Gå til innhold

Interesse for Isbanekjøring i Midt-Troms?


Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært i kontakt med en bonde som er interessert i å være med å brøyte bane på Målselva.

 

Ville bare lufte å se om det er noe særlig interesse for noe slikt før jeg går videre med saken?

 

En må jo først kontakte Lensmann og kommunen for å få klarsignal fra disse, så alt kan veldig fort strande. Samt samarbeide med KNA hva angår engangslisens.

 

Bonden har freseutstyr, men tror ikke vanningsmuligheter for å bygge opp isen. Så her er en prisgitt isen naturen kan gi. Jeg vil derfor tro at det i hovedsak ikke vil kunne brukes ispigg.

 

Engangslisens for de som måtte trenge dette mener jeg ligger på 200kr (uviss holdbarhet). Hadde vel egentlig håpet at en klarte å ligge på ca 500kr for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo allerede ett slikt tilbud i troms. NMK midt-troms arrangerer frikjøring/glattkjøring på aspelund. Har vært der flere ganger å syns det er ett bra arrangement!

Samtidig syns jeg det høres skummelt ut å arrangere isbanekjøring nå, vet ikke hvordan det er i målselv men her i Harstad er vi ikke i nærheten av å ha tykk nokk is for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pleier det å være flere ganger? Har bare fått med meg at det er en gang i løpet av vinteren. Og er vel ikke hver vinter det er heller?

Snakket med banen på Asplund, og ingenting er booket hos de enda.

Ser ut til at for å selge lisenser må lokal KNA kanskje benyttes. Så da må nok midt-troms avdelingen være med på det uansett. Men har ikke fått noe svar fra de enda, og må nok ringe snart.

Bardufoss er et kuldehull, så selv med plussgrader i fylket pleier det å være rimelig kaldt her nede i gryta. Isbroene i området er åpne. Og isen er nok oppe på forsvarets tunge kjøretøy krav, men nå har jeg ikke boret prøvehull enda heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hade vert genialt med isbanekjøring, dette må man få til.

 

Aspelund er greit nok, men synes det er litt dyrt og litt dårlig. Er alltid mange som er på aspelund å kjører, men tror de fleste blir litt lei da banen er alltid den samme hvert år og selv syns jeg det er for mange svinger til å få fart da det er blankpolert is etter folk har spølt vekk snøen de første rundene.

 

på isbelagt elv er det jo mulighet å lage sin egen bane, da kanskje med litt lengre svinger og en større bane slik at man får litt mere enn gangfart.

 

Tror mange hadde deltatt på et slikt opplegg om det hadde blitt reklamert litt for det. :-)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pris har det vært på Asplund for en dag?

Om det skal være noen vits i å lage bane så må det være mulighet for svinger som nyper og åpner i god fart :D

 

Nå er det plutselig kommet plusgrader hit til dalen også  ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...