Gå til innhold

FamilieVogn BMW F31 328i X-drive M-Sport 2014


 Share

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med ny bil.

 

Denne gangen ble det BMW F31 328i X drive.

Jeg har prøvekjørt F30 ved mange anledninger og over lang tid 2-3 mnd. Har testet 320d.320I og 328i.Med og uten X-Drive.

 

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ha automat og ikke diesel denne gangen. Men etter å ha testet bmw automat kassen og siden dette er en familiebil og bruksbil til og fra arbeid så ble det automat alikevel.

 

Har fått hentedato i april hos BMW WELT. Så det blir morro!

 

 

Utstyr er som følger:

 

2014 F31 328i X-Drive Estorill Blå

 

Sportsautomat girkasse.Dakota Skinn Svart

 

Pakker:

 

M-Sport pakke

Advantage Edition Pakke

Navigasjons pakke

Adaptive Drive pakke

 

og i tilegg:

 

M-Sport bremser

Harmann Kardon Stereo

Tilhengerfeste

Ryggekamera

Solgardiner bak

Solbeskyttende vinduer

Adaptive kjørelys

Fjernlysassistent

Head-up display

instrument kluster med utøvet innhold

 

Mods:

 

Utvendig:

 

BMW PERFORMANCE:

Front leppe

Sideskjørt med klistremerker på kanaler

Diffuser i bakfanger

Tak Vinge

Bakre Eksospotte (hele potten, ikke bare stussene.)

Hoen xenonmatch pærer.

BMW PERFORMANCE speilhus

 

Interiør:

BMW PERFORMANCE

Girkule

Alcantara dash og carbon lister

Pedaler

Gulvmatter

Ratt med elektronisk display. V2 type 189

håndbrekk med carbon og alcantara

 

 

 

H&R Senkesett og H&R spacere 10mm forann og 13mm bak.

 

Felger HRE P44SC 9x20" og 11x20" med Michelin pilot Sport 245/30/20 285/25/20 er på plass nå.

 

 

Gjenstående ting

 

BMW M power kit. (ikke i salg enda,kanskje aldri?...)

Soting av sideruter forann.

 

 

post-80654-0-47407700-1400164587_thumb.j

 

 

 

 

Bilde av bilen min etter polering.

 

 

post-80654-0-20234000-1405754934_thumb.j

 

Og etter senk

 

Og med HRE hjul på.

 

post-80654-0-19748500-1408647394_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med bestillingen og velkommen til forumet :) Dette er jo beskrivelsen på den perfekte familiebilen, med kombinasjonen nytte og morro :D Artig å hente den på BMW Welt også, det er sikkert en helt spesiell opplevelse, morro at folk gjør slikt.

Ikke nøl med å del bilder når bilen er i hentet og i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Welt levering er kun tilgjengelig ifra April til september.

Jeg bestilte bil i Desember så hadde nok fått den endel tidligere hvis jeg ikke hadde valgt BMW Welt levering.

 

Jeg prøvde å få Premium Plus levering på BMW Welt. Men dette er vist ikke tilgjengelig for skandinaviske kunder. (litt mer opplegg og bilen leverti eget privat rom osv).

 

 

 

Premium (flere biler sammen og ikke middag osv). levering som gjelder for oss skadinaver. Men jeg overlever vel.(flere biler sammen og ikke middag osv).

 

 

 

 

Og for dere som lurer på hvordan Bmw Welt levering funker: 

post-80654-0-92833400-1391455141_thumb.j

post-80654-0-32766300-1391455175_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært å fått med skiltene fra Norge ned ditt. Husk også at det er en innkjøringsperiode på nye BMW'er. Mener å huske at det er ikke over 5000 rpm, ikke høyere enn 150-160 og ikke full gass de første 2000km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en flott utstyrt bil med fin motor du har bestilt!

 

Du får holde oss informert om hva du finner ut ang senkesett, da dette kan være aktuelt for meg også.

Fikk min nye F31 fredag forrige uke, så jeg kan bare bekrefte at du har mye å glede deg til \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig en flott utstyrt bil med fin motor du har bestilt!

 

Du får holde oss informert om hva du finner ut ang senkesett, da dette kan være aktuelt for meg også.

Fikk min nye F31 fredag forrige uke, så jeg kan bare bekrefte at du har mye å glede deg til \:D/

Takk for det! Samme til deg! Jeg vurderte litt diesel,mest pga det voldsomme momentet i 330D,men kjører veldig mye korte turer og likte aldri 2.0 170 hk Vag motoren i forrige bil så da får det bli bensin nå.  (ja veit bmw diesel er bedre, har kjørt det).

 

Har funnet komplette coilovers ifra KW blandt annet, men da var det liksom liten vits med det adaptive understellet jeg har kjøpt.

 

Har pratet med Hartge og de kommer med et sett.

 

Bmw sier grunn til at de ikke leverer senkesett til F30/31 Xdrive er vinkel på drivaksler ved senking ikke er gunstig.  (jeg syns dette høres rart ut men.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bånn gass ifra første km. 

 

Nybygde motorer er jo rett i bremsebenken vettu. :smile:

 

 

Kjøres hjem på tyske tollskilter ja så venter norske skilter hos forhandler.

 

Så hva enn BMW sier om innkjøring driter du i? Handler ikke bare om motor. Handler om bremser, drivverk, automatkasse, understell osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Hartge senkesett på min forrige F11 525dx, og det fungerte fint med fortsatt bra komfort i bilen.

Det senket nok ikke mer enn ca 20 mm, men det er greit for min smak.

Tenker du på tune motor også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva enn BMW sier om innkjøring driter du i? Handler ikke bare om motor. Handler om bremser, drivverk, automatkasse, understell osv..

hehehe. Kjører bilen som normalt ifra jeg henter den. 

 

Dette er ikke min første nye bil. Aldri kjørt inn noen av dem. Aldri hatt problemer.

 

Nye skiver og klosser skal slites til litt før man tar veldig harde nedbremsinger. Utenom dette så er det ikke noe å tenke på.

 

M3en min var rett i bremsebenken etter nybygg og ingenting er mer belastning for en motor enn det. Mye viktigere å være nøye med at oljetemp er bra før man mater på enn det med innkjøring. Det er iallefall min erfaring.

 

Angående understell og drivverk har jeg aldri hørt om noen som kjører inn det.... De fleste bytter jo understell og ut å teste på banetreff osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...