Gå til innhold

Kurs i Bmw INPA, DIS og SSS/Progman i Stavanger området?


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kunne tenke seg å visse litt hvordan dette virker? Jeg føler meg ikke helt trygg på å bare starte opp og teste på bilen min, og så går det galt :stupid:

Jeg har en kabel som skal kunne brukes med NCSExpert, DIS og SSS.

Vi kan diskutere betaling av en eller annen form.

Kabel som jeg har er BMW USB OBD Diagnostic cable INPA Ediabas Ncs Expert DIS v57 SSS v32 GT1 Progman

http://www.ebay.com/itm/271182362979?item=271182362979&viewitem=&sspagename=ADME:X:RTQ:MOTORS:1123&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inpa er rimelig greit å bruke. Du kan gjøre feil der å det kan påvirke bilen, men da har du trykket mye på ting du ikke aner. Stort sett så er inpa trygt. Må nevnes at jeg tror ikke det er mulig å gjøre uopprettelig skade i inpa.

Dis er enda tryggere. Kan ikke gjøre skade av noen form der. Jeg har ihvertfall ikke funnet noe som kan det.

Sss må man være forsiktig. Pga evt strømbrudd ved programmering.

Sendt fra mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at i SSS progman har jeg sluttet å bruke etter jeg slettet CAS modulen og hverken nøkkler eller tenning fungerte som ble en kostbar reparasjon fra gutta i Tyskland som måtte sende meg ny modul ferdig programmert til akkurat min bil.

 

Feilen en kan gjøre der er litt sånn "lure deg" opplegg da jeg fikk en melding "your car its not okey, press ok to repair and continue" så da trykket jeg jo ok og da gikk alt til helvete :P

Det jeg da ikke så som jeg fant ut i ettertid var at man faktisk kunne trykke cansel og likevell fortsette  :stupid:   Så ikke trykk på noe OK vist du ikke vet hva du gjør, selv om programmet anbefaler det.

Anbefaler deg også da til og lese deg opp til de forskjellige programmene via bruksanvisning som i mitt tilfelle medfølgte eller laste ned via nette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inpa er rimelig greit å bruke. Du kan gjøre feil der å det kan påvirke bilen, men da har du trykket mye på ting du ikke aner. Stort sett så er inpa trygt. Må nevnes at jeg tror ikke det er mulig å gjøre uopprettelig skade i inpa.

Dis er enda tryggere. Kan ikke gjøre skade av noen form der. Jeg har ihvertfall ikke funnet noe som kan det.

Sss må man være forsiktig. Pga evt strømbrudd ved programmering.

Sendt fra mobilen

Ja, forstått at INPA er enkelt å bruke, men gjør ikke alt, og scanner ikke alt osv...

Derfor hadde jeg sett for meg DIS og SSS.

 

Kan også nevne at i SSS progman har jeg sluttet å bruke etter jeg slettet CAS modulen og hverken nøkkler eller tenning fungerte som ble en kostbar reparasjon fra gutta i Tyskland som måtte sende meg ny modul ferdig programmert til akkurat min bil.

 

Feilen en kan gjøre der er litt sånn "lure deg" opplegg da jeg fikk en melding "your car its not okey, press ok to repair and continue" så da trykket jeg jo ok og da gikk alt til helvete :P

Det jeg da ikke så som jeg fant ut i ettertid var at man faktisk kunne trykke cansel og likevell fortsette  :stupid:   Så ikke trykk på noe OK vist du ikke vet hva du gjør, selv om programmet anbefaler det.

Anbefaler deg også da til og lese deg opp til de forskjellige programmene via bruksanvisning som i mitt tilfelle medfølgte eller laste ned via nette.

Så leste jeg litt om om hendelsen her, og fikk vel litt "kalde føtter", og var ikke så tøff i å teste det uten videre. Litt dyrt og feile tenker jeg nå/da.

 

Det som Reef89 skriver, vil jeg si hører til SSS og IKKE INPA eller DIS.

De er svært trygge å bruke.

Ja, da blir det vel å teste på DIS.

 

Med "kurs" så tenkte jeg om det var flere som lurte på det samme(det er vel det?), og at det var kjekt med en kar som hadde litt peiling, og kunne fortelle litt mer enn vanlig hjemme lesing, feiling og totalt kasos / ødeleggelser osv...

Ikke det at jeg er helt ut av PC verden, for det er jeg ikke. Men det jeg har holdt på med er litt billigere(bygge PC, OS til PC/NAS/servere og DB, det er liksom en annen verden av pris klasse...). Men alikavel greier jeg ikke å holde meg vekke ifra det  :bounce:

 

Ting som jeg vil teste ut er under her, og da må man bruke DIS, eller SSS?

-Regn sensor / vindu visker går automatisk på når det regner
-Nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på)
-Få bagasje luke til å gå ned når man trykker på alarm
-Aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems
-Lyd når alarm aktiveres/deaktiveres - Utført av Kvål Auto
-Kode innfellingen av speil på nøkkel - Utført av Kvål Auto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalde føtter trenger du ikke å få så lenge du ikke trykker i hytt og pine. Jeg har aldri vært redd for å koble til bilen igjen etter den feieln jeg gjorde, det var en feil jeg lærte av rett og slett :P (burde jo sjekket litt mer opp om jeg skulle trykket og eller ikke) som jeg nå sier andre må unngå. Du lærer jo etterhvert, ligger også mange filmer på youtube osv. om hvordan du kan gjøre forskjellige ting som for eks. kode AUX step by step.

 

 

De tingene du lister opp her kan vel man egentlig kode i NCS expert.

Og btw. så scanner DIS hele bilen og alle modulene som er installert, du vil se den hopper forbi noen under scanning fordi den/de modulene finnes ikke i din bil.

 

DIS kan man vel ikke kode noe? ikke funnet ut av det selv ennå hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om det går.

Men om en har elektronisk bakluke åpen/oppe og man trykker på lenge på alarm på/lås knappen, så går luka igjen som rutene går opp/stenges og takluka stenges.

Er ikke det en mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...