Gå til innhold

BMW E46 320D starter ikke!


bimmer_boy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med min BMW E46 320D M47 136hk. Den gikk helt fint og ville ikke starte neste dag.

Har kontrollert alt av sikringer, dieselpumpe i tank fungerer, samkjørt ews/dde til ingen nytte.

Bilen drar på starter, løsner litt på dyserør også drar på starter men kommer ingen diesel ut.

Noen som har noe ide??

 

Setter stoor pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemTe og skrive med at tempmåler Å bilen går rett på rødt når tenning skrus på. Har kontrollert motortemp fra DDE og denne var på 0 grader. Prøvd og bytte tempsensor uten at det hjalp noe. 

 

Burde ikke pumpa klare og dra opp litt diesel engang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne starter ikke idet hele tatt dessverre :(

Gikk motoren normalt idet du stoppet den sist.?

Det kan være innsp.pumpen som nevnt i en tidligere post her.

Jeg ville uansett fått tatt en diagnose, det kan jo også være andre ting. F.eks veivakselsensor, feil på denne, og motoren starter ikke.

Sjekk om det kommer diesel frem til innspr.pumpen, det kan jo også være feil med tilførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene som er i e-boksen v.side i motorrommet.

Det skal være en sort liten holder med en 5-6 sikringer.

 

Gitt at du finner ut at problemet ligger her:

 

Har vært borti gjentatte ganger at høytrykkspumpa på disse ryker. Prisen på denne inkl skift ligger på rundt 30-40 tusen og er en omfattende jobb som krever en del spesialverktøy.

 

En løsning som ofte fungerer er å ta ut styreenheten som sitter på pumpa og levere den til rep. Det er ofte der problemet ligger.

Denne er egentlig ikke meningen å demontere, så det må klippes noen ledninger for å få den ut.

 

Jeg leverte den til spesialist i England som driver med disse pumpene med suksess. Denne pumpa heter vel VP44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene som er i e-boksen v.side i motorrommet.

Det skal være en sort liten holder med en 5-6 sikringer.

 

Gitt at du finner ut at problemet ligger her:

 

Har vært borti gjentatte ganger at høytrykkspumpa på disse ryker. Prisen på denne inkl skift ligger på rundt 30-40 tusen og er en omfattende jobb som krever en del spesialverktøy.

 

En løsning som ofte fungerer er å ta ut styreenheten som sitter på pumpa og levere den til rep. Det er ofte der problemet ligger.

Denne er egentlig ikke meningen å demontere, så det må klippes noen ledninger for å få den ut.

 

Jeg leverte den til spesialist i England som driver med disse pumpene med suksess. Denne pumpa heter vel VP44.

 

Heisann. Disse sikringene har jeg kontrollert og byttet alle i samme slengen for sikkerthetsskyld. Men jeg har hørt at høytrykkspumpa vp44 har egen sikring® uten at jeg klarer og finne ut av dette. Har du noen anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hadde det samme problemet med min 320d ifjor vinter.

Etter mye feilsøking var det et kraftig brent rele i hanskerommet som gjorde at tempmåleren gikk direkte til rødt. Sjekk det ut :)

 

Hei du. Takk for tips. Du husker vel ikke hvilket rele det var snakk om? Startet bilen din idet hele tatt da temp gikk på rødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...