskelig og stå imot.

009.thumb.JPG.3b529036b3c1f626f9f3605e615579bc.JPG

Fikk kjørt litt idag, fant helt tilfeldig ut at autoxo hadde trackday på rudskogen idag. så da ble det en liten tur opp dit for og høre på litt godlyd. mye ferrari osv, men var en veldig pen m4, og en m2 der også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Mathiseen skrev:

 Planen var og droppe motorsykkel denne sesongen. men er jo allergisk mot og stå over bra tilbud, så ble handel av en gammel Kawasaki zx6r for noen uker siden. for oss stakkarer som bare har mellomtung serfikat, så kryr det ikke akkurat av sykler i det lave prissjiktet, men når en pen ,tilsynelatende velholdt og rimelig orginal sykkel dukket opp 500meter nede i gaten, så ble det vanskelig og stå imot.

009.thumb.JPG.3b529036b3c1f626f9f3605e615579bc.JPG

Fikk kjørt litt idag, fant helt tilfeldig ut at autoxo hadde trackday på rudskogen idag. så da ble det en liten tur opp dit for og høre på litt godlyd. mye ferrari osv, men var en veldig pen m4, og en m2 der også:)

Hvordan går kawa'n som mellomvekter? Hadde cbr600 som mellomvekter. Gikk helt tragisk dårlig hvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.4.2018 at 21.51, FredrikE24 skrev:

Jeg bruker biltemafett på splinesene på Bimmern, kan ikke se noen problemer der :)

Hvilken type? Brukt det over lang tid, og sett på splinsa jevnlig?

Er dyrt om splinsa havarerer, og en billig investering å bruke rett fett syntes jeg.

Fant ut at Noriko er importør av Bel-Ray. De hadde ingen forhandler på akkurat det fettet, så de solgte direkte til private. Kostet 365kr+frakt for en boks som også er ypperlig til mye annet bruk. (bla montering av veivlager/kam etc) Kom på døra etter under en uke, så like greit å ta det der kontra Ebay for potensielt å spare en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...