Gå til innhold

Min E36 M3 3,2


 Share

Anbefalte innlegg

har bilstein og det er helt sykt stivt etter mi mening, har med hardhet og høydejustering. helt håpløst på hardeste, men man lider vel for skjønnheten

 

PSS9 du kjører med? Mitt bruksområde blir 80/20 gate og bane, så er interessert i noe som fungerer bra til normal kjøring (og norsk veistandard) i tillegg til å være ålreit til noen runder på bane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSS9 du kjører med? Mitt bruksområde blir 80/20 gate og bane, så er interessert i noe som fungerer bra til normal kjøring (og norsk veistandard) i tillegg til å være ålreit til noen runder på bane. 

 

bilstein clubsport er det jeg har fått høre at det heter:)

 

http://www.turnermotorsport.com/p-16543-e36-m3-bilstein-clubsport-coil-over-suspension.aspx

 

link til understellet mitt:)

dette er nok ypperlig til banebruk iåmed at det er så stivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Deltok på 30-års jubileum/landstreffet for bmwccn i helga. Kunne vært flere der, men vi som møtte opp hadde i alle fall en meget bra helg! Et par bilder derfra: 

 

I godt selskap

 

post-40006-0-79842900-1434315387_thumb.j

 

2 stk M3 3,2, den røde var meget fin :)

 

post-40006-0-12510100-1434315593_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 biler på treffet? haha! :lol:

Meget pen M3 dette!

 

Var nok noen flere ;) men ideelt skulle jo hele plenen foran hotellet vært full av biler. Tror de som møtte opp var fornøyd i alle fall. Fikk såvidt prøvd skuta på litt autoslalom også :)

Endret av Henrik K E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har fått et problem med vindusheisen på førersiden. Som oftest er det visst disse plastklipsene som går frem og tilbake i skinnene nederst som tar kvelden. Kjøpte derfor disse klipsene (og noen ekstra klips til dørtrekket), og gjorde meg klar for en relativt enkel fiks i garasjen. 

Etter litt svetting for å få av dørtrekket uten å rive det i filler , fant jeg ut at det var noe annet som hadde røket i mekanismen. 

 

post-40006-0-20437000-1439973301_thumb.j

 

post-40006-0-10731600-1439973315_thumb.j

 

Det er altså den 'plastdingsen' på armen som går i den skråstilte skinnen som har røket. I tillegg ser det ut til at selve armen er noe bøyd ytterst. Min antagelse er at det er gummipakningen i styreskinnen i innvendig dørkarm som er synderen her. Den hadde vridd seg ut av stilling, og antagelig gjort at vinduet har gått skjevt ned i døren. Momentet dette har skapt har bøyd armen på bildet, og til slutt har plasten gitt etter.

Er det mulig å bytte bare armen eller plastdingsen på denne, eller må hele mekanismen byttes i dette tilfellet? Noen som vet? 

Og hvis hele greia må byttes - har noen tips om hvordan dette bør gjøres? :-k Mekanismen er som kjent ikke skrudd fast, men er 'poppet' på plass. Regner med at en løsning er å drille opp alle festene, for så å skru på plass den nye mekanismen? Noen som har gjort dette før? 

 

post-40006-0-69300500-1439974399_thumb.j

 

Setter pris på alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått et problem med vindusheisen på førersiden. Som oftest er det visst disse plastklipsene som går frem og tilbake i skinnene nederst som tar kvelden. Kjøpte derfor disse klipsene (og noen ekstra klips til dørtrekket), og gjorde meg klar for en relativt enkel fiks i garasjen. 

Etter litt svetting for å få av dørtrekket uten å rive det i filler , fant jeg ut at det var noe annet som hadde røket i mekanismen. 

 

attachicon.gifIMG_1865.JPG

 

attachicon.gifIMG_1866.JPG

 

Det er altså den 'plastdingsen' på armen som går i den skråstilte skinnen som har røket. I tillegg ser det ut til at selve armen er noe bøyd ytterst. Min antagelse er at det er gummipakningen i styreskinnen i innvendig dørkarm som er synderen her. Den hadde vridd seg ut av stilling, og antagelig gjort at vinduet har gått skjevt ned i døren. Momentet dette har skapt har bøyd armen på bildet, og til slutt har plasten gitt etter.

Er det mulig å bytte bare armen eller plastdingsen på denne, eller må hele mekanismen byttes i dette tilfellet? Noen som vet? 

Og hvis hele greia må byttes - har noen tips om hvordan dette bør gjøres? :-k Mekanismen er som kjent ikke skrudd fast, men er 'poppet' på plass. Regner med at en løsning er å drille opp alle festene, for så å skru på plass den nye mekanismen? Noen som har gjort dette før? 

 

attachicon.gifIMG_1868.JPG

 

Setter pris på alle innspill :)

her må du bytte komplett mekanisme desverre, alternative fra koed funker som gull :) rundt 1000 lappen på stasjonsvogn ihvertfall, gjort samme jobben selv, husk å smør bunnskinna godt når du setter det sammen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her må du bytte komplett mekanisme desverre, alternative fra koed funker som gull :) rundt 1000 lappen på stasjonsvogn ihvertfall, gjort samme jobben selv, husk å smør bunnskinna godt når du setter det sammen igjen!

 

Takk for svar! Følger det med festemidler med en slik del? Det som sitter der er jo poppet fast. Hva gjorde du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...