Gå til innhold

Luftfjærer F11


steinarn
 Share

Anbefalte innlegg

Da kom den første påkosten utenom service og vanlige slitedeler på kjerra.70000km og punktert luftfjør bak.

Fikk mld "Nedsatt kurvegenskaper".

Suste innimellom fra bakhjulet,og plutselig var den 10cm lavere på venstre enn høyre side.

Tror kanskje belgen er utsatt av is som ligger og gnisser.

Brukte ca 45min på og bytte den.

Var merkelig nok lagervare hos delepusher,kostet veil.2800.-

post-47150-0-70819900-1391184934_thumb.j

post-47150-0-55670400-1391184945_thumb.j

post-47150-0-12856000-1391184956_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt tidlig, har du kjørt mye med henger og tung last? Som du sier så kan jo is være medvirkende årsak. Ser at det har blitt så populært å spraye med silikon på steder hvor is setter seg, kanskje en prevantiv måte å bevare belgene på, ikke ved jeg...

 

Trur mine morkner opp før de blir utslitt med mine få små km, min står inne på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Vips,der gikk den luftfjøra på andre siden til dundas.Et år etter nr.1.

Dusjet på lekkasjespray og det bobler rundt hele belgen.

Bmw hadde lagt på kr 2000 til 4800.- siden sist.Dette blir en sikker inntektskilde for produsenten i mange år framover.

De som vurderer å handle brukt F11 bør sjekke dette grundig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert og kle hele fjæra med en eller annen duk, som beskyttelse for og hindre dritt og legge seg opp i mellom..
Men har ikke kommet så langt. :)

 

Vil tro dritt og sand som legger seg opp i mellom sliter på gummien da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye fjær fra Koed,2315.- med noe som ser ut som en mer holdbar design enn org.

Litt irritert da kompressor ikke ville starte,før jeg til slutt slo av og på sentrallås/alarm,og så på med tenning igjen.Da blåste den seg opp igjen :smile:

post-47150-0-90402400-1428239641_thumb.j

post-47150-0-99500300-1428239656_thumb.j

Endret av steinarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei,

Har en 520 dat 2011.

må bytte selv på venstre side. Hvordan gjorde du det etter du byttet? Noen sier jeg må ha begge bakhjula i lufta å koble på en pc for å fylle opp begge belgene før du kunne sette den på bakken. Stemmer det? Eller er det bare plug and play?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke nybil garanti på 2011 modellen?  Har du eventuelt sjekket om bytte av luftbelg blir dekket av BMW på kampanje? De har hatt mye problem med belgene, og kommet med en ny design som skal være mere holdbar, så det kan godt være du får fikset det gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel80 skrev:

Har du ikke nybil garanti på 2011 modellen?  Har du eventuelt sjekket om bytte av luftbelg blir dekket av BMW på kampanje? De har hatt mye problem med belgene, og kommet med en ny design som skal være mere holdbar, så det kan godt være du får fikset det gratis...

Bilen er import. 

Ja BMW sa det var en kampanje der. Men når jeg var innom for å sjekke om min bil gikk under den kampanjen. Så fikk jeg bare beskjed om at den var import og at de fant ingen plass at den var under den kampanjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tagehu skrev:

Hei,

Har en 520 dat 2011.

må bytte selv på venstre side. Hvordan gjorde du det etter du byttet? Noen sier jeg må ha begge bakhjula i lufta å koble på en pc for å fylle opp begge belgene før du kunne sette den på bakken. Stemmer det? Eller er det bare plug and play?

E39, som riktignok er en helt annen bil, er det bare å jekke opp ræva, ta av bakhjulet, ta av et deksel i bagasjen, så er det rett fram. Men siden du har så ny bil, er det garantert noe mer [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Shattered skrev:

E39, som riktignok er en helt annen bil, er det bare å jekke opp ræva, ta av bakhjulet, ta av et deksel i bagasjen, så er det rett fram. Men siden du har så ny bil, er det garantert noe mer [-X

Er forholdsvis ganske enkel å bytte hvis jeg har forstått det riktig. Er bare å ta av dekket og vri belgen 90 grader så er den løs. Men usikker etter jeg har montert den nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Tagehu said:

Bilen er import. 

Ja BMW sa det var en kampanje der. Men når jeg var innom for å sjekke om min bil gikk under den kampanjen. Så fikk jeg bare beskjed om at den var import og at de fant ingen plass at den var under den kampanjen.

Bavaria? Opplevde det samme med air-condition. De snakket kun om penger hit og dit. Leverte et annet sted var det full garanti og bytte sak/kampanje lå inne fra BMW i Tyskland. Enda jeg er innen for 2 års nybilgaranti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...