Gå til innhold

Rust på F10 2011. (Alle F10, F11 eiere bør lese dette)


 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med trådstarter? Min bil har desverre bobler i lakken på akkurat samme plasser! På alle 4 dører og ved bagasjeromslokk.

Bilen er norsk og reg i 2012 . Eid av Bmw til i fjor vinter. Tar kontakt med Bmw snarest for å finne ut av dette.

Siden bobler er på lik plass på alle dører så anbefaler jeg alle eiere av f10-11 å sjekke sine biler umiddelbart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp vært ute og gått grundig over min F10 530d, sjekket på de plassene som er henvist til her i tråden samt bakdører, panser og bagasjeluke. Jeg kan overhode ikke finne hverken rust eller antydning til korrosjon, i følge bilens historikk så er heller ikke noen av disse karroseridelene opplakkert i senere tid. Jeg vet ikke hva dette kan være, kan det skyldes ett dårlig produskjonsantall eller kan det være yttre påvirkninger ifra klima der bilen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at bilen ikke tåler å stå i den tørre garasjen stort sett hele tiden. Rusten/korrosjonen ser uansett ut til å komme fra undersiden av lakken. Det er ingen skader der.man må jo kunne forvente at en bil i denne prisklassen ikke bare går i oppløsning:)

Endret av marius paulsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! :)

 

Oppdaget nettopp en del rust på min BMW F10 2011 model. Jeg fant seks punkter med rust!

 

Fire av punktene med rust fant jeg fremme på hver av dørene. Se vedlagte bilder.

Fant også rust på speilholderen, og listen i høyglans som går i bue over vinduet på passasjerdøren fremme.

 

Oppfordrer alle F10 og F11 eiere om å ta en sjekk på baksiden av pakningen som er rett forran den horisontale ekstriørlisten som er under vinduet på hver av dørene. 

 

 

Amen for nybilgaranti sier bare jeg! :P

 

 

attachicon.gifbmw.jpg

Her har jeg merket fire av punktene med rust.

 

 

attachicon.gifDSC_1484.JPG

Passasjerdør fremme, høyre side.

 

 

attachicon.gifDSC_1485.JPG

Passasjerdør bak, høyre side.

 

 

attachicon.gifDSC_1494.JPG

Førerdør

 

 

attachicon.gifDSC_1492.JPG

Passasjerdør bak, venstre side.

 

 

attachicon.gifDSC_1481.JPG

Speilholder høyre side. Vansklig å se, men det er rust nesten helt i toppen av den.

 

 

attachicon.gifP1100878.JPG

Buet ekstriørlist, høyre side. Det var flere punkter med rust på denne.

 

 

 

Er det noen andre enn meg som har funnet rust på sin F10 eller F11? 

Ja, sjekket nå. ikke så mye som på din, men det har begynt! god dammit! dette får dem pinadø fikse. skal ta det med dem så snart som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trodde dørene og panser på F10/F11 er av aluminium?? Det ruster jo ikke på samme måte som stål, men at man kan få tæringskader med tilhørende lakkslipp er jeg inneforstått med. Eller er jeg feilinformert her vedrørende byggemateriale?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på Bavaria sa at det er aluminium, og dem skal se videre på det. har tatt bilder etc. uheldigvis så lå ikke servicehefte i bilen... viser seg at jeg har kjørt rundt uten det en god stund.. må stikke innom slik at han får se det før han går videre.... dem kunne jo bare sjekket i data'n men men.

vedlagt er bilde av det verste på min høyre fordør

post-72289-0-60436900-1435151939_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei og hå! :)

Det er nok et stort problem på F10/F11 biler med rust/korrosjon på dørene. Jeg har vert og smugtittet på diverse biler i Haugesund, og samtlige av de har hatt rust på dørene :???:

 

Først og fremst vil jeg bare si at de som utfører arbeid på biler hos Bavaria, utfører ekstremt dårlig arbeid! Jeg har hatt bilen inne hos dem flere ganger, og i nesten alle tilfellene har de endt opp med og ødelegge noe. Blandt annet bøye en ekstreriør list, ripe opp lakken ned til metallet på to steder, bulke/ripe opp inntrinnslisten, slette brukeren min (seteinnstillinger, lydinnstillinger, lagrede telefoner, hurtigtastene og m.m), knekke klips på speilhuset, og sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten!

Men servicen er OK. Og det går som regel greit og få gjennomslag på det en vil få ordent opp i på garantien :applause:

 

 

 

Det var tidelig på året i fjord jeg oppdaget rusten på dørene på bilen min. Jeg viste frem rusten til garantiansvarlig hos Bavaria, og han videresendte bilder av rusten til noen lenger opp i systemet. Og en stund etter fikk jeg time. 

Bavaria var selvfølgelig så kjipe at de kun ville lakkere akkurat rundt der rusten var ](*,) Så jeg endte opp med og kontakte lakkeringsverkstedet, og beltalte dem ekstra, slik at de lakkerte hele dørene når de først var i gang. 

Bavaria skal også prøve og gjøre reperasjonen/lakkeringen så billig som mulig for dem selv, så før lakkeringen så demonterer de ingenting på døren! Jeg så for meg at de demonterte speil, speilholder, ett par ekstriørlister og denne flotte pakningen som er ved rusten. Men neida! Så dette medfører jo at jobben til de som skal fjerne rusten og lakkere blir mye vanskeligere. Det er en vanskelig plass og komme til, og arbeide ordentlig.

 

Så det resulterte i at de på lakkverkstedet spruta mye grunning på ekstreriørlister og rundt om kring, ripa opp ekstreriørlistene, lakka deler av pakningen, og lakken/klarlakken samlet seg på et konsentret område (det ble en slags dam, haug).

 

Og grunnet dårlig forarbeid med fjerning av rusten så har det nå begynt og ruste på dørene, IGJEN !!!!!!!!!!

 

 

Så Bavaria og deres utvalgte lakkverksted er noe j**** dritt spør du meg!



Så da blir det nok samma regla igjen i år. Det blir spennende og se hvordan det går denne gangen. Denne gangen skal jeg hvertfall prøve og få de til og demontere at rundt rusten, slik at de på lakkverkstedet kommer ordentlig til , og forhåpentligvis utfører ordentlig arbeid.

 

 

(BTW: Det dukker stadig opp rust/korrosjon/blemmer på de sota ekstriørlistene også).

 

 

- Christer B. Egeland

Endret av egeland92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kommer i kontakt med trådstarter? Min bil har desverre bobler i lakken på akkurat samme plasser! På alle 4 dører og ved bagasjeromslokk.

Bilen er norsk og reg i 2012 . Eid av Bmw til i fjor vinter. Tar kontakt med Bmw snarest for å finne ut av dette.

Siden bobler er på lik plass på alle dører så anbefaler jeg alle eiere av f10-11 å sjekke sine biler umiddelbart .

 

Hvor på bagasjelokket er det du har funnet bobler i lakken? Er det F11 du har ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...