Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Det har gjentatte ganger vært diskutert for og mot Off Topic på Bimmers.no. Jeg tenker da på ting som ikke handler om BMW eller er særlig relatert til merket.

 

Det dukker med ujevnt mellomrom opp tråder i dette forumet som omhandler både andre merker og annet som ikke er relatert til BMW. Det kan være snakk om  for eksempel kjøremusikk, foto- og videoprat eller siste modellen fra Mercedes. For å ikke glemme vær-damene på TV2... Politikken har så langt vært å moderere slikt bort og å holde Bimmers "så rent som mulig", og samle slikt i tråden "Off Topic (tidl. tulletråden)". De som ikke har lagt inn slikt innhold i nevnte tråd, har opplevd å få sin tråd slettet. Ofte til stor irritasjon. 

 

Du stemmer over å holde fast ved dagens politikk og inndeling, eller å legge til et forum som heter noe sånt som "Off Topic - Alt ikke relatert til BMW"(samtidig som "Annet Bil- & motorprat da vil bli rent BMW"). Det vil se ut som noe slikt som dette:

post-75918-0-43734800-1391074975_thumb.j

 

Det vil evt. være mulig å kjøre et prøveprosjekt på dette. Det vil også være mulig å deaktivere innleggsteller for off topic, noe som også resulterer i at innleggsantall for den enkelte dermed ikke lenger vil gå opp om vi flytter tråden Off Topic (tidl. tulletråden) inn i et slikt underforum. Du vil også kunne velge å filtrere ut en evt. off-topic-kategori i "Vis nytt innhold" om du skulle ønske dette.

 

Denne avstemningen vil kjøres minst en uke, og vil bli tipset om i e-post til aktive brukere for å få best mulig bilde før vi evt. gjør forandringer.

Edit: Mye interessante argumeter for- og mot i denne tråden. Vi har i tillegg sett på tekniske muligheter som gir deg mulighet til å "overse" et slikt underforum om du skulle ønske det. Det kan være verdt å lese gjennom dette før du stemmer eller evt. forandrer din stemme. Vi lar avstemningen kjøre en stund så flest mulig får med seg denne diskusjonen og de nye momentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med en helt egen forumdel hvor man kan prate om annet en BMW egentlig? Vi har en tråd hvor alt mulig blir diskutert, og det holder iallefall lenge for min del! 

Ganske allright å ha en tråd man kan følge med på, istedenfor mange små med lite innhold.. 

 

Ser også for meg at "vis nye innlegg" kan bli betydelig utvanna av svada, istedenfor å være en nyttig funksjon som iallefall jeg bruker hele tiden, for å se hva folk skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Eksos.

 

Bare se på "Offtopic tråden" nå, hvor mange sider den faktisk har(!) i tillegg til at det finnes tidligere og eldre "Offtopic tråder/tulletråder". 

Honestly syntes jeg det egentlig er litt småflaut at "Offtopic tråden" er den størte og mest oppdaterte tråden på Bimmers.no.

 

Om man skulle gjort (for å være fear) 1/30 av alt pratet der til egene separate tråder ville BMW forumet vårt florert av diverse japse bil -prat og annet vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt annet bil- og motorprat! For datahjelp, spilling og klær finnes det andre forumer..." er grunnen til at jeg falt for bimmers.no, direkte og enkelt.

 

Hva er poenget med ett merkeforum dersom det bare skal bli ei suppe slik som diverse andre forum? Kommer man hit for å diskutere tesla o.l har man misforstått poenget som burde være klart bare utifra forumets navn.

 

Det at ledelsen i det hele tatt vurderer noe sånt synest jeg for den del er urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i alt som blir sagt her, hvorfor skal vi ha en egen del av forumet til subaruer, mazda, toyota etc.. når forumet heter "bimmers" ?

Ser jo på andre bilmerkeforumer at det aldri blir diskutert om andre bilmerker, er en grunn til at vi har div forumer?

Har vært på bimmers siden 2009 og har aldri opplevd dette problemet før, vi har en såkalt "annet selges" og "off topic tråden" og syntes det er max begrensning til forumets åpenhet til andre bilmerker, det som skal diskuteres er BMW.

Ser også denne Teslatråden kom opp, dette er det mange som har fått med seg, og derfor tror jeg dette skaper litt problemer, iom at det blir respektert på et slikt forum tenker vel også andre at det er greit og poste sine biler som ikke omhandler BMW, etter min mening burde denne tråden slettes, så kan heller han/hun som startet tråden poste den i off topictråden før det blir helt kaos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett BMW forum og her diskuterer vi BMW. Off topic har vi tulletråden til og er ikke det godt nok så for de som synes det finne ett annet forum for det dem måtte lure på. Så enkelt og greit er det, jeg er ikke overhodet interessert å lese om alt annet når jeg logger meg inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro grunnen til at mange av medlemene her inne på Bimmers.no ikke er BMW entusiaster.

Men derimot bilinteresserte som har meldt seg inn for å få hjelp til å finne diff.sperre til vinterbilen sin, men som til daglig kjører et helt annet merke.

 

Mange velger BMW som vinterbil pga. en billig måte og skaffe seg en bakhjulstrekker.

Men vi som entusiaster vet at billig, ikke -velholdt BMW skaper problemer med diverse, derav tyr dem til froumet, Bimmers.no.

Dette gjør da absolutt ingenting, men når de får kjappe svar på enkle ting om bil, vil jeg tro de tenker at "Jøss, godt, kjapt og enkelt svar, da kan jeg sikkert slenge inn et spørsmål om Opelen min også".

 

Derfor har vi på Bimmers.no dette problemet i større grad enn et Honda forum.

 

 

This is just my opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært diskutert mange ganger om det skal eller ikke skal lages en off-topic del. Grunnen til avstemning er ikke verre en at vi ønsker deres mening.

Jeg synes det er bra at eierne av Bimmers faktisk spør dere på denne måten. Fremfor å bare prøve ut å feile...eller lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.. Di som ikke vil ha offtopic del på forumet. Kan dere ikke bare lavere og trykke innpå??

Så kan di som lurer på ting som ikke nødvendigvis er fullblods bmw spørsmål spørre i den tråden? Der kan man foreks ha elbiltråder reisebrev i merce osv. Istedenfor og besudle annet bmw bilprat delen med elbiler osv..

Administrator kan vel gjøre slik at off topic delen ikke kommer opp på vis nye innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet, har du en annen bil er det noe som heter google, der søker du etter bilmerket etterfulgt av "forum", mest sansynelig finner du et forum for det bilmerket.

 

Vist ikke, synd for deg.

+1  og vist man ikke finner ett forum for det bil merket, finner man nok uansett ett svar fra en annen diskusjons side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for helvete! Jeg driter egentlig i det. Men er det ingen som har en drittbil på vinteren, som ikke er en Bmw? Å spørre om en liten filleting på tulletråden er jo som å slå seg på rævva med en brunost. Ingen oppfatter da spørsmål eller noe som helst der.

Hadde det ikke gått ann å hatt en føkkings tråd som er forbeholdt alskens drittbiler og spørsmål om dem da i det minste? En tråd som kun omhandler bil, samme hvilket merke. Eller er alle like trangsynte her? Da slipper dere å stenge alle trådene som blir startet, krangling og annen møkk.




Peace out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...