Gå til innhold

Rustbeskytte nyborret hull i karosseri


GSS
 Share

Anbefalte innlegg

Må bore noen huller i karosseriet, hvordan beskytter dere dette området best for rust? Normalt har jeg har tatt vanlig hammerlakk på en pensel eller papir og påført lakk rundt og i hullet. Det blir jo veldig tynt i hullet, og fare for at bolt og annet som skal gjennom river opp igjen noe av det.

Hva gjør dere andre? Hva bør en gjøre?

Og hva når en setter i selvborrende-/karosseriskruer (som man sikkert ikke skal bruke i utgangspunktet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2k epoxy, selv bruker jeg bare slike plastikkopper fra europris til blandebeger til småtjafs.

 

Bruker du M10 bolt, så borrer jo du ikke med ø10, du borrer med foreksempel 10.5 for å motvirke bl.a dette. Kjør på med tjukk tektyl på gjengene og rundt hullet, passelig mengde slik at bolthodet skjuler det når alt er montert. Da beskytter epoxyn mot direkte korrosjon, tectylen motvirker at epoxyn blir skadd av ytre påvirkninger.

 

Selvborrende skruer kjører jeg først inn, så skrur jeg dem ut igjen, har på noe kalt fluidfilm (ruststoppende olje) og skrur den inn igjen. Siden man skrur rett i blekket nytter det ikke med lakk her siden det uansett får sprekker, fluidfilm ligger der til det evt starter å ruste, og så trekker den inn og stopper den. Som du nevner bør man jo ta det rolig med slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...