Gå til innhold

led bar


mtp
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke led bar selv, men de lyser stort sett for kort mener jeg. Bedre med xenon i langlys, og evt billige ekstralys. Du trenger ikke masse lys rett foran bilen, men lenger frem. Led bar har en voldsom spredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigid blir vel regna som kongen men de er veldig dyre i Norge. Endel billigere på Ebay men sikkert ikke alt som er ekte.  Har tenkt selv å teste enten 1 stk 20" eller 2 stk 10".  Rigid 20" påstår å lyse over 700m og styrke på 7500 lumen. Søk på Youtube på Rigid så ser du at det er skikkelig heftig.

http://bilbelysning.no/produkt/arbeidslys/rigid-industries/20-sr-series

 

SR 20" kombo lyser helt sinnsykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein 42" på 240w på take på min land crusier. Å de lyser rått ;) Er i cree ledd. Så lyser forholdsvis langt. Men er få som er e merket desværre.

kjøpt på ebay? vet du hvordan spredning det er på lysstrålen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rigid blir vel regna som kongen men de er veldig dyre i Norge. Endel billigere på Ebay men sikkert ikke alt som er ekte.  Har tenkt selv å teste enten 1 stk 20" eller 2 stk 10".  Rigid 20" påstår å lyse over 700m og styrke på 7500 lumen. Søk på Youtube på Rigid så ser du at det er skikkelig heftig.

http://bilbelysning.no/produkt/arbeidslys/rigid-industries/20-sr-series

 

SR 20" kombo lyser helt sinnsykt

disse så ikke ille ut! litt høy pris.. du vet ikke hvordan di er når det snør? tenker på om snøen legger seg på led baren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hører om dette :)

Hvordan monterer man dette? Og hva er riktig valg? Er dette i sreden for vanlig lykter foran eller som ekstralys?

Vis dette er i steden for vanlige lykter hva er riktig bruk på lang og nærlys også kommer dette igjennom eu-kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse så ikke ille ut! litt høy pris.. du vet ikke hvordan di er når det snør? tenker på om snøen legger seg på led baren

Nei jeg vet ikke hvordan det er men 20" bjelken er vel ca 70w så jeg ser vel for meg at den er ganske kald så den smelter sikkert fint lite snø men det er jo glatt skuddsikkert glass foran Led-pærene så det kan jo hende at snøen glir av.

 

Ja det er synd de er såpass dyre, du har jo E-serien som er enda kraftigere og dyrere enn SR. 20" E kombo påstår å lyse 1024m og 9200 lumen.

 

http://www.ekstralys.no/products/20eseries

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg vet ikke hvordan det er men 20" bjelken er vel ca 70w så jeg ser vel for meg at den er ganske kald så den smelter sikkert fint lite snø men det er jo glatt skuddsikkert glass foran Led-pærene så det kan jo hende at snøen glir av.

 

Ja det er synd de er såpass dyre, du har jo E-serien som er enda kraftigere og dyrere enn SR. 20" E kombo påstår å lyse 1024m og 9200 lumen.

 

http://www.ekstralys.no/products/20eseries

regnet med det ja.. tror jeg går for en 10'' eller 20'' også montere den bak grillen/fangeren, så blir sikkert ikke snø noe problem :)

 

ja, jeg så en som visst nok skulle lyse opp til 1500m! heftige saker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er heftig. Tror jeg hadde valgt en "kombo" så får du både endel spredning og samtidig lyser det bra langt. Du får både de som lyser smalt og veldig langt og de som lyser kortere og veldig bredt men Kombo er en fin mellomting synes jeg.  Bak grillen tror jeg fungerer veldig bra, den viser ikke noe særlig heller da når den ikke står på. Her er bilde av en 20" på en passat

 

11256 Rigid 20  SR Series  1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er heftig. Tror jeg hadde valgt en "kombo" så får du både endel spredning og samtidig lyser det bra langt. Du får både de som lyser smalt og veldig langt og de som lyser kortere og veldig bredt men Kombo er en fin mellomting synes jeg.  Bak grillen tror jeg fungerer veldig bra, den viser ikke noe særlig heller da når den ikke står på. Her er bilde av en 20" på en passat

 

bestillte en kombo idag:) 700 meter med lys burde være nok, også kjekt å se hva som lurer i kantene. gleder meg til å montere den og se forskjellen fra di to 35w xenon bøttene jeg har på bilen nå! gleder meg til å få dem av! synes en liten ledbar er mye mer diskret enn to store bøtter hengende fårran bmw'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig. Bmw kler ikke bøtter så godt egentlig. Du må poste noen stemningsbilder da både av bilen og en opplyst mørk skogsvei når du har fått drift på den. 700 meter skulle gjøre susen ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...