Gå til innhold

Skruat.no


Espen Aass
 Share

Anbefalte innlegg

Slik er det med mange norske sider. Hos f.eks schmiedmann kan man risikere å måtte vente i flere måneder for å få varen man har bestilt.
Har derfor sluttet å benytte meg av norske sider dersom jeg skal ha deler som ikke er vanlig å ha mye av på lager :) Bestiller heller direkte på ebay eller store internasjonale sider. Da vet jeg i alle fall at varen blir sendt meget kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og ventet en drøy måned på deler dem ikke har på lager. Ellers er jeg fornøyd. Konkurranse dyktige priser. Ved kjøp derifra blir du garantert oppringt av ett forsikringsselskap som heter Vardia. Dem var billigst på mine forsikringer. 2 biler, innbo, reise og helse + verdiskap forsikring (våpenskap). Sparte 3200 kr i året på å bytte til dem.

Sendt fra min Sorry ZR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet noe der og kan ikke si noe på kvaliteten.

Har handlet "billige" varianter og OEM varianter der.

 

Det er jo kanskje noe av fordelen der at en kan velge stort sett om du vil ha fra 3.part eller fra OEM suplier..

 

Kjøpte bremseskiver der til en annen bil en BMW og valgte "billig" varianten. Endte med at jeg fikk deler fra Bendix som er OEM suplier.

forskjellen på den varen var at det ikke står OEM delenummer på esken....

 

Har kjøpt knirkeforinger der til E91 som skal byttes nå snart..

 

De har rask levering og fine fraktpriser.. 

Står jo også hvilke deler de har på lager og ikke også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det med mange norske sider. Hos f.eks schmiedmann kan man risikere å måtte vente i flere måneder for å få varen man har bestilt.

Har derfor sluttet å benytte meg av norske sider dersom jeg skal ha deler som ikke er vanlig å ha mye av på lager :) Bestiller heller direkte på ebay eller store internasjonale sider. Da vet jeg i alle fall at varen blir sendt meget kjapt.

Kunne ikke sagt det bedre. Skjønner fremdeles ikke hvorfor folk kjøper ting fra Norge lenger egentlig med tanke på at du får akkurat samme varen  på ebay til langt under norsk pris. (gleder forsåvidt alt man kan kjøpe)

 

Handlet på ebay nå i 9år og har kun hatt tull en gang og det var at delen passet ikke selv om det stod i annonsen. Løsningen gikk smertefritt :) Går rimelig kjapt også i forhold til norske butikker der de må behandle orderen og tull og tøy. Bestilte Original ny bærearm på ebay i går kveld kl. 21:15, fikk mail natt til i dag kl 02:13 om at pakken er sendt :)  To stk. nye Originale bærearmer foran til E60n kostet meg total 789.- NOK. GS tok 2 090,87 pr. stk.  [-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme på en grunn: skape arbeidsplasser og holde liv i norsk økonomi. Skal alle kjøpe alt fra utlandet så hadde de fleste av oss vært uten jobb. 5 års reklamasjonsrett og det å kunne gå i en butikk er i alle fall noe jeg kan sette pris på. Kall meg gammeldags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Norsk økonomi sliter ikke.

 

2. Det er altfor dyrt, sett ned prisene. Og ja da det kommer til å bli som du sier at folk mister jobben når ALLE snart handler på nett (utland) de smarte gjør jo det vist man er interessert i å spare penger. Så utland handel er ikke på vei nedover, men i høyeste grad oppover. Så Norge bør tenke seg litt om på priser.

 

3. det er også garanti på varer fra ebay. Ihvertfall av de selgerene jeg kjøper fra. 1-5år. 

 

4. Men jeg sier ikke at jeg boikoter KOED.no eller GSbildeler.no. Handlet mye derfra siden 07 da lappen kom, men stort sett handler jeg kun på GS vist det er noe jeg trenger asap i helgen for eks. Oljeskift eller små deler som jeg vet jeg får der og da når jeg kjører 13min. ned til butikken. Like fornøyd med GS som ebay. Bare ebay er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk økonomi sliter ikke - enda. Men man er bra tett om man ikke ser at å outsource varehandel til utlandet er et stort steg i feil retning. Det er en grunn til at dette reguleres i mange kategorier.

