steinarn

Luftfjærer F11

25 innlegg i dette emnet

Da kom den første påkosten utenom service og vanlige slitedeler på kjerra.70000km og punktert luftfjør bak.

Fikk mld "Nedsatt kurvegenskaper".

Suste innimellom fra bakhjulet,og plutselig var den 10cm lavere på venstre enn høyre side.

Tror kanskje belgen er utsatt av is som ligger og gnisser.

Brukte ca 45min på og bytte den.

Var merkelig nok lagervare hos delepusher,kostet veil.2800.-

post-47150-0-70819900-1391184934_thumb.j

post-47150-0-55670400-1391184945_thumb.j

post-47150-0-12856000-1391184956_thumb.j

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Det var litt tidlig, har du kjørt mye med henger og tung last? Som du sier så kan jo is være medvirkende årsak. Ser at det har blitt så populært å spraye med silikon på steder hvor is setter seg, kanskje en prevantiv måte å bevare belgene på, ikke ved jeg...

 

Trur mine morkner opp før de blir utslitt med mine få små km, min står inne på vinteren.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe tung last,ikke hengerfeste.Tipper det blir bra omsetning på disse etterhvert.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, skrekk og gru, men de burde jo holde noe lengre en 70k. Har ikke vogntogene samme system, de holder jo en evighet...

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Er visst ikke uten grunn at de er lagervare heller,er 6-7 F11 som taxi i nærheten,må jo holde oppetiden på de der.

Skal rengjøres og dynkes i silikon el teflon ja :-)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Vips,der gikk den luftfjøra på andre siden til dundas.Et år etter nr.1.

Dusjet på lekkasjespray og det bobler rundt hele belgen.

Bmw hadde lagt på kr 2000 til 4800.- siden sist.Dette blir en sikker inntektskilde for produsenten i mange år framover.

De som vurderer å handle brukt F11 bør sjekke dette grundig.....

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Jeg har vurdert og kle hele fjæra med en eller annen duk, som beskyttelse for og hindre dritt og legge seg opp i mellom..
Men har ikke kommet så langt. :)

 

Vil tro dritt og sand som legger seg opp i mellom sliter på gummien da.. :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Nye fjær fra Koed,2315.- med noe som ser ut som en mer holdbar design enn org.

Litt irritert da kompressor ikke ville starte,før jeg til slutt slo av og på sentrallås/alarm,og så på med tenning igjen.Da blåste den seg opp igjen :smile:

post-47150-0-90402400-1428239641_thumb.j

post-47150-0-99500300-1428239656_thumb.j

Redigert av steinarn
Conquest and lunda liker dette

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Har en 520 dat 2011.

må bytte selv på venstre side. Hvordan gjorde du det etter du byttet? Noen sier jeg må ha begge bakhjula i lufta å koble på en pc for å fylle opp begge belgene før du kunne sette den på bakken. Stemmer det? Eller er det bare plug and play?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke nybil garanti på 2011 modellen?  Har du eventuelt sjekket om bytte av luftbelg blir dekket av BMW på kampanje? De har hatt mye problem med belgene, og kommet med en ny design som skal være mere holdbar, så det kan godt være du får fikset det gratis...

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Daniel80 skrev:

Har du ikke nybil garanti på 2011 modellen?  Har du eventuelt sjekket om bytte av luftbelg blir dekket av BMW på kampanje? De har hatt mye problem med belgene, og kommet med en ny design som skal være mere holdbar, så det kan godt være du får fikset det gratis...

Bilen er import. 

Ja BMW sa det var en kampanje der. Men når jeg var innom for å sjekke om min bil gikk under den kampanjen. Så fikk jeg bare beskjed om at den var import og at de fant ingen plass at den var under den kampanjen.

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Tagehu skrev:

Hei,

Har en 520 dat 2011.

må bytte selv på venstre side. Hvordan gjorde du det etter du byttet? Noen sier jeg må ha begge bakhjula i lufta å koble på en pc for å fylle opp begge belgene før du kunne sette den på bakken. Stemmer det? Eller er det bare plug and play?

E39, som riktignok er en helt annen bil, er det bare å jekke opp ræva, ta av bakhjulet, ta av et deksel i bagasjen, så er det rett fram. Men siden du har så ny bil, er det garantert noe mer [-X

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Shattered skrev:

E39, som riktignok er en helt annen bil, er det bare å jekke opp ræva, ta av bakhjulet, ta av et deksel i bagasjen, så er det rett fram. Men siden du har så ny bil, er det garantert noe mer [-X

Er forholdsvis ganske enkel å bytte hvis jeg har forstått det riktig. Er bare å ta av dekket og vri belgen 90 grader så er den løs. Men usikker etter jeg har montert den nye :)

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider
10 hours ago, Tagehu said:

Bilen er import. 

Ja BMW sa det var en kampanje der. Men når jeg var innom for å sjekke om min bil gikk under den kampanjen. Så fikk jeg bare beskjed om at den var import og at de fant ingen plass at den var under den kampanjen.

Bavaria? Opplevde det samme med air-condition. De snakket kun om penger hit og dit. Leverte et annet sted var det full garanti og bytte sak/kampanje lå inne fra BMW i Tyskland. Enda jeg er innen for 2 års nybilgaranti..

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Kjenneren,hvilke problemer hadde du med air-condition?

Del dette innlegget


Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!


Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer

    No registered users viewing this page.