Gå til innhold

Motorsykkel tråden på bimmers


Cbrooen
 Share

Anbefalte innlegg

FredrikE24: sitter fothvilerne dine lavere enn på preface? Har sjeldent problemer med subbing. Spørs om jeg kjører for pent. 

Kan du sjekke om det sitter en gummiring eller noe under vippedekselet til nøkkelen til tanklokket? Mitt lokk skrangler på visse turtall. Ser det er 4 små hull rundt nøkkelen som om noe mangler. Finner bare delen som en hel del på ETK. 

Dama ble med på sin første tur forrige helg. Kjørte på hyttetur til Kiran i Roan komune. Flott sykkelveg og flott natur. 

Har passert 5000km nå i år. Hadde håpet å kjøre mer, men har ikke tid pga. Småunger. 

Cafe k100'en har kommet ett steg lengre. Byttet simring på utgående og satt på clutchhuset med ny oring. Venter på ny clutchplate så kommer resten av clutchen på og gearboksen kommer på sykkelen. 

 

20160828_203528.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta et bilde av hvordan det ser ut!

 

Når det gjelder fothvilerne, så vet jeg ikke helt. Mulig jeg kjører litt aggressivt innimellom samtidig som jeg er litt passiv med å røre på kroppen. Her om dagen var jeg såpass nedpå at subbeskruen knakk, sidekofferten skrapte i asfalten og girsjalteren bøyde seg... Har nå tatt meg sammen og har ikke subba på en god stund 👍🏼 Har også klart å få midtstøtta til å subbe i sving, må gjerne litt ujevn vei til, så regner med at fjæringa bak må komprimeres litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bakfjæra er moden for utskifting? Prøv å stramme den litt. Hvilket lufttrykk kjører du på? 

Fothvileren min ser slik ut. Synes den av og til er litt høy. Jeg er 190 og har setet på laveste posisjon (synes sykkelen føltes topptung ut når jeg hevet setet). Får litt for høy knevinkel. Har tenkt på andre lavere fothvilerbraketter, men har ikke funnet noen. 

 

20160821_205832.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører også med setet i nedre posisjon. Han som hadde den før meg var drøyt 2 meter(jeg er 194). Setet på topp og styret helt fremme. Kjørte med det en stund, men var helt krem å få det ned og styret bakover. Etter å ha prøvd en tur med setet i øvre så var det helt forferdelig. Følte man satt fryktelig høyt oppå sykkelen og ingen kontakt overhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg montert BoosterPlug på BMWn.. Kan si at den ble vannvittig mye bedre å kjøre. Mye mer behagelig, jevnere tomgang.. I tillegg er responsen enormt mye bedre på mellomregisteret og i øyeblikket man drar i håndtaket, så er motoren med med en gang. Ingen klaging på lavt turtall heller i form av for lean blanding.

Vel brukte 1200kr!! Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vær idag, så ble en tur nedom Oslo sentrum, kjente på kroppen at man ikke skulle legge ut på langtur idag, så det må man bare respektere! 

Lunket derfor pent og pyntelig ned til Sentrum, satt meg i sola med en kopp kaffe for så å kjøre ned på Akershus for å nyte solsteika!

image.jpegimage.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1. september 2016 at 9:42 PM, FredrikE24 said:

Parabellum vindskjerm på plass. Dette blir vår og høst, satt bak den i 20 grader istad og svettet meg fillete. Videre kunne jeg vippe den opp i øvre stilling og marsje i 140 uten ørepropper. Hører jo til og med girkassa nå.. 🙈

image.jpeg

Gratulerer med ny vindskjerm. Bestilte du på parabellum.com? Gikk det greit med frakt og fortolling? 

Jeg vurderer å bestille til min K1200GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte direkte ja! Ingen problem med fortolling og frakt. Det koster jo gebyrer selvfølgelig, men ikke avskrekkende! Spesielt pen er den jo ikke, men du verden og diger den er. I øvre stilling er det musestille.. Ellers er den litt skummel, for man har lett for å kjøre litt fortere nå enn hva man ellers bruker å gjøre. I tillegg kjenner man det river litt mer i sykkelen når man kjører på motorveien i rush-trafikken på tur hjem. Istedefor at det river i hjelmen grunnet bilene(særlig de med takstativ er ille), så river det litt i skjermen istede. Har den med 25 tommers høyde. Kunne i grunn ikke hatt 23 tommern, da hadde jeg måttet kjørt med den helt oppreist hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok justeres manuelt på denne, med originalskjermen er det helt umulig å gjøre i fart, men den nye skjermen er litt mer medgjørlig. Er snakk om to stillinger på RSen, på GTene har man jo trinnløst, det gir litt mer frihet :)

Min far kjører 1300GT med ekstra høy vindskjerm og han kjører skjermen opp og ned mye etter behov. Har kjørt den en del selv, og det er meget behagelig.

Jeg råder deg til å teipe på en tommestokk utenpå den skjermen du har nå, så setter du skjermen i øverste stilling og ser hvor 25 tommer blir hos deg. Hos meg er det perfekt, men kanskje litt høy i nedre stilling(ser fint over den dog). Jeg savner litt å kunne få den mye lenger ned til tider, men det er jo et kompromiss. Kan ikke helt se for meg å kjøre med denne midt i sesongen, da renner jeg nok bort, men er herlig nå som det begynner å bli kaldere på morgenen. Kjørte for å fylle bensin i en enkel jakke, og det er helt utrolig hvor avskjermet man er fra vinden bak der.

Tar meg selv i å kjøre med åpningshjelmen i åpen posisjon selv i 100km/t nå.. Nå i starten må jeg venne meg litt til å ikke få vind innunder og gjennom luftingen på hjelmen, føler nesten som om jeg ikke får puste til tider hehe. Det er hvertfall behagelig å kjøre rundt i byen med hjelmen åpen uten å få vinden rett i fleisen.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gjøremål på K100rs'en:

Byttet overhalt vannpumpe fra Motorworks i England. Ble billigere med bytterep en å kjøpe settene samt aksling fra BMW. Kabelen på bilde er trekkefjær for kabel til oljetrykksbryter som kommer senere. Monterte ny oljetrykkbryter i samme slengen. 

Monterte Sachs clutch også fra Motorworks. Kjøpte med clutchsentrerings verktøy med det samme. Tror jeg sparer meg litt prakk ved gearboksmontering. 

Det neste blir å få sammen motor og gearboks, samt montere tenningsgiver og deksel samt innsug. 

 

20160910_204540.jpg

20160910_221229.jpg

20160910_221446.jpg

20160910_221244.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dekkslitasjen din? Jeg er ute på jobb et sted hvor det er en annen K1200RS også, han har forøvrig kjørt 140 000km på den(!). Han nevner at det sliter mye framdekk, gjerne 2 dekk forran på et bakdekk. Jeg ser at mitt et år gamle framdekk er på grensa mønstermessig nå. Kjørt rundt 15 000km på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...