Gå til innhold

Kurs i Bmw INPA, DIS og SSS/Progman i Stavanger området?


RS4
 Share

Anbefalte innlegg

Eneste som er litt teit er at du må holde den inne til luken er lukket, men det fungerer fint.

Ok, da bruker man NCSexpert? Og hvilke koder skal søkes opp i og forrandres / legge til?

Hvor finner man slike koder å legge til? Tenker generelt.

Som disse

-Regn sensor / vindu visker går automatisk på når det regner

-Nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på)
-Få bagasje luke til å gå ned når man trykker på alarm
-Aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok, da bruker man NCSexpert? Og hvilke koder skal søkes opp i og forrandres / legge til?

Hvor finner man slike koder å legge til? Tenker generelt.

Som disse

-Regn sensor / vindu visker går automatisk på når det regner - Dette tviler jeg på lar seg gjøre, ihvertfall ikke med enkel koding.

-Nattvisning på iDrive (Litt mye lys når mørket faller på) - Dette har jeg kodet på min, men det skjer heller lite når jeg velger nattmodus. Jeg tror ikke denne funksjonen er støttet på e6x 5-serie.
-Få bagasje luke til å gå ned når man trykker på alarm - Dette har jeg svart på.
-Aktivert blinking i bremselys ved kraftig brems - Dette skal vel la seg gjøre relativt enkelt mener jeg på.

 

Sånn generelt for koding av slike ting (i dette tilfellet kun den nederste) endrer man verdier fra "ikke aktiv" til "aktiv" i de respektive moduler. Det er ikke så veldig enkelt å si "du bare gjør sånn, sånn og sånn, så er det gjort", da det ikke er helt rett frem. Det finnes mange gode guider rundtom for dette, samt endel info bmwcoding.com som er nevnt (idiotiske moderatorer på det forumet forøvrig).

 

Selv om jeg har vært innom på mine biler og endret både det ene og andre etterhvert sitter jeg fortsatt med en guide foran meg hele tiden, da det er umulig å huske eksakt hva man skal velge hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å lære seg med ncsexpert, men det står mye på www.bmwcoding.com.

Kanskje litt dumt å sende deg videre dit, men det er så mye å lære.

Sendt fra mobilen

Ja, har nå vært inne der. Men ikke lett. Må vel bare teste ut litt og se hva som kommer opp, og ta det derfra. Liker å ha litt kontroll får en tar seg ut på slike ting :smile:

 

Har har sett der. Grunnen til jeg startet denne tråden var som topic beskriver, prøve å få til et "kurs", for dette er en jungel i masse kjekke ting :smile:

 

Sånn generelt for koding av slike ting (i dette tilfellet kun den nederste) endrer man verdier fra "ikke aktiv" til "aktiv" i de respektive moduler. Det er ikke så veldig enkelt å si "du bare gjør sånn, sånn og sånn, så er det gjort", da det ikke er helt rett frem. Det finnes mange gode guider rundtom for dette, samt endel info bmwcoding.com som er nevnt (idiotiske moderatorer på det forumet forøvrig).

 

Selv om jeg har vært innom på mine biler og endret både det ene og andre etterhvert sitter jeg fortsatt med en guide foran meg hele tiden, da det er umulig å huske eksakt hva man skal velge hver gang.

Ja sette "ikke aktiv" til "aktiv" kan ikke være så vanskelig, må bare få koblet til laptop, og kode tool`ene og kjøre på.

 

MEN en må vel ta backup av filer? Hva vist noe går galt, kan en ikke ta tilbake backup som en har tatt tidligere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør er å laste en tekst-fil over til dataen, redigerer denne og sender den tilbake (veldig enkelt forklart). Å ta backup av den originale filen vil være relativt smart.

 

I denne tråden vises et eksempel på hvordan man gjør dette. Det finnes også flere andre tilsvarende guider rundtom.

 

En kan likevel klare å ødelegge moduler og slikt om man bare styrer på uten å helt vite hva man gjør, så ikke ta det for gitt at alt er greit så lenge du har tatt backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...