Det er dyrt, ja. Men det er helt andre kostnader enn det de opererer med in mange andre land. Høyere kostnader for lokale, mye høyere lønn (+arbeidsgiveravgift og feriepenger), moms, skatt og markedsføring.

Om alle disse kostnadene munner opp i at prisene MÅ være på det nivået det er i dag er ikke sikkert. Men å sammenligne prisen i Norge med en pris du sikkert slapp å betale mva på er ikke holdbart på noe nivå.

- har du reklamert på et produkt og prøvd å sende det tilbake til feks Kina? Det er dyrt. For leverandøren dekker sjeldent returkostnaden. Og om du tar høyde for 1 reklamasjon på produktet kan du allerede legge til noen hundrelapper på reell kostnad på produktet du kjøpte på ebay.

Du har sikkert også lest om folk som venter i evigheter på at det du sendte tilbake skal komme fram, så skal det behandles og returneres. Verdt ventetid opp til 2 måneder? Neppe.

Folk er forskjellige og verdsetter forskjellige aspekter av en handel. Jeg verdsetter rask kundeservice og tilstedeværelse over pris.

Jeg bruker forøvrig ebay mye, men kun på ting jeg enten ikke får tak i her i landet, eller ting som aldri kommer til å reklameres på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. Kommer jo så klart helt anpå hvilken selgere du handler med om de er helt seriøse eller ikke, selv har jeg lagret mine selgere i favoritter.

 

Som jeg skrev tidligere i mitt innlegg så har jeg kun hatt trøbbel med en vare fra ebay. I annonsen stod det at delene skulle passe min bil, men de gjorde det overhode ikke. Sendte mail til selger og viste bilder og forklarte problemet. Svarte meg samme dag og sa jeg kunne sende varen tilbake og få refundert beløpet, var snakk om 2345.- NOK.

ja det er grei svarte jeg og fikk adr. pakken skulle sendes til i Hong Kong og det kostet meg 300 og noe som er helt akseptabel pris. Penger for varen og frakt fikk jeg tilkbake innen en uke. :)    aldri i livet om det hadde skjedd i Norge. Tenker da på rask kundesercive og refinans.

 

9av 10 ting jeg har /handler på ebay er elektronikk varer. Aldri hat noe behov for å reklamere på noe. Denne saken gjaldt interiørlister "cover set"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Norsk økonomi sliter ikke.

 

2. Det er altfor dyrt, sett ned prisene. Og ja da det kommer til å bli som du sier at folk mister jobben når ALLE snart handler på nett (utland) de smarte gjør jo det vist man er interessert i å spare penger. Så utland handel er ikke på vei nedover, men i høyeste grad oppover. Så Norge bør tenke seg litt om på priser.

 

3. det er også garanti på varer fra ebay. Ihvertfall av de selgerene jeg kjøper fra. 1-5år. 

 

4. Men jeg sier ikke at jeg boikoter KOED.no eller GSbildeler.no. Handlet mye derfra siden 07 da lappen kom, men stort sett handler jeg kun på GS vist det er noe jeg trenger asap i helgen for eks. Oljeskift eller små deler som jeg vet jeg får der og da når jeg kjører 13min. ned til butikken. Like fornøyd med GS som ebay. Bare ebay er billigere.

Er enig at prisene på deler i norge generelt er veldig høye, men koed er billig på de fleste deler jeg har sjekket, og på enkelte deler veldig billig i forhold til GS. Har handlet en del fra dem de siste årene, og er veldig fornøyd, og stort sett bruker jeg dem. \:D/

Men at Skruvat selger støtdempere til 1/3 av prisen i forhold til Koed og GS er jo merkelig. :whut:

Nå gjenstår det og se om dette er riktige deler jeg har bestilt, med bestilte på reg.nr til bilen, så regner med det.

Og i følge Skruvat skal det være kvalitetsdel, så venter i spenning. :roll:

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...