Gå til innhold

Luftfjærer F11


steinarn
 Share

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

 Vanlig problem dette tydligvis.  Min 5er er ca 4år 100k km og i dag stod den nede på dekket på høyre side.  Kjørte innom bavaria og dem skifter belgen på garanti, Samme dag som jeg var innom.  Det er god service. :-) 

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 1 stk Arnott belg liggende hvis noen skulle trenge. 

 

Min høyre ble defekt og jeg visste ikke at venstre allerede var byttet til Arnott. Bestilte derfor to stk for å ha like. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig et vanlig problem. Min datt nedpå på venstre siden bak. Jæger skal se på den men frykter jeg må punge ut selv (import med Car Protect garanti, der er det bingo hva de dekker). Har skrudd litt på tidligere biler; er det ok å bytte selv. Noen med en god oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger video på youtube fra Arnott der de bytter på en X5. Det er lik fremgangsmåte på F11.

Et par ting som er litt ulikt i forhold til videoen.
Jeg koblet ikke ut kompressoren, bare skrudde av tenningen.

Jeg måtte punktere belgen med kniv siden den hadde blåst seg opp før jeg begynte. 
Deretter klemmer du den sammen så den løsner fra bunnen, så skal du vri så den løsner i toppen.
Var knotete å vri den nye på plass, men du kjenner om den kommer i sporet.
Vær forsiktig når du skal jekke bilen ned samtidig som den blåses opp igjen.

Anbefaler å smøre inn med silikon for å øke levetid på gummien. Jeg brukte "Vinyl and rubber care" fra Autoglym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jo grei ut, håpet det skulle være like enkelt på F11. Da får jeg bare se hva Car Protect sier angående garanti. De dekket feil på bremsene, men vannlekkasje dekket de ikke.........

Autoglym Vinyl and Rubber er genial, så den har jeg tenkt å bruke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Per-Henning skrev:

Den ser jo grei ut, håpet det skulle være like enkelt på F11. Da får jeg bare se hva Car Protect sier angående garanti. De dekket feil på bremsene, men vannlekkasje dekket de ikke.........

Autoglym Vinyl and Rubber er genial, så den har jeg tenkt å bruke ja.

Hei

Car Protect tok nyleg min belg på garanti så det går nok bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...