Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Nei uffda. Kjøp heller skikkelige, vedlikeholdsfrie, fint lys og uten ballast angel eyes.

Se tråden min nederst s. 1.

 

Om du liker CCFL eller SMD er smak og behag. Et annet, og større problem med det du linker til i tråden er at de ikke passer optimalt på E46. Siden alle fire ringene er like store, så vil de skygge for lyset i to av reflektorene (nærlys). Dette skaper mørke flekker i lysbildet. Derfor må det kjøpes et kit med to ringer som er 146 mm og to som er 131 mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker CCFL eller SMD er smak og behag. Et annet, og større problem med det du linker til i tråden er at de ikke passer optimalt på E46. Siden alle fire ringene er like store, så vil de skygge for lyset i to av reflektorene (nærlys). Dette skaper mørke flekker i lysbildet. Derfor må det kjøpes et kit med to ringer som er 146 mm og to som er 131 mm.

Er ikke hva jeg liker eller ikke, bare ga ett tip om litt bedre kvalitet og finere lys. Ligger flere innlegg på forumet om negativ ccfl.

De ringer jeg linker til har jeg selv montert på den E46n på bildet der med original xenon og ringene skygger ingenting :)

 

Fra ett tidligere innlegg av meg:

Meg bekjent så er egentlig den vanlige CCFL xenongass ringer endel trøbbel med.

Negativt:

Ved kalde dager så tenner ikke hele ringen samtidig, dårlig inverter, lett for å knekke/ ødelgge ringen.

Positivt:

Fin lys, billige, lett og få tak i deler (inverter bla.)

LED som erstattet CCFL har jeg kun hørt positive ting om. Så negative ting kan jeg ikke uttale meg om nå.

Positivt:

Ennå bedre lys, finere hvit farge, sterkere, bedre passform, tenner med engang, ringene er litt tjukkere som tåler mer, vedlikeholds fri, trenger ikke inverter.

Plasma LED. Er hakket bedre ja.

Negativt: Er av glass, altfor tynne (lett å gå i stykker) altfor skarpt lys, man skal jo kunne se at det er fire ringer i lykten. (min mening)

Positivt:

Helt hvite, trenger ikke inverter.

 

(skrevet fra erfaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ringene lyser jevnt, ikke prikkete, og lysfargen er hvit med litt blåskjær er det samme hva man monterer, LED ringer med god kvalitet er vel noe dyrere enn CCFL. Har ihvertfall hatt CCFL på min bil og var fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå ut og pisse i snøen, så får du så mange gule ringer du vil ha :P

Du tenker vel original e39 facelift look. Hehehe.

Har ikke noe i mot gule ringer, så lenge de ikke er knall gule. Da ser det enda mindre originalt ut enn hvite. Så har jo moderne ganske hvite engler, så begge fargene er jo original look nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer også for "gule" ringer (hvit varmt lys). Hadde egentlig selv lyst på dette til min, men endte opp med Biltema-ringer.

En e46 er for gammel for blåhvitt lys, både foran og over skiltet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ha tidsriktige...altså "E39gule"... eller hvite...alt ettersom... vi får se... har ikke kjørt bilen siden igår...burde vel ta en tur...vaske den...

Dette er vel den nærmeste fargen tilnærmet original E39 ae du kan gå:

varm hvit.

post-45863-0-77820300-1394041030_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket lå faktisk på 0.8 hele veien...ble kjørt oversnittet, samt noen ålreite forbikjøringer... var ikke så ille faktisk...

De ringene var fine..hvor skaffer jeg dem?

Di motorene der bruker vel det samme som alle seksere fra den tiden. Altså 0,8-1,2.

Så da virker det som motor er ganske frisk da.

Å holder med deg i å holde den original. Begynner du å koste på en hel del så blir den ikke billig lenger ;)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok... hadde f.-eks fanger vært knust så hadde jeg nok kjøpt M-fanger...Men når hele bilen er fin, uten skader etc...så ser jeg ikke poeng i å bytte fangern... Ja motoren er frisk egentlig..tror den bare har godt av riktig service...

 

Hva er forresten symptomene om toppakning / toppen er defekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket lå faktisk på 0.8 hele veien...ble kjørt oversnittet, samt noen ålreite forbikjøringer... var ikke så ille faktisk...

 

De ringene var fine..hvor skaffer jeg dem?

 

Her: også med fri frakt.

http://www.ebay.com/itm/BMW-Angel-Eye-Halo-Light-Error-Free-CCFL-E46-E39-E38-E36-Yellow-Warm-White-/221378734913?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item338b336b41&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok... hadde f.-eks fanger vært knust så hadde jeg nok kjøpt M-fanger...Men når hele bilen er fin, uten skader etc...så ser jeg ikke poeng i å bytte fangern... Ja motoren er frisk egentlig..tror den bare har godt av riktig service...

Hva er forresten symptomene om toppakning / toppen er defekt?

Det kan være vann i olje, vann i eksos fks. Vis den ikke bruker vann og olje ser fin ut så er det vel bra da så vidt jeg vet.

Bytt olje, frost væske, plugger og div filtere er noe jeg pleier å gjøre når jeg kjøper bil.

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...